Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ja FK Königsport asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -MVI-
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 42
    • Tampere

    E38 ja FK Königsport asennus

    Tuli tuommoinen alustasarja hommattua ja paketissa kun ei pahemmin ohjeita mukana tullut, niin asennukseen liittyviä vinkkejä otetaan vastaan.
    Saksan FK:n pojat ystävällisesti kehoittivat "contact you local BMW garage for installation"

    Tässä muutamia mieltä askarruttavia asioita, kun ei viitsisi moneen kertaan pura-kasaa operaatiota tehdä...

    Etupää:
    - Yläpään kumi ilmeisesti jätetään pois ja laakeri tulee suoraan tuota metalliholkkia vasten?
    - Sininen muoviprikka, onko vain paketointia varten vai pitääkö laittaa johonkin väliin?

    Takapää:
    - Käytetäänkö yläpään kumia, jousessa on yläpäässä muutaman kierroksen matkalla jonkinlainen muovisuojus
    - Käytetäänkö vanhaa pohjaanlyöntikumia vai jätetäänkö pois, etuiskarin mukana tulee uusi , mutta takaiskarin mukana ei.

    Onko havaintoa mihin kohtaan nuo säätöpalat kannattaa alustavasti laittaa, jos laittaa vakiokorkeuden lähtökohdaksi, josta sitten lähtee pudottamaan alaspäin?
    Ja jos on jollakulla kokemuksia jäykkyyden säädöstä, niin saa kertoa.
    Jostain ulkomaan foorumilta luin, että pehmeästä ääriasennosta asennosta 1-1,25 kierrosta jäykemmäksi olisi hyvä lähtökohta.
    Last edited by -MVI-; 28-02-2022, 13:43.
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    etutolpat kasaat niin että annat noitten säätöprikkojen olla tuossa missä ovat kuvassa,siihen päälle pudotat sen lattamallisen jousen(esijännitysjousi) sen päälle se sininen muovinen prikka,sitten varsinainen jousi siihen päälle,viimeisenä se hattu mikä pitää tolpan kasassa.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • -MVI-
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 42
      • Tampere

      #3
      Sillä sinisellä muoviprikalla tarkoitin sitä pientä joka näkyy kuvassa siinä päätyhatun mutterin ja pohjaanlyöntikumin välissä...

      Comment

      • Sie7ben
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 68
        • Itä-Helsinki

        #4
        Originally posted by -MVI- View Post
        Tuli tuommoinen alustasarja hommattua ja paketissa kun ei pahemmin ohjeita mukana tullut, niin asennukseen liittyviä vinkkejä otetaan vastaan.
        Saksan FK:n pojat ystävällisesti kehoittivat "contact you local BMW garage for installation"

        Tässä muutamia mieltä askarruttavia asioita, kun ei viitsisi moneen kertaan pura-kasaa operaatiota tehdä...

        Etupää:
        - Yläpään kumi ilmeisesti jätetään pois ja laakeri tulee suoraan tuota metalliholkkia vasten?
        - Sininen muoviprikka, onko vain paketointia varten vai pitääkö laittaa johonkin väliin?

        Takapää:
        - Käytetäänkö yläpään kumia, jousessa on yläpäässä muutaman kierroksen matkalla jonkinlainen muovisuojus
        - Käytetäänkö vanhaa pohjaanlyöntikumia vai jätetäänkö pois, etuiskarin mukana tulee uusi , mutta takaiskarin mukana ei.

        Onko havaintoa mihin kohtaan nuo säätöpalat kannattaa alustavasti laittaa, jos laittaa vakiokorkeuden lähtökohdaksi, josta sitten lähtee pudottamaan alaspäin?
        Ja jos on jollakulla kokemuksia jäykkyyden säädöstä, niin saa kertoa.
        Jostain ulkomaan foorumilta luin, että pehmeästä ääriasennosta asennosta 1-1,25 kierrosta jäykemmäksi olisi hyvä lähtökohta.
        Morjens vaan.
        Itelle kaverin kanssa vaihdettiin keväällä toi königsportti alle. Etupää kannattaa säätää ylimpään mahdolliseen asentoon(mikä on tosi matala) riippuen vanteista. Itellä 20tuumaiset, niille hyvä kohta on 35mm kierrettä työntömitalla mitattuna alhaalta päin. Takapäähän mitattiin kierrettä noin samanverran ja pari kierrosta jäykennystä.
        Ja ne siniset prikat lähti vesilinnuille...
        Nyt: 740iA -99
        ex:740iA -94 E38
        ex: 730i -90 E32
        ex: 728i -83 E23

        sigpic

        Comment

        • -MVI-
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 42
          • Tampere

          #5
          Kiitoksia, eiköhän noilla tiedoilla saa projektin eteenpäin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎