Kyllä sen löytyy, jos jaksaa hakea. Typpellä koepaineistus ja sitten sumuttelee saippuliuosta lauhduttimeen, putkistoon, liitoskohtiin, jne. kuplii varmasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ilmastointi ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by kye View PostKyllä sen löytyy, jos jaksaa hakea. Typpellä koepaineistus ja sitten sumuttelee saippuliuosta lauhduttimeen, putkistoon, liitoskohtiin, jne. kuplii varmasti.
Paino sanalla jaksaa...ja samalla maksaa. Miksi pitäisi tuhlata aikaa (ja asiakkaan rahoja) sen typpi- ja saippuahomman kanssa kun sinne on laitettu UV-väriaine joka paljastaa sen vuotokohdan hetkessä :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostPaino sanalla jaksaa...ja samalla maksaa. Miksi pitäisi tuhlata aikaa (ja asiakkaan rahoja) sen typpi- ja saippuahomman kanssa kun sinne on laitettu UV-väriaine joka paljastaa sen vuotokohdan hetkessä :thinkKokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Ei nyt liitä tähän kysyiseen hommaan, mutta mitäs sitten teette, kun on vuotava järjestelmä, jossa ei ole ollut tuota UV-ainetta?
Taidatte täyttää jos menee huoltolaitteen alipainetestistä lävitse? Ja laitatta Uv-ainetta sekaan.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
itse olen jonkun verran ilmastointien kanssa pelaillut, ja meillä on töissä sellanen laite jolla voi painaa uv aineet sisään suoraan jo täyteenkin järjestelmään eikä esim öljyjen yhteydessä jos on tyhjänä laittaa uvt ja sitten typettää typpi painaa uv värit reijästä pihalle ihan samalla tavalla kun toi kylmäainekin. sitten reijän korjaus ja uusi typetys voi olla useita vuotokohtia varsinkin jos ilmastointi on ollut tyhjä kauan... o-renkaat kuivuu..
Comment
-
-
jep, pitää taas jatkaa tätä topicia, eli kylmäähän nyt tulee kyllä mutta flekti on täysin kuollut. onko e38 vehkeissä myös noita edellä mainittuja etuvastuksia jotka kärähtävät vai eri systeemit? ja jos joku kertoisi mistä kyseiset vastukset löytyy ja miten ne korjataan niin olisin jälleen kiitollinen avusta.Exät:
318i 91
528i 96
530D M-sport 02
740ia 99
Comment
-
-
Originally posted by bemupena View Postjep, pitää taas jatkaa tätä topicia, eli kylmäähän nyt tulee kyllä mutta flekti on täysin kuollut. onko e38 vehkeissä myös noita edellä mainittuja etuvastuksia jotka kärähtävät vai eri systeemit? ja jos joku kertoisi mistä kyseiset vastukset löytyy ja miten ne korjataan niin olisin jälleen kiitollinen avusta.
Uudemmissa =e38/M62(> -97-98) taasen flektiin itseensä on rakennettu ohjauselektroniikka jota ohjataan pwm signaalilla moottorinohjausmodulilta.
Tsekkaa ainakin onko sulake kondiksessa (50A maxi sulake moottoritilan sulakerasian sisällä, siis sen ruuvattavan kannen alla).
Ittellä on sama vika eli, tyhjäkäynnillä kone kylmänä ei ilmastointi anna kylmää. Vasta kun lähtee ajaan alkaa kylmää tulla kun ajoviima jäähdyttää ilmastoinnin. ja sitte se ilmastoinnin paluuputki on pirun kuuma.
En oo vielä purkanu flektiä että saako korjattua, jos ei niin varmaan muutama satku menee.....
Yritän muistaa laittaa tietoo kunhan ehdin flektin kimppuun.Last edited by kph; 18-07-2010, 17:08.
Comment
-
-
jeps, juurikin noin että liikkeellä kylmää kyllä riittää. kerrohan sitten ihmeessä kun olet vian saanut selville että mitkä olivat lääkkeet. itse en omatoimisesti viitsi noihin sähkölaitteisiin mennä kajoamaan kun ne on yhtä vaikeaselkoisia kun mandariini kiinaksi käännetty raamattuLast edited by bemupena; 24-07-2010, 17:23.Exät:
318i 91
528i 96
530D M-sport 02
740ia 99
Comment
-
-
Vika löydetty ja korjattu.
Vika oli flektin ohjausjohdossa joka oli syöpynyt poikki (kuva).
Vianhakuun ehdotan seuraavaa menettelyä:
-Tarkastetaan että flektille tulee käyttöjännite.
Mitataan flektin liittimeltä, puskurin kohdalla ilmanottoaukon alla.
-Mitataan että ohjausjohto (keltainen punaisella raidalla) on kunnossa.
Flektin liitin edessä - DME liitin 4, nasta 4 (toinen kuva).
Huomattava on että tämä rakenne on vain e38 / M62 peleissä.
Jos nyt tarvii avata toi kaapelinippu niin sieltä kannattaa tsekata kaikki
johdot syöpymien/hankaumien varalta, on varmaa että täällä on monen
e38 ihmeellisen sähkövian syy.
Korjaamiseen tarvii juottimen ja ohutta kutistesukkaa, sekä viimeksi
kaapelinipun suojaksi muovinen suojaspiraali.
Jos nyt näillä ei parane niin sitten vaan uuden flektin ostoon...
Olis nyt uusi, käyttämätön, flekti ylimääräisenä eli
Auxiliary Fan osa 64.54-6 921 383
Comment
-
Comment