Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750iA vm.97 kiukuttelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

    E38 750iA vm.97 kiukuttelee

    Nonii elikkä. Ensinnäkin kun laittaa kepin D:lle niin kestää mielestäni liian kauan enne ku pääsee liikkeelle,eli ei laita vaihdetta heti,ja sitten kestää vielä kauemmin jos hieroo autoa edes takas jossai parkkiksella,R:n ja D:n välillä mikähän siinä tökkii?
    Ja muutenkin kun ajelee käsivaihteilla ja antaa tossua pikatiella ja laittaa isompaa niin tuntuu siinäkin vaihdon kestävän kestävän?!??
    Ja sitte,kun lähtee liikenne valoista liikkeelle ja polkasee petaalin pohjaan niin tuntuu kun jotai trattoria työntäs edellä,keula nousee vaan ylös ja muuta ei juur tapahdu,vasta kun heittää kakkoselle niin lähtee vetämään kunnolla,ja siinä kohtaa kohtaa se naapurin 100A Datsuni onkin jo pitkällä
    Ja kolmanneks kun autolla pysää,niin tuntuu että auto sammuu siihe,kierrokset humppaa hetken aina,ja tyhjäkäynnillä menee nykimällä eteenpäin vähän aikaa aina,WTF?!?!

    Vanha auto oli E39 540iA,mutta siinä ei ilmenny mitää näistä,ja tapahtumat ja maisemat vaihtu aivan erillai,nyt vähän apuja kiitos...?
    Last edited by Joueri; 27-05-2009, 18:31.
    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Oisko öljyt vähissä? Laita paikkakunta esiin niin joku voi tulla auttamaan tietokoneen kera
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Joueri
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 103
      • Ulvila

      #3
      Vai mahtaako olla laatikossa vika kun tänää kävin tuos merkkiliikkees ni siellä sanoivat ettei kävis kaikilla,että tulppien johtosarjas vika:think

      Nooh sitte aloin vähä tutkia,ja kun heittää vaihteen N:lle ja alkaa tosi varovasti painamaan kaasua,ni tuntuu että auto meinaa vallan tukehtua siihen,ensin kierrokset nousee vähän,n 700rpm:ään kun nostaa ja pitää siinä ni sitte meinaa sammua,ja kierrokset alkaa pomppia sammuu ei sammu sammuu ei sammu.
      Mutta jos nostaa kierrokset heti 1000rpm:ään ni sitte käy tasasesti eikä kierrokset humppaa,mutta alle sen tasakaasulla kierrokset heiluu ylös alas ...
      Ja sitte kokokeiltii kaverin kans vähä antaa kenkää sille,ja paikaltaan ku lähtee ni tuntuu että alavääntö olis aivan jossain teillä tuntemattomilla,ku ei fillarin peräs tahdo pysyy..
      Vasta jossain 2000rpm:n kohdilla alkaa vetämään edes jotenki,2500rpm ni sitte voi jo sanoo ettei se naapurin datsuni tuu enää ohi,mut ei tuos 2000rpm:s vielä mitää ihmeitä tapahdu...
      Ja on se kumma kunnei 5.4 litranen V12 stna suttaa edes märällä asfaltilla,ni kyl jossai on vikaa,ei jaksa oikee lähtee edes linkkuu kickdownilla sportin kans ku oikee vauhdilla ni kyl josai on vikaa jo:think

      Eikä kuluta öljyjäkää,eikä nesteitä eikä pölläyttele mitää ylimääräsia.ja käynti ääni on ihan ok,ei nakuta,kilkata eikä muitakaan ääniä pääse kun käy tyhjäkäyntiä..

      Ja Pori on paikkakunta...
      E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Joueri View Post
        Vai mahtaako olla laatikossa vika kun tänää kävin tuos merkkiliikkees ni siellä sanoivat ettei kävis kaikilla,että tulppien johtosarjas vika:think...
        Jos huollossa noin sanoivat niin kannattaisiko mahdollisesti kenties lähteä aluksi liikkeelle tuosta olettamuksesta? Jokatapauksessa vikakoodien luku auttaa. Se laatikko sekoilee myös jos kone sekoilee, ainakin öljyjen ja suodattimen vaihtoa tuo loota tuntuisi naukuvan.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Joueri
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 103
          • Ulvila

          #5
          juu no todennäkösesti siitä täytyy lähteä kun on vaan 229 srj/puoli ja molemmat pitää vaihtaa kerralla,ja siihen sitte työt päälle + laatikon öljyt ja suodatin ni vähän on kalliit kokeilut... mut eikai siinä muukaan auta sitte
          E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

          Comment

          • E38
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 269
            • HKI,TKU

            #6
            Originally posted by Joueri View Post
            juu no todennäkösesti siitä täytyy lähteä kun on vaan 229 srj/puoli ja molemmat pitää vaihtaa kerralla,ja siihen sitte työt päälle + laatikon öljyt ja suodatin ni vähän on kalliit kokeilut... mut eikai siinä muukaan auta sitte
            Suosittelen lähtemään merkkiliikkeen neuvojen perässä. Itsellä ei ollut E38:n kanssa koskaan laatikko-ongelmia mutta sai sen kanssa meneemään "toiminta tontun" kuitenkin useamman kerran. Hyvä kyyti - elämä kallis.
            Autotalli:
            -07 Lexus GS300
            -96 Mercedes-Benz SL320
            -79 Wartburg 353W Tourist
            -66 Cadillac Coupe De Ville


            Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Eikös tämä ole vielä virranjakajallinen vehje? :think

              Ne orkkisjohdot on kyllä sen verran hyvää tekoa, että jos ei ole ihan murusina, niin niissä ei hyvin suurella todennäköisyydellä vikaa ole. Sen sijaan virranjakajassa voi ollakkin, kuluva kikkare, olettaen siis että merkkiliikkeen diagnoosi on jollain tasolla oikea ja sytytyshäiriöitä on.

              En siis todellakaan lähtisi vaihtamaan johtosarjoja kokeilumielessä, ensin ehdottomasti jakajan hilppeet JOS on sytytyshäiriö. En oikein luota merkkiliikkeen arvioihin mutta paremman puutteessa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Joueri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 103
                • Ulvila

                #8
                Jahhas,pitääpä huomenna käydä kattomas noi johdot läpi,mielestäni luin että 5Kohm niissä vastus noinsuurinpiirteinsinneppäin olis,mites niistä virranjakajien kansista näki jos niissä vikoja,todennäköisesti on alkuperäiset ja autolla ajettu 330tkm...
                täytyy vaan pelätä ettei olis samallainen maanantai malli kun tuo yks oli josta luin että kannen tiiviste vuosi
                Varsinkin kun tänää tosiaan tuli ajotietokoneesta ilmoitus että tarkista jäähdytys nesteet,ja melkein litrahan sitä sinne lorahti,eikä mistään näy vuotavan...

                Ja tuosta maanantaisesta oli kyse:
                Last edited by Joueri; 27-05-2009, 18:30.
                E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Kannattaa tarkistaa virranjakajankansista se keskielektroni. Pari tapausta tullut vastaan missä jumittaa eikä palaudu kunnolla, tämä nyt tietenkin aiheuttaa sytytyshäiriöitä.
                  Muutenkin jos kannet ja pyörijä näyttää kuluneilta, kannattaa vaihtaa.
                  Mittaa johdot läpi ja mahdollisesti tarkastaa missä kunnossa tulpat on ellei asiasta ole tarkkaa tietoa.

                  Oliko moottorinohjauksilla (2kpl) vikakoodeja?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Joueri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 103
                    • Ulvila

                    #10
                    Ei se oo vielä ollu auto töpselin pääs,ens viikolla menee töpseliin kun ei saanut aikasemmin liikkeestä aikoja,ja kun ei kellään täällä tunnu olevan sellasia apuja kuin tuo euroopan kallein BMW-liike ,tai köyhästä ainakin tuntuu kalliilta
                    Koitetaan huomenna kattoa noita,niin infoon sitte tänne päin lisää mitä tuli
                    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by Joueri View Post
                      Ei se oo vielä ollu auto töpselin pääs,ens viikolla menee töpseliin kun ei saanut aikasemmin liikkeestä aikoja,ja kun ei kellään täällä tunnu olevan sellasia apuja kuin tuo euroopan kallein BMW-liike ,tai köyhästä ainakin tuntuu kalliilta
                      Koitetaan huomenna kattoa noita,niin infoon sitte tänne päin lisää mitä tuli
                      Ainakin mitä laakkosen hinnoista täällä pk-seudulla kuulee niin kyllä siinä itse kukin tuntee itsensä köyhäksi. Mikähän mahtaa olla päivän hinta vikakoodinluvulle, kellään tuoretta tietoa?
                      Yli satkun taidetaan mennä reilusti? Mielestäni aika naurettavia hintoja parin minuutin hommasta. Oikeat hinnat liikkuu kympin paikkeilla
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • -Mage-
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 295
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Ainakin mitä laakkosen hinnoista täällä pk-seudulla kuulee niin kyllä siinä itse kukin tuntee itsensä köyhäksi. Mikähän mahtaa olla päivän hinta vikakoodinluvulle, kellään tuoretta tietoa?
                        Yli satkun taidetaan mennä reilusti? Mielestäni aika naurettavia hintoja parin minuutin hommasta. Oikeat hinnat liikkuu kympin paikkeilla
                        Ei kai vikakoodinlukemisesta tarvii satasta maksaa??
                        Viimeksi liikkessä, noin vuosi sitten, 50€ (Autosalpa kerava).

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          750:n johdot kannattaa varmaan tehdä itse tai ostaa AD-varaosalta metritavarana. Jossain foorumilla oli juttua muutenkin minkä vekottimen kuparijohdot kelpaa suoraan, kun ottaa kaks sarjaa. Jos ei tosiaan sitä 750-lisää halua maksaa niistä johdoista.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Joueri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 103
                            • Ulvila

                            #14
                            Kuulin että joku E32 malli se oli mutta.Onkos jollain tietoa mistä ne sopii tuohon?
                            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              M30b34 satsi, eli 535/735 ja motonetin tiskiltä orkkissarja reilun satkun. Noita niihin on mun mielestä laitettu.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎