Elikkä hieman kertomusta e38 alustan päivityksestä. Ominaisuus oli n. 270tkm ajetun 740:ssä että ei tahtonut enään normaali pikitie riittää leveydessä kun oli jo niin paljon klappeja siellä sun täällä. Renkaina oli 19" 275 takana ja 245 edessä. Originaali alusta ja joitakin tukivarsia muinoin vaihdeltu. Ja ei kun hommiin.
Ensiksi ostettiin Bilsteinin alustasatsi jousineen,kun toinen etu iskari päästi mehut ulos, ja melkein "heitettiin" alle (huh huh +10 tuntia otti aikaa) ,mutta siellä se nyt sitten on. Ongelmat ei kun tehostui ,uusi tarkka alusta ei antanut enään anteeksi klappeja. Nyt ei tahtonut enään edes moottoritie kunnolla riittää .
Noh ,ei kun löysyyksiä etsimään ja löytyihän niitä. Edestä raidetangonpäät, kaikki tukivarret vaihdettiin ,ja niihin terästukivarsiin tein köyhänmiehen proflexit eli heti uutena ne sisemmät kumit täyteen sikaflexiä ja kunnon kuivatus ennen asennusta.
Takarenkaat vaihdettiin kapeampiin 255 levyisiin. Pyöränkulmat säädettiin kohdilleen. Jossakin vaiheessa säädettiin se kuuluisa ohjausimpukkakin ja kiitos tämän foorumin jo toisella kerralla se tuli sitten oikein tehtyä.
Narinahelatkin tuli hommattua vaan ei asennettua.
Auto katsastettiin ja kunnossa oli ,katastusmiehen mielestä ,no toisaalta hyvä niin. Mutta kun ei vaan ollut hyvä edelleenkään ajaa. Urista saattoi ampua kiesi ihan mihin sattuu... Ja toiset "seiskasatanistit" vaan kehuu että on sitten niin hyvä kärry ajaa että avot. No useiden audien jälkeen ihmettelin että ´Mjaa oliskohan bemaristien aika kokeilla "rinkelinippua" välillä´
Jossakin koko tämän tarinan välissä oli jo tuntemus että viimeinen kolmikirjaiminen "nahkapöksyjen" kärry mikä tähän torppaan tulee.
Mutta tänään sitten otin tämän foorumin aiheita asiasta pöydälle ja moni vastaavissa ongelmissa kehoitti katsomaan sinne takapäähän.
Ja sieltähän se sitten löytyi. Takimmaiset ylätukivarret oli uloimmista päistä aivan kaput. Selvä se että ei meinaa maantie piisata jos takarenkaat ohjaa. Ihmettelin vaan että kas kun ei katsastuksessa mitään sanottu. Eikä tosin itsekkään tullut asiaa huomattua alustan tai renkaan suuntauksen yhteydessä. Nyt huomasin kun kävin sorkkaraudan kanssa kaikki puslat takaa läpi. Toisen sain vaihdettua mutta toista tukivartta täytyy vielä odotella saapuvaksi.
Eli toiveita on että siitä auto vielä tulee....
Mutta summa summarum ,raskas auto ja paljon välyksiä useissa paikoissa ei sitten ole mikään miellyttävä kokonaisuus.
Miksikö tänne moisesta kirjoitin??? Ilon hetkiä kokee kun vihdoin löytää ongelman aiheuttajan.. Ja eipä tuosta emännästä ollut kanssajakajaa tähän taisteluvoittoon.
Rusakko kuittaa ja taistelu jatkuu.
Ensiksi ostettiin Bilsteinin alustasatsi jousineen,kun toinen etu iskari päästi mehut ulos, ja melkein "heitettiin" alle (huh huh +10 tuntia otti aikaa) ,mutta siellä se nyt sitten on. Ongelmat ei kun tehostui ,uusi tarkka alusta ei antanut enään anteeksi klappeja. Nyt ei tahtonut enään edes moottoritie kunnolla riittää .
Noh ,ei kun löysyyksiä etsimään ja löytyihän niitä. Edestä raidetangonpäät, kaikki tukivarret vaihdettiin ,ja niihin terästukivarsiin tein köyhänmiehen proflexit eli heti uutena ne sisemmät kumit täyteen sikaflexiä ja kunnon kuivatus ennen asennusta.
Takarenkaat vaihdettiin kapeampiin 255 levyisiin. Pyöränkulmat säädettiin kohdilleen. Jossakin vaiheessa säädettiin se kuuluisa ohjausimpukkakin ja kiitos tämän foorumin jo toisella kerralla se tuli sitten oikein tehtyä.
Narinahelatkin tuli hommattua vaan ei asennettua.
Auto katsastettiin ja kunnossa oli ,katastusmiehen mielestä ,no toisaalta hyvä niin. Mutta kun ei vaan ollut hyvä edelleenkään ajaa. Urista saattoi ampua kiesi ihan mihin sattuu... Ja toiset "seiskasatanistit" vaan kehuu että on sitten niin hyvä kärry ajaa että avot. No useiden audien jälkeen ihmettelin että ´Mjaa oliskohan bemaristien aika kokeilla "rinkelinippua" välillä´
Jossakin koko tämän tarinan välissä oli jo tuntemus että viimeinen kolmikirjaiminen "nahkapöksyjen" kärry mikä tähän torppaan tulee.
Mutta tänään sitten otin tämän foorumin aiheita asiasta pöydälle ja moni vastaavissa ongelmissa kehoitti katsomaan sinne takapäähän.
Ja sieltähän se sitten löytyi. Takimmaiset ylätukivarret oli uloimmista päistä aivan kaput. Selvä se että ei meinaa maantie piisata jos takarenkaat ohjaa. Ihmettelin vaan että kas kun ei katsastuksessa mitään sanottu. Eikä tosin itsekkään tullut asiaa huomattua alustan tai renkaan suuntauksen yhteydessä. Nyt huomasin kun kävin sorkkaraudan kanssa kaikki puslat takaa läpi. Toisen sain vaihdettua mutta toista tukivartta täytyy vielä odotella saapuvaksi.
Eli toiveita on että siitä auto vielä tulee....
Mutta summa summarum ,raskas auto ja paljon välyksiä useissa paikoissa ei sitten ole mikään miellyttävä kokonaisuus.
Miksikö tänne moisesta kirjoitin??? Ilon hetkiä kokee kun vihdoin löytää ongelman aiheuttajan.. Ja eipä tuosta emännästä ollut kanssajakajaa tähän taisteluvoittoon.
Rusakko kuittaa ja taistelu jatkuu.