Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 jälkiasennuksista kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    E38 jälkiasennuksista kyssäreitä

    Moi!
    Eli parit lisäherkut pitäisi omaan autoon asennella ja muutama kysymys mielessä.

    Eli xenon-valojen osalta homma muuten selvä (orkkisumpiot bolt-on, pesurit ja ei tarvi automaattista korkeuden säätöä koska -97 auto)

    Mutta mitä jos haluaisin kuitenkin tuon automaattisäädön (LWR) asentaa kun osatkin olisi tiedossa, pitääkö valomoduuli vaihtaa xenon-malliseksi ja käykö käytetty valomoduuli?

    Tämän lisäksi ajotietokone olisi kiva, tarviikos se vain sen viiksen ja MID-näytön OBC-napilla?

    Jossain joskus puhuivat että mittaristo pitäisi vaihtaa mutta varaosaohjelma tarjoaa retrofitti-kittiä jossa on MID ja vilkun viiksi.

    Kiitoksia jo etukäteen.

    EDIT:
    Eli ilmeisesti koskee E39:ä tuo "mittarinvaihtopakko" (saanut kahden mallisella mittaristolla, KOM ja IKE, käsittääkseni E38:seissa aina tuo IKE/high -mittaristo) mutta joku vois varmistaa vielä mutuni.
    Last edited by ttw; 25-11-2011, 14:51.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by ttw View Post
    Moi!
    Eli parit lisäherkut pitäisi omaan autoon asennella ja muutama kysymys mielessä.

    Eli xenon-valojen osalta homma muuten selvä (orkkisumpiot bolt-on, pesurit ja ei tarvi automaattista korkeuden säätöä koska -97 auto)

    Mutta mitä jos haluaisin kuitenkin tuon automaattisäädön (LWR) asentaa kun osatkin olisi tiedossa, pitääkö valomoduuli vaihtaa xenon-malliseksi ja käykö käytetty valomoduuli?

    Tämän lisäksi ajotietokone olisi kiva, tarviikos se vain sen viiksen ja MID-näytön OBC-napilla?

    Jossain joskus puhuivat että mittaristo pitäisi vaihtaa mutta varaosaohjelma tarjoaa retrofitti-kittiä jossa on MID ja vilkun viiksi.

    Kiitoksia jo etukäteen.

    EDIT:
    Eli ilmeisesti koskee E39:ä tuo "mittarinvaihtopakko" (saanut kahden mallisella mittaristolla, KOM ja IKE, käsittääkseni E38:seissa aina tuo IKE/high -mittaristo) mutta joku vois varmistaa vielä mutuni.
    On karvalakkimittaristoa kolmekasissakin ollut mutta aika harvinaisia nämä ovat. Kyllä ajotietokone toimii karvalakkimittaristollakin mutta aika köyhää se näyttöpolitiikka siinä sille on. IKE/HIGH mittaristossa on siis se leveä tekstinäyttö siinä alareunassa, KOM mittaristossa vain kapea numeronäyttö ja auton kuva jossa varoitusvaloja oville ja luukuille.

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      On karvalakkimittaristoa kolmekasissakin ollut mutta aika harvinaisia nämä ovat. Kyllä ajotietokone toimii karvalakkimittaristollakin mutta aika köyhää se näyttöpolitiikka siinä sille on. IKE/HIGH mittaristossa on siis se leveä tekstinäyttö siinä alareunassa, KOM mittaristossa vain kapea numeronäyttö ja auton kuva jossa varoitusvaloja oville ja luukuille.
      Joo, multa löytyy toi IKE kun näyttää selvällä Englannin kielellä varoitukset yms.
      Eli ei vissiin muuta kun MID ja vilkun viiksi vaihtoon + koodaus?

      Onkohan noi MID:t "kertakäyttöisiä" eli pystyykö käytetyn koodaamaan toiseen autoon?
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Joo, kyllä se valomoduli pitää vaihtaa. Merkkihuollossa eivät saa koodattua käytettyä modulia, mut oo yhteyksissä Jartsa02:een, häneltä onnistuu kyllä pelkkä modulin koodaus vaikkei autoa toisikaan näytille. Hän varmasti osaa myös neuvoa mikä LCM-versio olisi sopiva autoosi.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • ttw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1016
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Thuppu View Post
          Joo, kyllä se valomoduli pitää vaihtaa. Merkkihuollossa eivät saa koodattua käytettyä modulia, mut oo yhteyksissä Jartsa02:een, häneltä onnistuu kyllä pelkkä modulin koodaus vaikkei autoa toisikaan näytille. Hän varmasti osaa myös neuvoa mikä LCM-versio olisi sopiva autoosi.
          Näin taitaa olla asia juurikin.
          Eikös NCS Expertillä onnistu toi käytetyn puukottaminenkin?
          Sit vaan sa-listaan lisätä herkut ja valkata koko auton koodaus?
          Sit vielä kun ei tuu "tamper dot":tia mittaristoon niin olis ivj.


          Pahoittelen että olen ihan pihalla kun lumiukko näistä hommista vaikka ammatikseen joskus bemareitakin ruuvaillut, tosin käytössä oli aina uusimmat lelut ja tyhjät boksit.
          Last edited by ttw; 26-11-2011, 12:59.
          728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
          Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
          MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎