Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 -94 e38 m60 katalysaattori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andyy
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 55

    740 -94 e38 m60 katalysaattori

    Molemmista kateista sisuskalut irronneet ja ois aika vaihtaa uudet tilalle. Ostin uudet tarvike katalysaattorit à 80e/kpl ja tiittasella helsingissä eivät suostuneet alkamaan vaihtaa, syytä en saanut selville. Ehdottivat heidän katalysaattoreita 250e/kpl asennettuna.. Kun omat katit oli jo hommattu, en tarttunut tarjoukseen.. Soitin kahteen muuhun pakoputkia pk-seudulla vaihtaviin yrityksiin, jossa toisessa sanottiin että ei vaihdeta ja toisessa kerrottiin, että tarvikekattien laittaminen 740 on erittäin hankalaa, sillä tilaa on niin vähän eikä niitä saa sinne mahtumaan. Neuvottiin tilaamaan esim. saksasta sopivat osat?!

    Onko porukat vaihdellut noita tarvikekatalysaattoreita kyseisiin vessoihin?
    Tarvikekatit mitkä ostin oli mufflex merkkiset, ovaalin muotoiset kok.pituus 350mm runko 250mm leveys 150mm kork. 100mm.

    Hyviä tai huonoja vinkkejä miten edetä? millasia tarvike katalysaattoreita porukat on noihin vaihtanut? jotain pajaa hki, joka vaihtaisi?
    sigpic
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Originally posted by andyy View Post
    Molemmista kateista sisuskalut irronneet ja ois aika vaihtaa uudet tilalle. Ostin uudet tarvike katalysaattorit à 80e/kpl ja tiittasella helsingissä eivät suostuneet alkamaan vaihtaa, syytä en saanut selville. Ehdottivat heidän katalysaattoreita 250e/kpl asennettuna.. Kun omat katit oli jo hommattu, en tarttunut tarjoukseen.. Soitin kahteen muuhun pakoputkia pk-seudulla vaihtaviin yrityksiin, jossa toisessa sanottiin että ei vaihdeta ja toisessa kerrottiin, että tarvikekattien laittaminen 740 on erittäin hankalaa, sillä tilaa on niin vähän eikä niitä saa sinne mahtumaan. Neuvottiin tilaamaan esim. saksasta sopivat osat?!

    Onko porukat vaihdellut noita tarvikekatalysaattoreita kyseisiin vessoihin?
    Tarvikekatit mitkä ostin oli mufflex merkkiset, ovaalin muotoiset kok.pituus 350mm runko 250mm leveys 150mm kork. 100mm.

    Hyviä tai huonoja vinkkejä miten edetä? millasia tarvike katalysaattoreita porukat on noihin vaihtanut? jotain pajaa hki, joka vaihtaisi?

    Just tuommosia. Paskapuhetta, että ahdasta.
    Isolla rälläkällä putki poikki. Ja uusi tilalle.
    VALAMIS:::

    Comment

    • DerAlte
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 20
      • Forssa

      #3
      Hieman kärsivällisyyttä sovitukseen, kyllä mahtuu...
      Attached Files

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ja tokihan se syy kannattaa ensin selvittää miks ovat menneet rikki ennenkuin uusia tuhoaa turhaa.
        Lähinnä siis ettei oo sytytyskatkoksia tai seokset aivan metässä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Ja tokihan se syy kannattaa ensin selvittää miks ovat menneet rikki ennenkuin uusia tuhoaa turhaa.
          Lähinnä siis ettei oo sytytyskatkoksia tai seokset aivan metässä.
          Tämä kannattaa tsekata, sillä kattien hajoaminen on yleensä seurausta pidempiaikaisesta sytytys ja/tai seosongelmista, muuten ne kyllä yleensä kestävät auton eliniän, jos eivät koe fyysistä osumaa.


          Mutta itse aiheeseen, vaihdoin omaan seiskaani molemmat katit ja nimenomaan olivat tarvikemalliset Magnaflowit. On kyllä kumma, jos tarvikekatteja ei suostuta asentamaan. Ahdasta on vain silloin, jos ei omaa minkäänlaista mielikuvitusta. Nuo tarvikekatit kun pitää asentaa loivaan kulmaan, jotta mahtuvat paremmin. Valitettavasti ei ole omasta keissistä kuvia, mutta alla esimerkki toimivasta asennuksesta. Oikeastaan ainoa syy sille, miksi eivät suostu asentamaan tarvikekatteja, voisi olla se, että ne eivät ole E-hyväksytyt. Tosin nykyään kyllä useimmat tarvikemalliset katit ovat hyväksyttyjä ja saa muutenkin olla tarkka katsuri, että moista huomaisi. Jos päästöt pysyvät kurissa, niin en näe syytä, miksi niitä katteja pitäisi sen vuoksi tarkemmin edes syynätä. Pari kaveria tiedän, ketkä ovat laittaneet autoihinsa e-hyväksymättömän vapaammin virtaavan katin, eivätkä ole vuosien aikana mitään sanomista niistä saaneet. Ja miksi saada, kun päästönormit ovat kunnossa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎