Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 PDC & EDC ongelmaa...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

No siis kaikki johdokkeet puhdistettu kurasta sun muusta liämestä ja KATOTTU silmä määräisesti ehjiksi,läpivientejä myöden....
    Turha mun ainakaa niitä on alkaa mittaamaan kun en sähköstä muuta tiedä ku et on sinistä ja sattuu perkeleesti..
    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

Comment

• Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

Originally posted by Joueri View Post
      No siis kaikki johdokkeet puhdistettu kurasta sun muusta liämestä ja KATOTTU silmä määräisesti ehjiksi,läpivientejä myöden....
      Turha mun ainakaa niitä on alkaa mittaamaan kun en sähköstä muuta tiedä ku et on sinistä ja sattuu perkeleesti..
      Niin kuin joku taisi jo sanoakin niin silmämääräisesti ei näe jos johto on hapettunut kuoren sisältä poikki. Jos et itse osaa niin vie jollekin kuka osaa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

Siis mikä tässä nyt on ongelma? Pdc yksikkö sijaitsee takakontissa akun yläpuolella ihan sulakkeiden alla. Jos kerran kyseiseen yksikköön ei pääse sisäänkään niin tuossa on virransyötön puolella vikaa tai itse yksikkö on viallinen, ei auta vaikka kuinka mittailee ja kattelee anturilinjoja.
        Ei olisi ensimmäinen kerta jos on vain napattu liittimet irti pdc boksilta ettei huuda kokoajan jos jokin anturi mennyt rikki.

Eli sieltä ekana boksi esille ja katsomaan onko liittimet edes kiinni, sen jälkeen mittaamaan tuleeko käyttöjännite virrat päällä X300 liittimen (26 pinninen musta) nastaan 26 ja maadoitus nastaan 14. Jos nämä ovat kunnossa eikä yksikkö näytä kastuneelta niin voi olla että ibus väyläyhteys pinnistä 10 väyläliitosrimalle puuttuu tai sitten vain boksi on rikki.

EDIT: Ja tosiaan kuten kuvasta näkyy virrat boksille tulevat sulakkeen 64 kautta joten se olisi hyvä tarkistaa myös.

Last edited by Supa; 17-06-2010, 22:50.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• Joueri
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 103
          • Ulvila

Nonii,nyt tuli sitä tietoa ku tästä olen odottanu. Kiitos! katompa heti töiden jälkeen! JA MITTAAN
          E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎