Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740da M67 -00 "stop engine oil press" Öljynpaine ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete-91
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 38
    • Keski-Suomi

    E38 740da M67 -00 "stop engine oil press" Öljynpaine ongelma?

    Elikkäs Auto BMW 740da vuosimallia 2000 moottori M67 Ongelma on että tyhjäkäynnillä välillä vilkuttaa moottorin öljy valoa ja kehottaa sammuttamaan auton öljynpaineen takia,mutta heti kun kierrokset nousevat yli n. 500 ei enään valo pala, toisin sanoen heti kun painaa kaasua yhtään niin sammuu valo. Eikä valo myös aina syty tyhjäkäynnillä,ajoittan syttyy ainuastaan.

    Kerran aikasemminkin teki ,silloin tosin öljyä oli koneessa minimissä joten ongelma lähti lisäämällä. Tällä kertaa öljyt olivat maximissa.

    Joten oma pieni epäilys voisi olla öljynpaine anturissa? Olisko teillä ehdotuksia tai neuvoja kyseisen öljynpaine anturin tarkistamiseen/vaihtamiseen. ?

    Kiitokset etukäteen.
  • Olapade
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 262
    • Häslinki

    #2
    Originally posted by pete-91 View Post
    Elikkäs Auto BMW 740da vuosimallia 2000 moottori M67 Ongelma on että tyhjäkäynnillä välillä vilkuttaa moottorin öljy valoa ja kehottaa sammuttamaan auton öljynpaineen takia,mutta heti kun kierrokset nousevat yli n. 500 ei enään valo pala, toisin sanoen heti kun painaa kaasua yhtään niin sammuu valo. Eikä valo myös aina syty tyhjäkäynnillä,ajoittan syttyy ainuastaan.

    Kerran aikasemminkin teki ,silloin tosin öljyä oli koneessa minimissä joten ongelma lähti lisäämällä. Tällä kertaa öljyt olivat maximissa.

    Joten oma pieni epäilys voisi olla öljynpaine anturissa? Olisko teillä ehdotuksia tai neuvoja kyseisen öljynpaine anturin tarkistamiseen/vaihtamiseen. ?

    Kiitokset etukäteen.
    Onko punainen vai keltainen valo, mitä vilkuttaa?
    M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

    Comment

    • pete-91
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 38
      • Keski-Suomi

      #3
      Punainen valo, vilkuttaa ja sitten palaa hetken kokoajan ja tulee teksti
      "stop engine oilpress"
      mutta tosiaan ei pala kokoaikaa yleensä yli sekunttia, saman ajan yleensä vilkuttaa mikäli kerkeää edes palaa kokoaikaa.
      -Ja ei ole koskaan syttynyt/vilkkunut yli 1000rpm
      -Eikä koneessa ole minkäänlaista sivuääntä/ääniä
      -seuraavaan öljyn vaihtoon n. 7000km
      -Aj. 310tkm täydellinen huoltokirja.
      Last edited by pete-91; 07-07-2011, 20:26.

      Comment

      • bayerman
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 297
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by pete-91 View Post
        Punainen valo, vilkuttaa ja sitten palaa hetken kokoajan ja tulee teksti
        "stop engine oilpress"
        mutta tosiaan ei pala kokoaikaa yleensä yli sekunttia, saman ajan yleensä vilkuttaa mikäli kerkeää edes palaa kokoaikaa.
        -Ja ei ole koskaan syttynyt/vilkkunut yli 1000rpm
        -Eikä koneessa ole minkäänlaista sivuääntä/ääniä
        -seuraavaan öljyn vaihtoon n. 7000km
        -Aj. 310tkm täydellinen huoltokirja.

        Kannattaa mitata/mittauttaa öljyn paineet. Diesel ei varsinkaan tykkää vähistä paineista. Aikanaan 525d (380Tkm.) teki samaa ja korjaantui siinä tapauksessa öljyjen vaihdolla. Ei ole tietoa kuinka vanhat öljyt siinä oli. Mutta tuon verran ajetussa saattaa jo öljypumppukin olla kulunut.
        E28 M

        Comment

        • full
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1214
          • Tampere

          #5
          Öljyt pihalle ja öljypohja irti. kiristät sen pumpun kiinni kunnolla. sitten uudet nesteet ja suodattimet.
          BMW M535iA -86
          Volvo V90 -18

          Comment

          • pete-91
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 38
            • Keski-Suomi

            #6
            Kiitokset, täytyypi tarkistaa lähiaikoina kun vaihtelee öljyt.

            Mitä muuten sanotte kannattaako kokeilla eri öljyjä tällä hetkellä "parhaat" mobil 1 0w40 New life , Jos vaihtaisi

            mobil 1 5w50 Rally formulat ? jos oikein ymmärrän niin tuo 50w on lämmön "kestävyyttä" eli "juoksevuutta" ja kyseinen diesel kone käy todella kuumana joten voisi auttaa asiaan myös.
            Last edited by pete-91; 08-07-2011, 14:45.

            Comment

            • heassi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 285
              • Stadi

              #7
              Onko tämä ongelma selvinnyt??

              Sama auto, sama ongelma! Eli kylmällä koneella kaikki ok. Kun lämpenee niin tyhjäkäynnillä huutaa öljynpaineesta ja heti kun kierroksia vähän nostaa niin ongelma tipotiessään.

              Vaihdettu öljyt (BMW longlife) ja suodatin. Öljypumppu sekä -kello vaihdettu. Myös öljynlauhduttimen tiivisteet uusittu.

              Juttelin tänään korjaamon kanssa ja muuta ei keksitty kuin että turbojen akselit katotaan ja sitten suodatinjalassa oleva ylipaineventtiili, mutta kyseistä osaa ei kuulemma saa erikseen, vaan ainoastaan yli 800 euroa maksavan jalan kanssa. Ei kuulosta kovin edulliselta...

              Mikä vittu tätä autoa riivaa?? Auttakaa, olkaa ystävällisiä!
              Heassi

              F11 530xdA
              G31 520dA

              ent:
              E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Mittauta nyt ne öljynpaineet ennen kuin ostat tuollaista 800€ osaa.

                Comment

                • heassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 285
                  • Stadi

                  #9
                  Ei olekaan tarkoitus hankkia tuota suodatinjalkaa, vaan lähinnä selvittää sen venttiilin toimintakunto.

                  Muita ehdotuksia?
                  Heassi

                  F11 530xdA
                  G31 520dA

                  ent:
                  E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Mittauta ne öljynpaineet.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Ruttunen
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 10
                      • Pori

                      #11
                      Mikäs näissä aiheen 740d:ssä sitten oli se vian aiheuttaja? Itsellä myös samaa vikaa ja ennen ku revin koko motin osiin niin olis ihan jees jos sais jotain vinkkiä. 😅
                      BMW Z3 '96
                      Tesla Model S 90D '17

                      Aikaisempia:
                      E46 330d M-Sport 2 Sedan '02
                      E39 525tds Touring '98
                      E38 740d '00
                      E38 730d '00
                      E93 335i '07

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Eiköhän tuo ole sama kuin muissakin E38:ssa, eli jos hitusenkin roiskahtaa kylmää vettä kuuman öljynpaineanturin päälle niin alkaa vuotamaan ja vilkuttelee. Helpoiten havaittavissa, kun irrottaa öljynpaineanturin johdon ja jos liittimen sisällä on öljyä hitusenkin niin väärin näyttää.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Ruttunen
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 10
                          • Pori

                          #13
                          Homma kunnossa! Ei muuta ku uutta anturia hakemaan. 👍
                          BMW Z3 '96
                          Tesla Model S 90D '17

                          Aikaisempia:
                          E46 330d M-Sport 2 Sedan '02
                          E39 525tds Touring '98
                          E38 740d '00
                          E38 730d '00
                          E93 335i '07

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎