Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 750 -94 Motornoprogram!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    e38 750 -94 Motornoprogram!!!!

    Auttakaa!!! mitä tehdä kun INPA: n kokeilun jälkeen auton ajotitietokone näyttää " motornoprogram" !? Kokeilin inpaa ja kattelin airbagin ja errorit ja sen jälkeen auto meni tuohon tilaan....
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3195
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by jpk75 View Post
    Auttakaa!!! mitä tehdä kun INPA: n kokeilun jälkeen auton ajotitietokone näyttää " motornoprogram" !? Kokeilin inpaa ja kattelin airbagin ja errorit ja sen jälkeen auto meni tuohon tilaan....
    Kuulostaa sille, että auton akku päässyt vähän vähiin ja sieltä iskee sähkösistä kaasuläpistä herjaa (taino ainakin moottorin varaohjelma päällä, mutta yleensä 750:ssä se menee noista läpistä päälle). Auto käyntiin ja inpalla kuittaat moottorinohjauksista ne viat. Tai lataat akun, kuittaat herjat ja kovaa ajoa. (kannattaa vaan suosiolla pitää sitä autoa käynnissä kun lueskelee ja nollailee koodeja, niin ei pääse tulemaan mistään jännitteen vähyydestä uusia ongelmia. Hyvin harvat jutut on pakko tehdä moottori sammuksissa)
    Last edited by Morkai; 01-02-2011, 15:20.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • jpk75
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 88
      • finland

      #3
      vikakoodit:

      50 pedal position sensor, basic values of adaption not vali in EEPROM1

      51 pedal position sensor, basic values of adaption not vali in EEPROM 2


      MITÄ IHMETTÄ TEEN??????

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Näyttääpi siltä että kottero hukannut kaasupolkimen/läppien asennot,
        soo soo, ei saisi liian innokkaana painella kaikkia nappeja.

        Aina voi koittaa synkata läpät, ohjeen voi joku linkittää jos sattuu muistamaan mistä se löytyy.

        [[offtopic]]
        paikkakunta kannattaa mainita voi löytyä apu läheltäkin.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • jpk75
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 88
          • finland

          #5
          Originally posted by ongelmalapsi View Post
          Näyttääpi siltä että kottero hukannut kaasupolkimen/läppien asennot,
          soo soo, ei saisi liian innokkaana painella kaikkia nappeja.

          Aina voi koittaa synkata läpät, ohjeen voi joku linkittää jos sattuu muistamaan mistä se löytyy.

          [[offtopic]]
          paikkakunta kannattaa mainita voi löytyä apu läheltäkin.

          Perhana!!! Paikkakunta Kerimäki Silvola...... miten ne asennot nyt olisi päässeet häviämään kun lukee vikakoodeja....???? Onko ketään joka osais korjata asian???
          Pitäs päästä ajoon!!!

          Comment

          • jpk75
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 88
            • finland

            #6
            Vikakoodit:

            50 pedal position sensor, basic values of adaption not valid in EEPROM1

            51 pedal position sensor, basic values of adaption not valid in EEPROM 2

            Löytyykö neuvoja moiseen ongelmaan???

            Comment

            • jpk75
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 88
              • finland

              #7
              Inpassa lukee: Pedal sinal sensor, erasing new value will be activated AFTER>>> IGNITION OFF

              Mitä pitäis tehdä ja miten?

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Nollaa adaptiiviset arvot noilta kaasuläpiltä.

                Eli otat m73 eml ja sieltä f6 activate tai sinnepäin ja sieltä f1 pedal signal erasing adaption

                Siis jos tuossa on jo tuo m73

                Edit hidas mutta niinkuin inpa sanoo virrat pois ja odottele uusia ohjeita

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3238
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Inpahan ei tätä tietystikään ikävä kyllä kerro mutta adaptaatioiden nollaus ei mene läpi koskaan jollei välittömästi nollauskomennon jälkeen ennen virtojen pois kääntämistä paineta kaasupoljinta kicdownille asti. Kickdown kytkimen täytyy sitten myös toimia.

                  Comment

                  • jpk75
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 88
                    • finland

                    #10
                    Jep!!

                    Kiitos ja kumarrus kaikille tietäjille!!!!

                    Sain auton pelaamaan näillä tempuilla... E38 Engine > EML for M73 > Read status "F4" > Read status:learning of pedal signal sensor "F4" >>> Pumppaa kaasupoljinta niin pitkään kun alempi palkki "status learning pedal signal sensor" näyttää 5.00

                    Näin oma rakkine heräs henkiin

                    Eikun uusia kokeiluja tekemään

                    Comment

                    • jpk75
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 88
                      • finland

                      #11
                      Olisiko kenelläkään ohjeita tuohon INPAAN, jotta sitä osais turvallisemmin käyttää?

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Inpaan on ohjeita mutta kun ottaa rennosti ja ajatuksen kanssa niin se on helppo ja hyvä käyttää. Eli kokeilemalla ja jos jossain lukee reset niin kannattaa harkita ja kysyä neuvoa ennenkuin painaa Nyt ei tuo ulosanti oikein pelaa joten toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin

                        Comment

                        • jpk75
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 88
                          • finland

                          #13
                          Vielä olisi kysyttävää noista kaasupolkimen oppimisarvoista!?

                          Elikkä, kun autossa on virrat päällä ja kaasupoljin ylhäällä niin (INPA) Read status of pedal signal sensor (PSS) ikkunassa " Lower learning value on 43.90 (täysi arvo 150) " ja " Upper learnin value on 130.70 (150) "

                          Onko noilla arvoilla merkitystä?

                          Kun kaasupoljin painetaan pohjaan polkimen arvo menee 150:een.

                          Tuntuis että auto ei ihan ole entisensä sitten viimekesän....

                          Comment

                          • jpk75
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 88
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by jpk75 View Post
                            Vielä olisi kysyttävää noista kaasupolkimen oppimisarvoista!?

                            Elikkä, kun autossa on virrat päällä ja kaasupoljin ylhäällä niin (INPA) Read status of pedal signal sensor (PSS) ikkunassa " Lower learning value on 43.90 (täysi arvo 150) " ja " Upper learnin value on 130.70 (150) "

                            Onko noilla arvoilla merkitystä?

                            Kun kaasupoljin painetaan pohjaan polkimen arvo menee 150:een.

                            Tuntuis että auto ei ihan ole entisensä sitten viimekesän....


                            Osaako joku kertoa noiden arvojen merkityksestä?

                            Comment

                            • Benzino
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 1402
                              • EFHK

                              #15
                              Nostetaan tämäkin topic taas ylös- eli tuli tehtyä "vanhanaikaiset"
                              Inpalla resetoitu noi adaptiot ja nyt käynnistettäessä tulee toi Engine Failsafe Program. Kone käy tyhjäkäyntiä eikä mitään vastetta kaasupolkimella.
                              EML-modulin koodit 50 ja 51 eli ne arvot puuttuu.
                              Se Inpan Learn-kohta ei tuottanut tulosta vaan se alempi palkki näyttää vaan sitä 1.0 arvoa kun maksimi on 5.0.

                              Millä muulla tavoin noi läpät saa toimimaan ja opetettua oikeat arvot?
                              Onnistuuko GT1:llä?

                              edit.
                              muutaman tunnin googlen hakkaamisen tuloksena löytyi ohje;


                              tuon ohjeen mukaan onnistui 1. yrityksellä.
                              Last edited by Benzino; 06-04-2013, 18:19.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎