Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 tärinä kiihdytettäessä? KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snow Dog
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 185
    • Raisio

    E38 tärinä kiihdytettäessä? KORJATTU

    E38 730da; alkoi tärisemään paikalta kiihdytettäessä, tärinä vaimenee 40-50km/h jälkeen ja normaali ajonopeuksissa ei juuri huomaa.
    Tuosta paljon kirjoitetusta kardaanin kuminivelestä sain juuri kurotettua kuvan, ja vähän kärsineeltähän se näyttää

    Eli tuo varmaan kannattaa heti vaihtaa, mutta kysymys: onko tuossa koko totuus vai mitä muuta kannattaa katsoa / vaihtaa kun pääsee auton alle katsomaan?
    Last edited by Snow Dog; 23-06-2019, 09:59.
    F01 740d -11
    F11 530d -13
    E93 325 -07
    ex: E38 730d -00
    ex: E39 523AT -97
    ex: E39 530dAT -00
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Kannattaa se kardaanin takapään nivelkin tarkastaa, ei tarvi kuin yks kuula pyöriä kuivana niin täristää melko lailla.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Joudut keskilaakerin irroittamaan korista rempatessa niin helppo tarkastaa, mutta tuohon kumikiekkoon ei kyllä näyttäisi enää pätevän "vähän kärsinyt"

      Ristikko kyllä kannattaa kokeilla samalla kun kardaaninpätkä on kädessä. Jumittava ristikko rikkoo sen uudenkin kiekon.

      edit: Mnjaha, pitäis olla näköjään hissukseen, kumikiekko voi siis olla ehjäkin. Jatkakaa.
      Last edited by Cell; 23-12-2009, 11:41.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Eihän tuosta nyt näen tarkalleen onko siinä vikaa.
        Tuon mallin limpussahan nuo kiinityskohdathan pitää ollakkin epäkeskeiset jos sitä meinaatte.
        Mutta jos kiinityskohdan tappi on irronnut kumista, mitä tästä kuvasta on hieman hankala nähdä, on limppu vaihtokunnossa.
        Tuossa omassa e36:ssa oli hieman räjähtänyt tuo limppu.
        Last edited by Supa; 23-12-2009, 11:40.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Snow Dog
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 185
          • Raisio

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Eihän tuosta nyt näen tarkalleen onko siinä vikaa.
          Tuon mallin limpussahan nuo kiinityskohdathan pitää ollakkin epäkeskeiset jos sitä meinaatte.
          Mutta jos kiinityskohdan tappi on irronnut kumista, mitä tästä kuvasta on hieman hankala nähdä, on limppu vaihtokunnossa.
          Tuossa omassa e36:ssa oli hieman räjähtänyt tuo limppu.
          OK, kiitos tiedoista kaikille!
          Pitääkin katsoa vähän tarkemmin vielä.
          F01 740d -11
          F11 530d -13
          E93 325 -07
          ex: E38 730d -00
          ex: E39 523AT -97
          ex: E39 530dAT -00

          Comment

          • Snow Dog
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 185
            • Raisio

            #6
            LAITETAAS LOPPURAPORTTI:
            Vika oli ns.vakionopeusnivelessä (eli kardaanin takimmaisessa nivelessä).
            Eli Jube9:lle tästä bingo

            Myös kuminivelessä oli alkavaa vikaa, sekin vaihdettiin.
            Samalla kertaa laitettiin sitten myös tukilaakeri uusiksi.
            F01 740d -11
            F11 530d -13
            E93 325 -07
            ex: E38 730d -00
            ex: E39 523AT -97
            ex: E39 530dAT -00

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Joo mulla oli 740d:ssä sama vaiva joka siis johtui vakionopeusnivelestä ja laitoin myös samalla rättinivelen ja tukilaakerin uusiksi niin ei tartte alkaa heti uudelleen irroittelemaan.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎