Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 12/1998 Täristää ja pätkii tehopiikin kohdilla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostoslista
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 9
    • Helsinki

E38 12/1998 Täristää ja pätkii tehopiikin kohdilla

Olisiko jollain tietoa mistä vikaa tällä kertaa etsiä...
    Tyhjäkäynnillä tuntuu kuin olisi joku pytty pimiänä ja kovemmilla kierroksilla noin 4000 rpm tuntuu kuin tukehtuisi.
    Separaattori ja tulpat vaihdettu 30 000 tuhatta sitten ja ei se kyl muutenkaa savuta taikka syö öljyä...
    Auto siis 740i ja ajettu 215000 tulpat vaihdoin ja ei vaikutusta asiaan, kokeilin myös ilman ilmansuodatinta eikä silläkään vaikutusta... oliskohan se aika uusia bensapumppu ???
    Last edited by ostoslista; 01-09-2011, 18:14.
  • Jorma
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 42

Aloitapa tutkiminen vikakoodien luvulla. Imuvuotoja? Uiko tulpat öljyssä? Onko autoosi koskaan vaihdettu venttiilikopan tiivisteitä? Nokan asentoanturin vika on myös hyvin yleinen. (vikakoodi 70)
    Koputtele nyrkillä kattien kylkeen ja jos helisee niin rikkimenneet katit (tyyppivika) ovat voineet tukkia pakoputken.
    Tässä tyypillisiä 740 vikoja joita olen omassani joutunut korjailemaan.
    Separaattorin olen myöskin vaihtanut.

Comment

• ostoslista
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 9
      • Helsinki

Originally posted by ostoslista View Post
      Olisiko jollain tietoa mistä vikaa tällä kertaa etsiä...
      Tyhjäkäynnillä tuntuu kuin olisi joku pytty pimiänä ja kovemmilla kierroksilla noin 4000 rpm tuntuu kuin tukehtuisi.
      Separaattori ja tulpat vaihdettu 30 000 tuhatta sitten ja ei se kyl muutenkaa savuta taikka syö öljyä...
      Auto siis 740i ja ajettu 215000 tulpat vaihdoin ja ei vaikutusta asiaan, kokeilin myös ilman ilmansuodatinta eikä silläkään vaikutusta... oliskohan se aika uusia bensapumppu ???
      Originally posted by Jorma View Post
      Aloitapa tutkiminen vikakoodien luvulla. Imuvuotoja? Uiko tulpat öljyssä? Onko autoosi koskaan vaihdettu venttiilikopan tiivisteitä? Nokan asentoanturin vika on myös hyvin yleinen. (vikakoodi 70)
      Koputtele nyrkillä kattien kylkeen ja jos helisee niin rikkimenneet katit (tyyppivika) ovat voineet tukkia pakoputken.
      Tässä tyypillisiä 740 vikoja joita olen omassani joutunut korjailemaan.
      Separaattorin olen myöskin vaihtanut.
      ei uinut tulpat öljyssä... vikaa auto ei ole ilmoittanut ainakaan perinteisin plin äänin mut voihan sieltä jotain löytyä...
      Onko noiden bensapumppujen ikä millaista luokkaa ???

Comment

• Jorma
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 42

Onko noiden bensapumppujen ikä millaista luokkaa ???[/QUOTE]

Mulla on saman verran ajettu auto eikä pensapumppua ole vaihdettu. Koskaan en ole ajanut tankkia täysin tyhjäksi jolloin pensapumppu käy hetken kuivana ja ikä lyhenee. Jos autosi kerran käy niin vika ei todennäköisesti ole pensapumpussa. Oletko vaihtanut koskaan pensan suodatinta helman alla?
        Jos se on lähes tukossa niin ei saa löpöä tarpeeksi isommilla kierroksilla.

Comment

• ostoslista
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 9
          • Helsinki

Originally posted by Jorma View Post
          Onko noiden bensapumppujen ikä millaista luokkaa ???
          Mulla on saman verran ajettu auto eikä pensapumppua ole vaihdettu. Koskaan en ole ajanut tankkia täysin tyhjäksi jolloin pensapumppu käy hetken kuivana ja ikä lyhenee. Jos autosi kerran käy niin vika ei todennäköisesti ole pensapumpussa. Oletko vaihtanut koskaan pensan suodatinta helman alla?
          Jos se on lähes tukossa niin ei saa löpöä tarpeeksi isommilla kierroksilla.[/QUOTE]
          Bensansuodattimen vaihdoin heinäkuussa 2011 ei ollut vaikutusta toimintaan.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎