Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 abs ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarjestaja
    BTCF Member
    • Jun 2007
    • 451
    • Ylivieska/Tervajoki

    E38 abs ongelma

    Vastaavista ongelmista on kaikenlaista tietoa ja tarinaa...
    Mutta osaisiko jo neuvoa tässä nyt enempää?

    Eli
    Auto: e38 740ia -00

    Vika: (LuisuValo) , (HuutoValo) ja (ABSvalo) syttyvät.
    Kylmällä koneella pystyy ajaan muutaman kilsan, lämpösellä ei juuri sataa metriä... ennen kuin syttyvät.
    Ja tuntuu välillä sekoittavan lootaa... ei osaa vaihrella ylöspäin ---> pitää itte vaihtaa

    Vikakoodeja luettu --> ABS-yksikkö entrattu... ei vaikutusta...
    Anturit mitattu ---> kuskinpuolen etu oli sökö ... ei vaikutusta

    Tänään luettiin koodeja uudestaan niin valittaisi apukuskinpuoleista etu anturia... No saattaahan se ollakkin, mutta vikoja poistaessa pari kertaa kuului räpsähdys (tjsp)... ja samalla valot räpsähti taulus... Voisiko jossain päin autua olla oikosulun tynkää....

    Kotiapäin ajellessa tuntu jotenki että vedot olis hukassa:think
    Sitte törmäsin tähän topikkiin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=141403

    Autossa on kaikki rattaat samankokoisia. Mutta hämärää tässä on sekin että viime vuonna loppu talavesta samanlaasta herjailua mittaristossa ---> Kesä rattaat alle ---> viat katos:think:think:think


    Mitä seuraavaksi:think
    Last edited by Jarjestaja; 22-12-2011, 22:27.
    F01 740D -10


    EXät:
    E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Kyseessä vaikuttaa olevan ABS ohjausyksikön tyyppivika. Lähetä Sercap huoltopalveluihin korjattavaksi.

    Comment

    • cba
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 3464
      • Ylivieska

      #3
      Boksissa ei ollut ainakaan ns.langoitusvikaa kun kävin sen läpi :think

      Vikakoodeja nollatessa se tuntui myös jotenkin "pätkivän", eli välillä nollasi ja välillä ei.
      Last edited by cba; 20-02-2012, 17:27.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Ohje: lue uudestaan ylempänä oleva WSE1:n kirjoitus ja siirry suoraan velkavankeuteen kulkematta löhtöruudun kautta.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Originally posted by cba View Post
          Boksissa ei ollut ainakaan ns.langoitusvikaa kun kävin sen läpi :think
          Kyllä se siitä boxista johtuu.
          Ei pahalla, mutta ei se ohjainboxien korjaaminen välttämättä aina ole niin yksinkertaista, että maallikot löytää vian "käymällä kortin läpi".
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • cba
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 3464
            • Ylivieska

            #6
            Originally posted by kaol View Post
            Kyllä se siitä boxista johtuu.
            Ei pahalla, mutta ei se ohjainboxien korjaaminen välttämättä aina ole niin yksinkertaista, että maallikot löytää vian "käymällä kortin läpi".
            Juu, ei me herneitä vedä Siksi vain kummastelen, kun on noitakin yksiköitä tullut kuitenkin ehjäiltyä läjäpäin onnistuneesti vuosien varrella.. Mutta ainahan voi olla joku sellainen vika mistä en ole tietoinen, ei vain ole ennen kohdalle sattunut :think

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by cba View Post
              Boksissa ei ollut ainakaan ns.langoitusvikaa kun kävin sen läpi :think

              Vikakoodeja nollatessa se tuntui myös jotenkin "pätkivän", eli välillä nollasi ja välillä ei.
              Kun boksi on pöydällä ja avattuna edestä katsoen oikeassa reunassa on kolme maadoituslankaa. Katkokset yhteydessä voivat viitata siihen että nämä ovat poikki. Jokatapauksessa maadoituslankojen rinnalle kannattaa aina tehdä lisämaadoitus jos boksi on avattu. Myös anturilinjalankojen "jatkona" olevat kondensaattorit voivat joskus olla irronneet maadoituspuoleltaan, varsinkin dsc yksiköissä. Näiden irtoaminen aiheuttaa ko. linjan katkomisen vaikkei itse langoituksessa vikaa olisikaan. DSC yksiköissä kannattaa lisäksi aina uusia myös yksinäinen alumiinilanka kultalankojen keskellä maadoituksen ja anturilinjalankojen välillä. Jos sitten joskus käy niin että kultalangat katkeavat ja niiden padit korjatessa irtoavat minulla on korjaustapa siihenkin ongelmaan.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Postataan vielä että mahdollisen yksikön sisäisen maadoitusvian korjaamisella on niinsanotusti kiire, sillä pitkään jatkunut maadoituksen katkominen aiheuttaa vikaa yksikön elektroniikkaan sillätavoin ettei siihen ainakaan toistaiseksi ole löytynyt toimivaa korjausmenetelmää. Tällöin vikakoodiksi jää pääsääntöisesti valve relay fault.

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Kun boksi on pöydällä ja avattuna edestä katsoen oikeassa reunassa on kolme maadoituslankaa. Katkokset yhteydessä voivat viitata siihen että nämä ovat poikki. Jokatapauksessa maadoituslankojen rinnalle kannattaa aina tehdä lisämaadoitus jos boksi on avattu. Myös anturilinjalankojen "jatkona" olevat kondensaattorit voivat joskus olla irronneet maadoituspuoleltaan, varsinkin dsc yksiköissä. Näiden irtoaminen aiheuttaa ko. linjan katkomisen vaikkei itse langoituksessa vikaa olisikaan. DSC yksiköissä kannattaa lisäksi aina uusia myös yksinäinen alumiinilanka kultalankojen keskellä maadoituksen ja anturilinjalankojen välillä. Jos sitten joskus käy niin että kultalangat katkeavat ja niiden padit korjatessa irtoavat minulla on korjaustapa siihenkin ongelmaan.
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Postataan vielä että mahdollisen yksikön sisäisen maadoitusvian korjaamisella on niinsanotusti kiire, sillä pitkään jatkunut maadoituksen katkominen aiheuttaa vikaa yksikön elektroniikkaan sillätavoin ettei siihen ainakaan toistaiseksi ole löytynyt toimivaa korjausmenetelmää. Tällöin vikakoodiksi jää pääsääntöisesti valve relay fault.
                  Juurikin näin Eli ne kolme lankaa olivat ok mitaten ja fyysisesti, mutta tein toki siihen lisämaadoituksen niinkuin asiaan kuuluu. Ja kaikki alumiiniset langat on vaihdettu ofc-kuparisiin ns. "ongelmariviltä" ja kerkot olivat ok.

                  Ja samaan tulokseen olen tullut itsekin, eli jos fiksauksen jälkeen nuo kyseiset oireet jatkuu, vika jää todennäköisesti syvemmälle ja menee hankalaksi korjata. Kerkot voi kyllä vielä uusia, mutta sen jälkeen komponentit ovat kyllä sitä kokoa että ne näkee kunnon laitteilla, mutta työkalut ei tahdo ei enää mahtua samaan kuvaan...

                  Tarkimpia tapauksia omalle kohdalle on tainnut olla muuan boksi, jota oli joku kerinnyt tarkastella ennen minua ja painanut sormella tms. yhden piirin kultalangat kasaan. Sen voin sanoa että niiden suoristaminen ei ollut krapulapäivän juttu..

                  Mutta tähän tapaukseen vielä, eli kun nuo korjaustoimenpiteet ei vikaan mitenkään vaikuttaneet, niin selvin lienee että kokeillaan toisella boksilla ja arvioidaan tilanne uusiksi :think

                  Comment

                  • Jarjestaja
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 451
                    • Ylivieska/Tervajoki

                    #10
                    luettiin weeteejonin kans koorit maanataina --> herjas kuskinpualen etua.
                    Vaihroon sen äsköön ja luettiin koorit --> vänkärinpuolen takaa herjaa ny


                    Kokeeltiin sillä systeemillä mikä näyttää ku rengas pyärii... niin juurikaan kyseinen ei näyttäny mitään... paitsi pari kertaa heti aluksi silloon ku auto oli alhalla ja ratas ei pyöriny

                    taitaa olla viisahinta kokeella toisella boxilla vai tilaanko suaraa taas uuren
                    F01 740D -10


                    EXät:
                    E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                    Comment

                    • cba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 3464
                      • Ylivieska

                      #11
                      Originally posted by Jarjestaja View Post
                      kokeella toisella boxilla vai tilaanko suaraa taas uuren
                      Vaiha kaapeli, vaiha poksi, kokkeilaan toisella ensin

                      Edit: Voisin ostaa hyllyyn yhden tällaisen DSC 3-boksin, eli saa tarjota ylimääräistä ropeltamatonta viallista boksia.
                      Last edited by cba; 22-02-2012, 19:19.

                      Comment

                      • Jarjestaja
                        BTCF Member
                        • Jun 2007
                        • 451
                        • Ylivieska/Tervajoki

                        #12
                        Elikkäs nyt o vaihrettu joka kulumahan uuret anturit ... Toimii!!!

                        PS. Tarvike anturit ja toimii

                        summasumsum = Kolome oli rikki ja neljäs meni rikki ulos ottaessa... silloin lakkas nopeus- ja kulutusmittari toimimasta, se viittasi taas siihen että se cba:n korjaamassa boxissa ei ollu enää vikaa...

                        Eli isoo kiitos CBA!, pptuning, joni_wt ja tappi jone
                        F01 740D -10


                        EXät:
                        E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          #13
                          Originally posted by Jarjestaja View Post
                          E

                          PS. Tarvike anturit ja toimii niin kauan ku toimii
                          Ollos hyä vain

                          Comment

                          • Jarjestaja
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 451
                            • Ylivieska/Tervajoki

                            #14
                            kait tämä tarvike häslinki rupee kostautuun. otin luistoneston pois päältä ja kaikki valot sytty eikä sammunu ilman kuittausta...

                            Herjas kaikkia muita antureita paitsi kuskin etummaista... Mittaristo silti toimi vaikka kuskin takaakin herjas:think
                            en tohtinu kuittauksen jälkeen ottaa pois luistonestoa
                            F01 740D -10


                            EXät:
                            E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                            Comment

                            • Jarjestaja
                              BTCF Member
                              • Jun 2007
                              • 451
                              • Ylivieska/Tervajoki

                              #15
                              Tua on vähä nykyään tuulella käyvä laitos... välillä valot syttyy ja sammuu...
                              Tänään sanoo kooriiksi kuskinetuanturia... sitä se ei viimeks valittanu:think

                              Joo o ne on tarvikeanturit, mutta mikä niistä sitten tekee huonommat. Onko niissä suuree se vastusarvon toleranssi yms. :think
                              F01 740D -10


                              EXät:
                              E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎