Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 740ia e38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saku_e38
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 17
    • Ee-pee

    Bmw 740ia e38

    Eli kunkkumalli, e38....aikasemmin valittelin johtosarjaa...ei oo ny häiriöötä, mut en löyrä mistää uuttakaa...

    Nyt sellanen vika...eli auto seisonu tosiaan ex omistajan TOIMESTA 2 vuotta....huoltoja tehty hyvin ja ajallaan...kun ollut ajossa.
    Vika:..tai miten vaa...ajaessa n 80-90 tuntuu et lentoon lähtee...päälle satkus menee ku sukkasillaan....pienel nopeudel jarrutuksis auto todellakin lähtee lentoon, ja koko etupää tärisee julmetusti, eikä tarvi ku hipaasta jarrua..jos painat lujempaa, pipo lähtee päästä.
    Jarrupalat uudet...kallistuksenvakaajat, etutukivarret, iskarit, ja vaikka mitä. Tais olla yli 2 tonnin remontti mikä oli tehty....eli osaa on vaihrettu isoosti.
    Mitä damn mä teen, et saan ajettuu sen himaan....matkaa n 400 km.
    Ajaessa ei mitää kolinaa, kilinää, räminää...ratti ei vääntele jarrut ei puolla.....mitäny kettua??
    Jaarupoljin tosin menee puoliväliin aika pehmeenä....joo, tiiän...ne pitää ilmata ainaki....muttei se voi selittää tota Lufthansa tyylistä käyttäätymistä....
    Kiirus on...antakaa ny neuvoja, moon ainaki jo neuvotoon tän vehkeenkans....levykki on suorat, hyväkuntooset jne...
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Oliko reaktiotangot myös vaihdettu?

    Entäs vanteet, ovathan oikealla keskireiällä tai sitten soviterenkaat paikoillaan?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Saku_e38
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 17
      • Ee-pee

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Oliko reaktiotangot myös vaihdettu?

      Entäs vanteet, ovathan oikealla keskireiällä tai sitten soviterenkaat paikoillaan?
      Alkuperääsillä aluvanteilla...saman teköö kesävanteilla....
      Alkuperääset on nyt kii (talvipyärät) ja vika ainaki näillä päällä...
      Reaktiotangot...näistä en oo varma...etupään tekniikka ei niin tuttua.
      Kerro lisää niist tangoista.
      Kiitoss...

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4


        Osa 5. Reaktiotanko/taaempi tukivarsi jne. Samalla osalla monta nimeä.
        Tuo sisäpään pusla kun pettää yleensä ensin. Toki jos sinne eteen on kaikki uusittu niin :think

        Pitäisi melkein tietää kaikki vaihdetut osat. Myös raidetanko/keskitanko + apusimpukan hela olisi hyvä vaihtaa jos ei ole jo uusittu.

        Osat 7,10,11 ja 12 ainakin:
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Saku_e38
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 17
          • Ee-pee

          #5
          vikaa

          Arvaas onko kaikki dokumentit eteläs mis lukee eng kielellä osien nimet, numerot jne.....voi harmitus...eikä oo nytte saatavilla....
          Mut kun sais ton jarrupolkimen ees vähä paremmaksi, nii kyl sil pohjanmaalle ajaa uskaltaa?? vaiko mitä...

          Mutta kiitos noist linkeistä...

          sen muistan että paljo noita osia sinne vaihdeltu on...mut nää reaktiotangot voi olla vaihtamatta....olisko siinä syy siihen lentokonemaisuuteen...

          Yleensäkkin onko nää osat kalliita...vaihtamisen osaan luultavasti itte tehrä....ennoo käyttäny autoja pajalla enää vuosiin...paitti jos on ollu jotaki turhan arvokasta hajotettavaksi;:))

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            kyllä viittaa vahvasti niihin reaktiotankoihin toi vika, stemaa täysin jokseenkin kaikkiin seiskoihin. ELi ne vaihtoon ja auto kulkee taas nätisti. noi reaktiotangot ei maksa paljoa, 50-70€/kpl tjsp. Helppo vaihtaakin ihan pukkien varassa kun vain ottaa poikittaisen (eli etummaisen) tukivarren ja raidetangon pään irti.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Saku_e38
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 17
              • Ee-pee

              #7
              palautusta

              Joo katotaan ny nää viel paikanpäällä....


              Edelleen kiitosta

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                #8
                jos auto on seissyt pari vuotta,niin suurella todennäköisyydellä siinä ei ole mitään muuta vikaa kun jarrusatulat pahasti jumissa,joten satulat käteen,kevyt hoonaus,uudet kumisarjat sisään ja nippuun.
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • Saku_e38
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 17
                  • Ee-pee

                  #9
                  Jarruja

                  Jaarruuhin auttaa varmaan...ajoin(siirsin) toiseen säilöön...jarrut sinänsä ei laahaa, ei kuumentele....mut tua pernalehen tärinä ja vapina...ja se polkimen pehmoosuus...nesteet ainaki vaihdan ja katton satulat jne....
                  Mut vikaa on kyl johnaki muuallaki, ehkä ne reaktiotangot sitte?

                  ku ny pääsis vaikka jollaki kimppakyyrillä tuanne kymenlaaksohon pohjanmaalta...eli lahdesta palanmatkaa kouvolaan.

                  Comment

                  • MasaTDS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1606
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Saku_e38 View Post
                    Jaarruuhin auttaa varmaan...ajoin(siirsin) toiseen säilöön...jarrut sinänsä ei laahaa, ei kuumentele....mut tua pernalehen tärinä ja vapina...ja se polkimen pehmoosuus...nesteet ainaki vaihdan ja katton satulat jne....
                    Mut vikaa on kyl johnaki muuallaki, ehkä ne reaktiotangot sitte?

                    ku ny pääsis vaikka jollaki kimppakyyrillä tuanne kymenlaaksohon pohjanmaalta...eli lahdesta palanmatkaa kouvolaan.
                    Ei ole mullakaan koskaan laahaamaan jäänyt kunnolla jumissakaan olleet satulat missään autossa,vaikkakin tärinä ollut melkoinen jarruttaessa,satuloiden avaamisella selvitty.Varsinkin volvoissa esiintyy kyseistä oiretta takajarrujen suhteen usein.
                    E24 635csi
                    M-B W140
                    Citroen c4 coupe
                    H-D sportster chopper

                    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                    www.mpanet.fi

                    Comment

                    • Saku_e38
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 17
                      • Ee-pee

                      #11
                      Korjailtu
                      Last edited by Saku_e38; 19-10-2011, 21:50.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Saku_e38 View Post
                        Kaikki korjattu.....


                        Voi poistaa.....
                        ei kun tällä palstalla on tapana säilyttää nämä topikit jotta tulevaisuudessa saman ongelman kanssa painiva voi hakua käyttämällä löytää ratkaisun ongelmaansa. joten kerro miten homma selvis.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Saku_e38
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 17
                          • Ee-pee

                          #13
                          Ne oli ne reaktiotangot, olivat molemmista ne kummit halki ympäriinsä....oli muutes alkuperääset, vuosileiman perusteella.
                          Sekä jarrulevyt vaihdoin jokanurkkaan ym ym...
                          Myös takana oli ne ylemmät tukivarret ihan väljät....osia on siis vaihdeltu urakalla.


                          ei minkäänlaasia tärinöötä enää.....

                          Lähti aika nätisti irti noi reaktiotangot...ei siin tarvinnu mitää raidetankoja, eikä mitää muutakaa poistella tieltä.....apukuskinpuolelta sai vähä taikinoora, että sai sen puslas olevan pultin pois, mut kyl se sielt tuli ihmeen nätysti.
                          Last edited by Saku_e38; 19-10-2011, 21:42.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎