Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740iAL -00 vatkaa/tärisyttää @ 90-110km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa740
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 7
    • Helsinki

    e38 740iAL -00 vatkaa/tärisyttää @ 90-110km/h

    Otsikonlainen ongelma siis. Auto hankittu 3 päivää sitten ja kaikenhan piti olla kunnossa tietysti huoltokin oli tehty kirjan mukaan reilu kuukausi sitten. Huollossa oli etujarrulevyt vaihdettu joten niissä ei ainakaan mitään luulis olevan kuten joku samanlaisessa threadissa epäili. Tärinä siis tuntuu ratissa ja auton etupäässä, viisaampien ideoita otetaan vastaan mieluusti.
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    -renkaat epätasapainossa
    -keskitysrenkaat puuttuu
    -kardaanin tukilaakeri
    -kardaanin kumimurros

    Siinä pari mitä tuli ekana itellä mielee..

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

      #3
      Originally posted by samppa740 View Post
      Otsikonlainen ongelma siis. Auto hankittu 3 päivää sitten ja kaikenhan piti olla kunnossa tietysti huoltokin oli tehty kirjan mukaan reilu kuukausi sitten. Huollossa oli etujarrulevyt vaihdettu joten niissä ei ainakaan mitään luulis olevan kuten joku samanlaisessa threadissa epäili. Tärinä siis tuntuu ratissa ja auton etupäässä, viisaampien ideoita otetaan vastaan mieluusti.
      Tuo nopeushaarukka voisi viitata tasapainoitus ongelmaan.Eihän ole painoja irronnut tai vanteisiin jäätynyt mitään ylimääräistä.Tai vannetta ajettu kieroon (esim. liukastellessa) vaikka kanttariin tms.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Jos ne vipotukset on nyt ykskaks ilmaantuneet niin varmista ettei vanteisiin ole kertynyt jäätä joka aiheuttaa epätasapainoa. Pyorät tasapainotukseen ja suoruuden tarkastukseen.
        Jos sensiaan se vika on ollut ainakin kolme päivää niin sittenhän se korjaus tapahtuu yleensä uusimalla kaikki alustan pyöräntuentaan ja ohjaukseen liittyvät osat...näin alkuun :think

        Heguli oil nopee...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Jos ne vipotukset on nyt ykskaks ilmaantuneet niin varmista ettei vanteisiin ole kertynyt jäätä joka aiheuttaa epätasapainoa. Pyorät tasapainotukseen ja suoruuden tarkastukseen.
          Jos sensiaan se vika on ollut ainakin kolme päivää niin sittenhän se korjaus tapahtuu yleensä uusimalla kaikki alustan pyöräntuentaan ja ohjaukseen liittyvät osat...näin alkuun :think
          Jep
          Eiköhän siellä ole tukivarsissa/reaktiotangoissa väljää..
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Jep
            Eiköhän siellä ole tukivarsissa/reaktiotangoissa väljää..
            Samoilla linjoilla.

            Kaverin E39 teki ihan samoja oireita ja molemmat reaktiotangot ja tukivarret vaihtoon niin loppui vatkaus/tärinä niin ajaessa kuin jarruttaessa.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9995
              • KVLA

              #7
              Tarkennappa nyt kuitenkin vielä,että onko tuo auto ravistellut sinulla koko ajan vai tuliko vika äkkinäisesti?Ymmärsin jotenkin ensin,että ravistaminen olisi tullut yhtäkkiä.Helpottaa vian haarukointia.

              Comment

              • samppa740
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 7
                • Helsinki

                #8
                Katselin että ei ollu mitään moskaa vanteissa. Koeajaessa vastaavaa tärinää huomasin tosin siinä tilanteessa laitoin tien epätasaisuuden piikkiin että sanoisin vian olleen jo olemassa. Oletaan nyt että vika olisi tukivarsissa jne niin mikä vastuu auton myyneellä liikkeellä on ? Ja kiitos lukuisista jo tulleista neuvoista

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  En tiedä kuuluuko nuo alustan osat niiden niinsanottujen kuluvien osien ryhmään jota tuo myyjän vastuu ei koskisi. Tuo on kuitenkin sen verran kallis auto, että tuskin alkavat nurisemaan muutaman satasen asiasta.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • samppa740
                    Newbiemmer
                    • Feb 2009
                    • 7
                    • Helsinki

                    #10
                    problem solved

                    Etupään puslat siellä sitten olivat lopussa. Kiitti kaikille vinkeistä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎