Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 luistonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarrySledge
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 28

    E38 luistonesto

    Eli mitenkä luistoneston valo pitäisi syttyä ja sammua? Auto on -95 740, eikä mittareiden välissä oleva valo syty koskaan. Kojelaudan napista ei tapahdu mitään, ja luistonesto ei ole päällä. ABS valo syttyy ja sammuu normaalisti. Mahtaisiko olla luistoneston polttimo palanut, ja vikaa luistoneston ohjainyksikössä?:think Se vain ihmetyttää että eikös vika päällä tuppaa abs ja luistonesto valo palaa kumpikin yhtäaikaa.
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Originally posted by HarrySledge View Post
    Eli mitenkä luistoneston valo pitäisi syttyä ja sammua? Auto on -95 740, eikä mittareiden välissä oleva valo syty koskaan. Kojelaudan napista ei tapahdu mitään, ja luistonesto ei ole päällä. ABS valo syttyy ja sammuu normaalisti. Mahtaisiko olla luistoneston polttimo palanut, ja vikaa luistoneston ohjainyksikössä?:think Se vain ihmetyttää että eikös vika päällä tuppaa abs ja luistonesto valo palaa kumpikin yhtäaikaa.
    Onhan autossa myös varusteena tuo vetoluistonesto? Ettei vaan olisi huvikseen laitettu ko. nappia keskikonsoliin?
    Sulakkeet ehjiä?
    Eiköhän tuostakin jotain selviä, kun meet sinne vikakoodinlukuun...

    EDIT: ABS ja ASC toimii samalla ohjainboxilla, joten jos boxissa olisi jotain noin hazardia vikaa, niin todennäköisesti myös ABS:t olisi pois pelistä. En nyt tähän hätään muista, oliko E38:ssakin mittariston valot LED varmistettuja...
    Last edited by kaol; 18-07-2010, 23:38.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • HarrySledge
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 28

      #3
      Se vielä että saako tuon ikäisestä luettua vikakoodeja helpolla?

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by HarrySledge View Post
        Se vielä että saako tuon ikäisestä luettua vikakoodeja helpolla?
        Riippuu varmaankin käytettävästä ohjelmasta, mutta omassa 4/95 740ia:ssa saa yhteyden kaikkiin tarvittaviin ohjainyksiköihin.
        Käytössä mulla on Carsoft 6.5.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • HarrySledge
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 28

          #5
          Bosch KTS 650 laitteella pääsi sisälle ABS/ASR+ADS kautta. Vikakoodeja oli 1, ADS potentiometri viallinen. Luistoneston napin pystyi testaamaan, ja sehän kytki ja irroitti. Luistoneston valon pystyi myös testaamaan mutta se ei syttynyt milloinkaan. ABS puolella ei vikoja. Missähän päin tuo ADS potikka sijaitsee? Veikkaisin itse että ABS yksikössä...

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Originally posted by HarrySledge View Post
            Bosch KTS 650 laitteella pääsi sisälle ABS/ASR+ADS kautta. Vikakoodeja oli 1, ADS potentiometri viallinen. Luistoneston napin pystyi testaamaan, ja sehän kytki ja irroitti. Luistoneston valon pystyi myös testaamaan mutta se ei syttynyt milloinkaan. ABS puolella ei vikoja. Missähän päin tuo ADS potikka sijaitsee? Veikkaisin itse että ABS yksikössä...
            Veikkaisin, että siinä luistoneston kaasuläpän päässä oleva potikka. Olettaisin, että vika on jossain siellä vaijerissa tms. ja mittaristosta on otettu valo pois kun se siellä muuten jatkuvasti killittäs.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Veikkaisin, että siinä luistoneston kaasuläpän päässä oleva potikka. Olettaisin, että vika on jossain siellä vaijerissa tms. ja mittaristosta on otettu valo pois kun se siellä muuten jatkuvasti killittäs.
              Ja useasti se vaijeri on rispaantunut, mennyt jumiin ja ajan kanssa polttanut sen moottorin. Joskus selviää toki pelkän vaijerin vaihdolla..

              Suht yleistä varsinkin Suomi vehkeissä, sekä muutaman vuoden Suomessa olleissa, vanha vaijeri + kova pakkanen..Alkaa antautumaan.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Hartikainen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 223
                • Warkaus

                #8
                Omassa seiskassa ei toimi luistonesto lainkaan. Vikakoodina oli luistoneston kaasuläpän potentiometri. Vaihdoin uuden tarvikkeen ja nollasin vikakoodin.

                Nyt kuitenkaan luistonesto ei toimi. Valo palaa mittaristossa koko ajan.

                Hyviä vinkkejä seuraavaksi? Tarkistanko vaijerin vai kanadan?
                Last edited by Hartikainen; 08-10-2017, 02:38.
                '95 Bmw 740

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #9
                  Originally posted by Hartikainen View Post
                  Omassa seiskassa ei toimi luistonesto lainkaan. Vikakoodina oli luistoneston kaasuläpän potentiometri. Vaihdoin uuden tarvikkeen ja nollasin vikakoodin.

                  Nyt kuitenkaan luistonesto ei toimi. Valo palaa mittaristossa koko ajan.

                  Hyviä vinkkejä seuraavaksi? Tarkistanko vaijerin vai kanadan?
                  Mitä vikaa antaa nyt? jos edelleen samaa, niin tarkista että töpseli on varmasti pohjassa, jos on, ja ei toimi, niin heitä se tarvike romukoppaan ja hae alkuperäisosa.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Hartikainen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 223
                    • Warkaus

                    #10
                    Nyt reilun 20km ajon jälkeen luistoneston valo palaa koko ajan. Vaijeri ei ole jumissa, sen myös katsoin. Vastusarvot olivat erilaisiat viallisessa orggisosassa ja tuossa vemon tarvikkeessa. Pitää tulevalla viikolla lukea koodit uudestaa.

                    Onko näissä bemareissa muka niin tarkkoja noista antureista, asentotunnistimista ja yms osista?
                    '95 Bmw 740

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 929
                      • Kouvola/Myllykoski

                      #11
                      Originally posted by Hartikainen View Post
                      Onko näissä bemareissa muka niin tarkkoja noista antureista, asentotunnistimista ja yms osista?
                      On, se on tarkkaa.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎