Vanha rouva 730i vm-95 savuttaa. Tyypillisesti motarin rampista kun antaa vähän tossua nousee vaalea savupilvi. Savua tulee niin paljon että takantuleva autoilija joutuu ajamaan pilvessä
Luin että pakoputkistoon keräntyy vettä joka kondensoituu kun kiihdyttää kun on kylmä sää. Nyt ei ole kovinkaan kylmä joten en oikein usko tähän selitykseen. Voisko joku ystävällinen osaava sielu kertoa missä voisi olla vika.
Savuttaa
Collapse
X
-
Kansipahvi palanut.Originally posted by Fobba View PostVanha rouva 730i vm-95 savuttaa. Tyypillisesti motarin rampista kun antaa vähän tossua nousee vaalea savupilvi. Savua tulee niin paljon että takantuleva autoilija joutuu ajamaan pilvessä
Luin että pakoputkistoon keräntyy vettä joka kondensoituu kun kiihdyttää kun on kylmä sää. Nyt ei ole kovinkaan kylmä joten en oikein usko tähän selitykseen. Voisko joku ystävällinen osaava sielu kertoa missä voisi olla vika.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
-
Eiköhän se kansipahvi ole palanut tai kansi halki. häviääkö nestettä? onko öljyt 'sinapin' väriset?Last edited by janne36; 19-09-2010, 21:53.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e21 316, e30 316, e39 523i
Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d
Comment
-
Melkoiset käryt saa aikaiseksi myös rikkaalla käynti, joka voi aiheutua monestakin asiasta ja kuten esimerkiksi imuvuodot, huohotinvika tai maf-vika. Eivätkä ole mitenkään harvinaisia näissä vanhoissa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Ja neljäs sanoo, että WANHAsigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Samaa vikaa itellä. Tuntuisi, että olis vesihöyryä. Lämmöt eivät ainakaan koneessa nouse, joten jäähdytinnesteet tuntuis pitävän? Tosin tyhjäkäynnillä jos pitempään on niin, silloin nousee lämmöt. Huohotinongelmaa epäilisin, mutta mikä neuvoksi? vai onko sitten kansipahvi menossa/mennyt :/
Comment
-
E38:n pakoputkistoon kerääntyy niin paljon kondenssivettä, että ensimmäinen kunnon kaasunpainallus pienen ajon päälle nostaa läpipääsemättömän valkoisen höyrypilven tälläsillä keleillä. Jos pilvi on sininen, niin sitten on 9/10 tapauksista huohotinvika, lopuilla on mäntä sulanut tms. vakavampaa.
Eli rauhassa vaan, savuverho on ominaisuus.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Joo höyryää niin että riittää.
Ei kannata vielä hermostua. Vasta sitten kun huomaa veden häviävän tai tuon olevan savua eikä höyryä.
Comment
-
-
Huomasin tuon ilmiön omassakin autossa (750i) tuossa pitkän ja kostean syksyn aikana. Vaatii vähän reippaammin kierroksia ~4000rpm ja yli puoli kaasua, niin ekalla kiihdytyksellä häviää moottoritiellä molemmat kaistat näkyvistä hetkeksi... No tuleepahan sitä "turvaväliä" taakse päin tuon tempun jälkeen.
Nyt pakkasilla ilmojen kuivuttua ei enää niin voimakkaasti höyrystä ainakaan kertapierasulla.
Olis kiva tietää, mihin kohtaan erityisesti tuo putkisto sitä kondenssia kerää, niin vois porata vaikka millin reijän josta vesi pääsis pois vähän hallitummin.
Comment
-
Hyvä veikkaus takavaimentimet koska omassa on muuten putkisto ihan jotain muuta.Originally posted by ihi View PostHuomasin tuon ilmiön omassakin autossa (750i) tuossa pitkän ja kostean syksyn aikana. Vaatii vähän reippaammin kierroksia ~4000rpm ja yli puoli kaasua, niin ekalla kiihdytyksellä häviää moottoritiellä molemmat kaistat näkyvistä hetkeksi... No tuleepahan sitä "turvaväliä" taakse päin tuon tempun jälkeen.
Nyt pakkasilla ilmojen kuivuttua ei enää niin voimakkaasti höyrystä ainakaan kertapierasulla.
Olis kiva tietää, mihin kohtaan erityisesti tuo putkisto sitä kondenssia kerää, niin vois porata vaikka millin reijän josta vesi pääsis pois vähän hallitummin.
Comment
Comment