tää lähti ny
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF 5HP30 / turbiinin lukon aukeamisongelma e38 750
Collapse
X
-
Katsoppa huvin vuoksi että jarrupolkimen kytkimeltä menee signaali vaihteistonohjaukselle oikein eikä se pätki.
Tutun Audi A8 oli täysin samanlaisia oireita kun päästi kaasun. Siihen oli kyllä jäänyt vikakoodikin tuosta kytkimestä. Kannattaa tarkistaa.
Jos oikein käsitin niin tuossa Audissa kävi niin että laatikon ohjaus luuli että jarrua painettiin jolloin tietty heitti lukon auki, joskus jäi sitten pätkimään ilmeisesti, mene ja tiedä...Last edited by Supa; 02-12-2009, 17:53.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
-
-
[QUOTE=jakusa;1853811]Potilas on 1995 vuoden 750i (e38) ei steppilootalla. Kun autolla moottorijarruttaa / rullaa (nopeudesta riippuen kuluts ei aina tipu nollaan kun kaasun päästää pois, siksi termi rullaus) nopeusvälillä noin 55-80km/h auto alkaa toisinaan nykimään. Joskus vaimeasti, joskus suht rajusti ja toisinaan ei yhtään. Tätä tapahtuu vain 5 ja 4 vaihteilla mutta jos laitan pakko 3 päälle niin ei nykimistä.
Tuohon nykimisongelmaan en osaa sanoa, mutta moottorijarrutuksessa kulutuksen tippuminen tuonne n 4L/100km luulisin olevan ominaisuus ei vika. Tämän olen havainnut omassa steppimallissa.
Comment
-
-
Onko selvillä todellinen latausjännite? lataako kunnolla, jännite heitelee loppuun kuluneen laturin takia ja auton elektroniikka saa väärää ohjaussignaalia tms?
On noihin 2000-luvun autoihinkin jotkut vaihtaneet (vaidatteneet) turhaan automaattilaatikoita ja vika ollut niinkin hurjassa paikassa kuin akussa ja/tai laturissa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Jatketaan yksinään tarinointia:
Molempien MAFien irroittaminen saa aikaan sen, että 5 vaihde menee päälle vasta 90km/h, turbiinilukko siellä 100km/h eikä se avautuessaan nyi yhtään. Sama homma jos vain kuljettajan puoleinen MAF on kiinni. Jos vain apukuljettajan puoleinen MAF on kiinni niin 5 vaihde menee aina päälle siellä vähän yli kuudessakympissä ja turbiinilukko aiheuttaa nykimistä. Tämä on toistettavissa joten ei liene sattumaa(en tehnyt kovinkaan montaa testiä). Ise MAFit swappaamalla nuo yllämainitut ominaisuudet eivät vaihdu eli kyseessä on ominaisuus tai vika joka ei liity itse MAFeihin.
Millä tavalla MAF-signaalit vaikuttavat vaihteistoon suoraan? Pelkästään moottorin LOAD-signaalilla? Yhdistävätkö DMEt load-signaalin jotenkin molempien MAFien signaaleista vai onko se suoraan toisen MAFin signaali? Eipä taida kauhean helposti löytyä informaatiota itse vaihteiston ohjelmasta mistään, ainakaan riittävän tarkasti jotta näistä mun höpinöistä vois jotain päätellä. Voisin tässä huvikseni kokeilla toisilla DME ja EML bokseilla jos moiset jostain löytyis.
Comment
-
-
Originally posted by jakusa View PostJatketaan yksinään tarinointia:
Molempien MAFien irroittaminen saa aikaan sen, että 5 vaihde menee päälle vasta 90km/h, turbiinilukko siellä 100km/h eikä se avautuessaan nyi yhtään. Sama homma jos vain kuljettajan puoleinen MAF on kiinni. Jos vain apukuljettajan puoleinen MAF on kiinni niin 5 vaihde menee aina päälle siellä vähän yli kuudessakympissä ja turbiinilukko aiheuttaa nykimistä. Tämä on toistettavissa joten ei liene sattumaa(en tehnyt kovinkaan montaa testiä). Ise MAFit swappaamalla nuo yllämainitut ominaisuudet eivät vaihdu eli kyseessä on ominaisuus tai vika joka ei liity itse MAFeihin.
Millä tavalla MAF-signaalit vaikuttavat vaihteistoon suoraan? Pelkästään moottorin LOAD-signaalilla? Yhdistävätkö DMEt load-signaalin jotenkin molempien MAFien signaaleista vai onko se suoraan toisen MAFin signaali? Eipä taida kauhean helposti löytyä informaatiota itse vaihteiston ohjelmasta mistään, ainakaan riittävän tarkasti jotta näistä mun höpinöistä vois jotain päätellä. Voisin tässä huvikseni kokeilla toisilla DME ja EML bokseilla jos moiset jostain löytyis.
Comment
-
Comment