Joo eli kattelin kyllä searchilla näitä mittaristo ongelmia, muttei ihan vastaava osunut silmääni. Eli muutaman kerran on mittaristo kesken ajon alkanut sekoilemaan niin että kaikki viisarit rupeaa vatkaamaan ihan hervottomasti edes takaisin Kerran sammutin virrat kesken vatkauksen ja mittarit jäivät osoittamaan kaikenlaisia lukemia, eivätkä tipahtaneet alas niinkuin normaalisti kun virrat autosta sammuttaa. Tuo vatkaaminen vaikuttaa samantyyppiseltä kuin se mittaristotestin vatkaus muttei ihan kuitenkaan. Eli viisarit eivät tee ihan kokonaisia liikkeitä vaan ovat epämääräisempiä eivätkä niin laajoja. Vilkut, pitkät, eikä muutkaan valojen merkkivalot tuo häröilyn aikana ole toimineet. Vika on kyllä muutamien minuuttien jälkeen poistunut sitten ihan itsestään luojan kiitos. Ja kerran mittariston viisarit lopettivat toimintansa kokonaan kesken ajon, mutta uudelleen käynnistettäessä alkoivat pelaamaan ihan normaalisti. Eli jos jollakin on hyviä vinkkejä pulmaan, niin kiitollisena otan niitä vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 mittaristo sekoilee
Collapse
X
-
Täälläkin vähän vikaa E38 730iA -94:sen mittariston kanssa, tänään aamulla töihin lähtiessa kierroslukumittari näytti nollaa ja nousee parhaimmillaan just just 2000 rpm asti. Eilen toimi vielä normaalisti, yön jälkeen vain jostain syystä seonnut. Muilta osin mittaristo toimii moitteettomasti. Onko jollakin tälläisen vian korjaustietoa?
-
-
Omassa 740:ssä oli just saman tyyppisiä mysteerisiä pikkuvikoja, esim. mittaristosta tippui mittari kerrallaan nollille, radion äänet hävis (radio toimi, mutta vahvari tippui pois pelistä), mukavuus-startti ei ajoittain toiminut jne.
Syylliseksi osoittautui akun vieressä oleva sulakerasia, josta oli jonkun sulakkeen liitos tms. murtunut, eikä siis päästänyt läpi tarpeeksi virtaa...
Tämäkin löytyi vasta diagnoosin yhteydessä sen jälkeen, kun moottorinohjaus ei ollut saanut tarpeeksi virtaa käynnistyksessä ja päätti jättää startin kehälle, vaikka moottori oli jo käynnistynyt.
Nyt kun nuo on korjattu, niin ei ole enää mittaristo eikä radio oikutellut. *koputtaa puuta*
Comment
-
-
Niin, välttämttä vika ei ole itse mittaristossa ollenkaan. Vikakoodeina mittaristolta voi löytyä ko tapauksissa vaikka terminal R faulty tai terminal 15, jotka tarkoittavat virransyöttöä, R on radioasennon ja 15 "virrat päällä" asennossa kytkeytyvä liitäntä. Näiistä voi kytkentäkaavioiden kanssa olla apua vianrajoituksessa, toki varmuuden vuoksi voi keinokuormalla tarkastaa kaikkien virransyöttöjen toiminta mutta satunnaista katkoksta on usein aika vaikea saada esiin ellei vika ole päällä.
Comment
-
-
Samaa oireitta ilmennyt täällä, kuin keskustelun aloittajalla. Onkohan tähän se vika keksitty?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostSamaa oireitta ilmennyt täällä, kuin keskustelun aloittajalla. Onkohan tähän se vika keksitty?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostJääkö sinunkin tapauksessa viisarit näyttämään jotain muuta kuin nollaa virtojen sammutamisen jälkeen? Jos näin on niin sitten on ihan rauta vika koska neuloilla on jousi joka palauttaa ne nollille.
Edit: nytkun luin vielä alotuspostauksen, niin enpä oo sammuttanut koskaan autoa kun on vika ollut päällä. Tässä autossa ei oireile kuin maksimissaan 10 sekuntia kerrallaan.Last edited by Morkai; 29-03-2012, 13:30.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment