Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 käynti- ja vaihteisto-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW750iAl
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 6
    • Järvenpää

    E38 750 käynti- ja vaihteisto-ongelma

    "Hommasin -98 vuoden 750, joka noli kolaroitu keulasta ja jakoketju oli hypännyt. Useampi venttiili oli solmussa. Moottori on nyt korjattu, mutta siitä ne viat vasta alkoivatkin.

    Moottori käy kuudella ja vaihteistoon on jumittunut 4. vaihde päälle.
    Vasen puolikas toimii normaalisti, mutta oikean puolen suuttimista ei tule bensaa. Suuttimet saa kuitenkin 13V ja 5V jännitteet maata vastaan mitattuna. Olen kokeillut vaihtaa ohjainlaitteet keskenään, mutta sillä asialla ei ollut mitään vaikutusta.

    Vaihteisto taas ei suostu toimimaan kuin pakilla ja ilmeisesti 4. vaihteella. Vaihdoin vaihteistoöljyt kun jouduin ottamaan öljynlauhduttimen putket irti. Öljyä on laatikossa tarpeeksi. Olen ajanut autolla vähän tiellä mutta ei silläkään mitään vaikutusta.

    Moottorista ei tule vikakoodeja, mutta vaihteistosta koodi 160. Osaisiko joku antaa vinkkejä asiaan ?"
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #2
    Vasen puolikas toimii normaalisti, mutta oikean puolen suuttimista ei tule bensaa. Suuttimet saa kuitenkin 13V ja 5V jännitteet maata vastaan mitattuna. Olen kokeillut vaihtaa ohjainlaitteet keskenään, mutta sillä asialla ei ollut mitään vaikutusta.
    En nyt ole ihan varma mutta muistaakseni näissä V12 koneissa oli kaksi bensapumppua elikkä yksi pumppu yhdelle puolelle ja toinen toiselle puolelle(viisammat korjatkoot)

    Toinen caput?
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Ja yleensäkin kaikki kahtena. Releet, boxit, puolat jne jne.
      Ainakin vanhemmassa 5 litrasessa koneessa.

      Comment

      • BMW750iAl
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 6
        • Järvenpää

        #4
        Kyllä toinenkin kisko saa polttoainetta, koska kokeilin toimivan puolen suuttimen johtoa toimimattomaan ja sitten toimi normaalisti. Sama putkisto tulee kummallekin polttoainekiskolle.

        Ajattelin, että olisko noilla joku keskustietokone, joka jos huomaa esim. vaihteiston olevan vikatilassa niin tiputtas koneesta puolet pois ?

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          E32 on 2 polttoainepumppua, E38 yksi. EML ohjaa moottorinohjausyksiköitä ja tiputtaa viallisen puoen pois pelistä, tällöin vikaa täytyy olla itse moottoriin liittyvissä toiminnoissa, esimerkiski viallinen sytytyspuola, vaihteiston vika ei asiaan vaikuta. Kannattaa huomioida että molempiin eecuihin täytyy päästä kiinni voidakseen lukea vikakoodit oikein. Jos testerilläsi ei pääse kuin 1 ecuun vaihda ecut keskenään ja lue sitten uudestaan, koodi jää kyllä muistiin.
          Millähän testerillä tuo vaihteiston koodi on luettu kun ei antanut selkokielistä informaatiota...

          Comment

          • BMW750iAl
            Newbiemmer
            • May 2009
            • 6
            • Järvenpää

            #6
            Viat on luettu carsoft:in testerillä. En ole varma pääsikö testeri kumpaankin ohjainlaitteeseen, mutta täytyy luetuttaa koodit uudestaan jossain välissä.

            Boschin testerillä kokeilin pari kuukautta sitten niin se ei mennyt kuin toiseen ohjainlaitteeseen. Boschilla ei päässyt vaihteistoon ollenkaan. Onko 2 ohjainlaitteen lisäksi vielä, joku keskusohjainlaite olemassa ?

            Täytyy mittailla anturien signaalit oskiloskoopilla ja puolien vastukset ym.

            Comment

            • BMW750iAl
              Newbiemmer
              • May 2009
              • 6
              • Järvenpää

              #7
              Vika löytyi ja syynä oli katkennut kampiakselin asentotunnistimen johto. Kaikki viat poistuivat vikakoodien nollauksen jälkeen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎