Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d e38 tietoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4621
    • Lahti.

    740d e38 tietoa

    Tarjottiin sellainen vaihdossa. Aika mielenkiintoinen autohan se speksien mukaan onkin...v8.... tupla turbo...vääntöä ainakin riittävästi...harvinaisen vähän tietoa olemassa ainakin täälä searchille, joten kysytäänpäs tyhmiä.

    Laaitikko oletan oleva jotain ihan muuta kun pienempien 3-5 sarjalaisten aikakauden fantastinen GM mallit?

    Oletan että IMM, ahtimet, suuttimet ovat myös omia, ja stratosphärisessä hinnoissa?

    Joskun ajannut 725tds ( 140hv) ja se ole suorastaan hiiiirveeeän laska otus. 740i ( 286/420) kin ei oikein vakuuttanut. Oletan toki että nämähän painaa kun synti.

    Mitäs muita heikoja lenkkiä? Mitäs diesel verot vm 2000 määristetään?
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by EPDM View Post
    Tarjottiin sellainen vaihdossa. Aika mielenkiintoinen autohan se speksien mukaan onkin...v8.... tupla turbo...vääntöä ainakin riittävästi...harvinaisen vähän tietoa olemassa ainakin täälä searchille, joten kysytäänpäs tyhmiä.

    Laaitikko oletan oleva jotain ihan muuta kun pienempien 3-5 sarjalaisten aikakauden fantastinen GM mallit?

    Oletan että IMM, ahtimet, suuttimet ovat myös omia, ja stratosphärisessä hinnoissa?

    Joskun ajannut 725tds ( 140hv) ja se ole suorastaan hiiiirveeeän laska otus. 740i ( 286/420) kin ei oikein vakuuttanut. Oletan toki että nämähän painaa kun synti.

    Mitäs muita heikoja lenkkiä? Mitäs diesel verot vm 2000 määristetään?

    Menee nuo verot vielä kokonaispainon mukaan ja tuolta löytyy tiedot...

    www.ake.fi
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #3
      Originally posted by EPDM View Post
      Tarjottiin sellainen vaihdossa. Aika mielenkiintoinen autohan se speksien mukaan onkin...v8.... tupla turbo...vääntöä ainakin riittävästi...harvinaisen vähän tietoa olemassa ainakin täälä searchille, joten kysytäänpäs tyhmiä.

      Laaitikko oletan oleva jotain ihan muuta kun pienempien 3-5 sarjalaisten aikakauden fantastinen GM mallit?

      Oletan että IMM, ahtimet, suuttimet ovat myös omia, ja stratosphärisessä hinnoissa?

      Joskun ajannut 725tds ( 140hv) ja se ole suorastaan hiiiirveeeän laska otus. 740i ( 286/420) kin ei oikein vakuuttanut. Oletan toki että nämähän painaa kun synti.

      Mitäs muita heikoja lenkkiä? Mitäs diesel verot vm 2000 määristetään?
      Hirveä miina, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=179615

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Laatikko on ZF:n valmistama..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Matula View Post
          Joo, näitä onkin ollu ihan liukuhihnalta...
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • tomi101
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 6

            #6
            Juups! Semmmoisen 70tkm tollaisella ajelleena ei pahaa sanottavaa. Toiminut vallan hyvin ja suhkot pirteä ainakin lastutettuna kiisseliksi/painavaksi kulkuneuvoksi (n.310hv/710nm). Ahtoja noihin lukemiin ei vielä tarvinnut paljon nostaa vakiosta.
            Suutin ja turbo ongelmia on varmasti siinä missä muissakin bimmereissä. Turbot/suuttimet ovat hinnaltaan kunnostettuna/uutena samoissa lukemissa kuin muissakin vehkeissä! Ainakin näin itse tutkien.
            Mut näin meidän leveysasteilla webasto täytyy laittaa toimimaan taukolämmittimenä, silllä minkäänlaista lohkolämppäriä en ainakaan minä löytänyt tähän vehkeeseen. Weballa lämmitys tomiminut kuitenkin näppärästi.

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Nyt vähän offtopik, mutta on niitä koneita laukeillut varmaan ihan jokaisesta automerkistä/-mallista, yksittäistapauksen pohjalta ei liiemmin kannata johtopäätöksiä tehdä.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Joo, näitä onkin ollu ihan liukuhihnalta...
                Niin on, ei voi kestää.


                Originally posted by muuris View Post
                Nyt vähän offtopik, mutta on niitä koneita laukeillut varmaan ihan jokaisesta automerkistä/-mallista, yksittäistapauksen pohjalta ei liiemmin kannata johtopäätöksiä tehdä.
                Vankkoja vehkeitähän nämä on, ainoa d E38 korimallista.

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  #9
                  Mun on pakko sanoa että tiedän äkkiä laskettuna 2 kpl E38 740d mistä on lauennut turbot. Tiedä sitten onko ne jotenkin heikkoja, en ole perehtynyt.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Vankkoja vehkeitähän nämä on, ainoa d E38 korimallista.
                    Entäs 730d?
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • tomi101
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 6

                      #11
                      Turbot on muistaakseni aivan samoja kun suuressa osassa ihan "normi" käyttöautoja. Jos en nyt ihan väärin muista niin samoja turboja ovat käyttäneet tietenkin eri sovittimilla avensis, passat, land cruiser, Bmw320d jne. Et ei niiden pitäisi olla sen kummempia härveleitä. Tiedän kyllä itsekkin yhden turbon laukeamisen 740d:ssä, mutta onhan noita laukeillut ihan riittämiin muissakin malleissa!

                      turbo-modell:
                      GARRET / GT1749

                      Ja vaikka tuolta Ruottinpoikien sivustoilta voi vertailla eri turboja ja niiden hintoja/kunnostuksia jos kiinnostusta riittää

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #12
                        Originally posted by muuris View Post
                        Entäs 730d?
                        No nehän vankkoja on, laatikko tuntuu porsivan vielä helpommin kuin E39 korissa.
                        Edellinen kirjoitukseni siis tarkoitti, että 740 on ainoa kelvollinen diesel-käyttöinen E38 korimallin edustaja.

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #13
                          En ollutkaan kuullut että e38 730d mallien ZF!! automaatit hajoavat?
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Matula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1706

                            #14
                            Originally posted by sirkus View Post
                            En ollutkaan kuullut että e38 730d mallien ZF!! automaatit hajoavat?
                            Oppia ikä kaikki.

                            Viimeisen 3kk aikana olen tavannut jo 3 kpl.

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #15
                              ZF 5HP-30 kyseessä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎