No joo taas vaihteeksi hieman probleemia tuon katiskan kanssa. Eli eilen kesken ajon tunsin muutaman vaimean nykäyksen. Ne eivät siis olleet mitenkään voimakkaita eikä edes teräviä vaan enemmänkin "kuminauhamainen" hetkellinen vedon loppuminen. Ajattelin, että se voi johtua ilmastoinnin kompuran päällemenosta, koska silloin tuntuu useasti vastaavanlainen "nykäys".
Ajelin parisen kymmentä kilometria, kävin tankaamassa auton ja jatkoin ajelua. Hetken päästä tuntui uudestaan pari samanlaista nykäystä jonka jälkeen matka jatkui noin 100 metriä ja auto sammui. Yritin sitten sahata sitä useaan otteeseen käyntiin, eikä edes lupaillut. Startti pyöri normaalisti ja kaikki sulakkeet olivat ehjät.
Hetken aikaa tuumailtuani kokeilin uudestaan startata ja nyt se alkoi jo lupailemaan, mutta ei käynnistynyt. Auto hinattiin kotipihaan ja nyt on vikakoodit luettu yms. Bensapumpun otin tankista pois ja kokeilin, se toimii. Pumpun releet toimivat ja pumpulle tulee jännite, kun starttailee ja myöskin bensalinjoissa paine nousee.
Sen verran edistystä tapahtui, että latasin akun täyteen yön aikana ja aamulla sain auton jo pariksi sekunniksi käyntiin. Eli nyt käy muutaman sekunnin vaihtelevaa tyhjäkäyntiä ja sammuu sitten. Mittasin skoopilla kampuran asentoanturin signaalin ja tulos oli n. siniaaltoa -4,5-4,5 volttia. Nokan anturilta tuli aivan jotain epämääräistä sykkyrää... Mutta mitä yrittänyt lueskella näitä juttuja niin ei kait nokan anturin pitäisi estää käynnistymistä? Van ennemminkin kampuran anturin... Vikakoodeissa ei ollut herjoja kummastakaan anturista, mutta ilmeisesti noista ei aina edes tule vaikka olisivatkin sökönä?
Sattuisiko siis olemaan ketään paremmintietävää linjoilla joka osaisi kenties vahvistaa tuon pienen epäilykseni kampuran tunnistimen suhteen? Tähän asti siis on saanut ajaa aivan huolettomia kilometrejä ja mitään oireita, nykimisiä tms. ei ennen eilistä ole ollut.
Niin ja noissa vikakoodeissa väkyvä Relay fuel pump johtui siitä, kun unohdin laittaa releen takaisin ennen starttailua...
Ajelin parisen kymmentä kilometria, kävin tankaamassa auton ja jatkoin ajelua. Hetken päästä tuntui uudestaan pari samanlaista nykäystä jonka jälkeen matka jatkui noin 100 metriä ja auto sammui. Yritin sitten sahata sitä useaan otteeseen käyntiin, eikä edes lupaillut. Startti pyöri normaalisti ja kaikki sulakkeet olivat ehjät.
Hetken aikaa tuumailtuani kokeilin uudestaan startata ja nyt se alkoi jo lupailemaan, mutta ei käynnistynyt. Auto hinattiin kotipihaan ja nyt on vikakoodit luettu yms. Bensapumpun otin tankista pois ja kokeilin, se toimii. Pumpun releet toimivat ja pumpulle tulee jännite, kun starttailee ja myöskin bensalinjoissa paine nousee.
Sen verran edistystä tapahtui, että latasin akun täyteen yön aikana ja aamulla sain auton jo pariksi sekunniksi käyntiin. Eli nyt käy muutaman sekunnin vaihtelevaa tyhjäkäyntiä ja sammuu sitten. Mittasin skoopilla kampuran asentoanturin signaalin ja tulos oli n. siniaaltoa -4,5-4,5 volttia. Nokan anturilta tuli aivan jotain epämääräistä sykkyrää... Mutta mitä yrittänyt lueskella näitä juttuja niin ei kait nokan anturin pitäisi estää käynnistymistä? Van ennemminkin kampuran anturin... Vikakoodeissa ei ollut herjoja kummastakaan anturista, mutta ilmeisesti noista ei aina edes tule vaikka olisivatkin sökönä?
Sattuisiko siis olemaan ketään paremmintietävää linjoilla joka osaisi kenties vahvistaa tuon pienen epäilykseni kampuran tunnistimen suhteen? Tähän asti siis on saanut ajaa aivan huolettomia kilometrejä ja mitään oireita, nykimisiä tms. ei ennen eilistä ole ollut.
Niin ja noissa vikakoodeissa väkyvä Relay fuel pump johtui siitä, kun unohdin laittaa releen takaisin ennen starttailua...
Comment