Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 730ia -95 M60 ei käynnisty lämpimänä + tehot kateissa + bensankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bummii
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 84
    • Lapinlahti

    e38 730ia -95 M60 ei käynnisty lämpimänä + tehot kateissa + bensankulutus

    Tervehdys.

    Autona e38 730ia -95 M60 moottorilla.

    Elikkäs vika alkanut ilmetä kuukauden sisällä kun ilmat on viilentyneet.
    Kun ajat moottorin lämpimäksi ja lähdet käymään kauppareissulla n. 15min ja tulet autolle yrittäen käynnistää, ei toivoakaan käynnistymisestä, mutta tämäkään ei tapahdu aina!
    Auto sahaa mutta ei saa sitä kipinää että käynnistyisi, ja jos saa niin se kuulostaa tukehtuneelta, että sais liikaa bensaa.

    Parin asiantuntijan mukaan niinkuin omastakin mielestä kone saa jostain syystä liikaa bensaa kun on sammuttanut sen lämpimänä?
    Miten asiaa kannattaisi lähteä korjaamaan?

    Vaihdettua
    - polttoainemoottorin rele
    - tulpat
    - ilmamassamittari (tyhjäkäyntiongelma korjaantui tällä)


    Ehdotettua on nokka-akselin asentotunnistin tai sitten suuttimissa jotain vikaa?

    Onko kenelläkään kokemusta samankaltaisesta tai onko mahdollisesti korjattavissa nuilla edellä mainituilla toimenpiteillä?
    Last edited by Bummii; 26-12-2011, 16:54.
    Bmw E38 730ia -95
    Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Itsellä aiheutti pitkän startin lämpimänä polttoaineen paineensäädin.

    Myös asentoanturit ovat hyviä kohteita.

    Comment

    • Alijou
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 94
      • Lohja

      #3
      Tutulla oli vastaava vika, mutta VAG:n tuotteessa. Tähän auttoi lämpötila-anturin vaihto.(tarkempaa tietoa anturista ei ole antaa) :think

      Comment

      • Bummii
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 84
        • Lapinlahti

        #4
        Nää on pahoja kun ei löydä vikaa vikakoodeja lukemalla, arvailujen varassa vaan. No eiköhän tähän joskus löydetä vastaus missä kiikastaa (20 uuden osan jälkeen)
        Bmw E38 730ia -95
        Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

        Comment

        • Coltti
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 333
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          Kannattaa mitata silloin kun ei lähde käyntiin, asentoanturin vastusarvo. Tarkkaa ohmimäärää nyt en tähän hätään muista mitä pitää olla, mutta muistaakseni jotain 1kohm tienoilla.

          Googlesta tai searchilla löytyy tarkka määrä +-10%.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by Bummii View Post
            Nää on pahoja kun ei löydä vikaa vikakoodeja lukemalla, arvailujen varassa vaan. No eiköhän tähän joskus löydetä vastaus missä kiikastaa (20 uuden osan jälkeen)
            Auton järjestelmien tiedoista suurimman osan saa selville muualta, kuin vikakoodeista. Mm. juurikin antureiden tiedot kuuluu selvittää livedatasta.
            Vikakoodiohjelmia pitää siis osata käyttää ja ohjelman antamia tietoja tulkita, muuten päätyy nopeastikin vaihtamaan 20 kallista osaa täysin turhaan.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Bummii
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 84
              • Lapinlahti

              #7
              Pitää muistaa nämä neuvot kunhan pääsen käyttää autoa tuttavalla jolla on enemmän kokemusta autoista ja löytyy tilaa missä laittaa.
              Bmw E38 730ia -95
              Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

              Comment

              • Fokke
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 50
                • Turku

                #8
                Mulla oireili m60b30 suht samalla tavalla kun polttoainepumppu oli tulossa tiensä päähän. Aamulla saattoi joutua monta kertaa sahaamaan kunnes lähti käyntiin tai sama vaikka työpäivän jälkeen. Viime talvena se sitten sammui ajossa ja jätti tielle kun pumppu leikkasi lopullisesti kiinni. Pumppu uusiksi ja taas on pelittänyt vuoden päivät
                Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                Käyttis: Lexus is200
                Prokkis: e32 750iL

                Comment

                • Bummii
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 84
                  • Lapinlahti

                  #9
                  Originally posted by Fokke View Post
                  Mulla oireili m60b30 suht samalla tavalla kun polttoainepumppu oli tulossa tiensä päähän. Aamulla saattoi joutua monta kertaa sahaamaan kunnes lähti käyntiin tai sama vaikka työpäivän jälkeen. Viime talvena se sitten sammui ajossa ja jätti tielle kun pumppu leikkasi lopullisesti kiinni. Pumppu uusiksi ja taas on pelittänyt vuoden päivät
                  Mulla on sitte tosi huono tuuri jos se osa on hajonnut koska kesällä tankkauksen jälkeen ohikulkutiellä rupes pumppu sanomaan itseään irti ja justiinsa pääsin kotiin asti, huoltamoon asti en sitte päässy seuraavana päivänä Ja uus pumppu sinne pitiki sit vaihtaa.
                  Bmw E38 730ia -95
                  Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

                  Comment

                  • Fokke
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 50
                    • Turku

                    #10
                    Ahaa jos löpöpumppu on kesällä uusittu niin tuskin se vielä on sopimustaan irti sanomassa. Ellei siihen vaihdettu joku bilteman yleismallinen rimpula pumppu
                    Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                    Käyttis: Lexus is200
                    Prokkis: e32 750iL

                    Comment

                    • Bummii
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 84
                      • Lapinlahti

                      #11
                      Originally posted by Fokke View Post
                      Ahaa jos löpöpumppu on kesällä uusittu niin tuskin se vielä on sopimustaan irti sanomassa. Ellei siihen vaihdettu joku bilteman yleismallinen rimpula pumppu
                      Ihan kunnon pumppu hommattiin, sitä ei tiedä millanen asentaja ollu laittaas
                      Bmw E38 730ia -95
                      Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

                      Comment

                      • Fokke
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 50
                        • Turku

                        #12
                        Ok. Laita ihmees tänne tietoo kun vika löytyy
                        Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                        Käyttis: Lexus is200
                        Prokkis: e32 750iL

                        Comment

                        • Bummii
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 84
                          • Lapinlahti

                          #13
                          Nonii, laitetaas nyt tähän samaan topicciin josko nämäkin ongelmat liittyisivät keskenään toisiinsa.

                          Joskus toisinaan autossa loppuu hönkä +4000 kierroksissa, rupee nykimään kaasu ja oikuttelemaan.

                          Sitten bensankulutuksesta joka yleensä on tasaisella 100km/h vauhdissa 7-9l ja ja alamäessä 3-5l tai sitten 0l
                          Mut nyt on välillä tehnyt sitä että tasaisella on isompi kulutus n. 12-15l mittarin mukaan ja alamäessä saattaa kun nostat jalan kaasulta niin olla 6-8l ja vauhtihan siinä nousee.

                          Onko apuja näihin ongelmiin?
                          Bmw E38 730ia -95
                          Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

                          Comment

                          • Bummii
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 84
                            • Lapinlahti

                            #14
                            Ei kellään antaa vinkkejä? Autoa varmaa viedään korjaamolle ensi viikosta vähän tarkistettavaksi.
                            Termostaatin uusiminen ainakin heti kun lämmöt ei nouse sitten ei millään näinkään pienillä pakkasilla tai plussakelillä.

                            Mut edellisiin vikoihin jos jollain olisi vielä antaa jotain apuja/veikkauksia niin eikun vaan!
                            Bmw E38 730ia -95
                            Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Kampiakselin asentoanturi? Ajoviima ja viskotuuletin viilentää sopivasti ajossa, mutta hetken seisottuaan moottori lämmittää anturia ja se alkaa pätkimään.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎