Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Vilkun ja valon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SMJ
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 8
    • Helsinki

    E38 Vilkun ja valon ongelma

    Heippa

    Osaisiko kukaan sanoa mistä johtuu, kun välillä oikealle vilkuttaessa auton vilkku vilkuttaa 3-4 kertaa ylinopeasti (3krt sekunnissa vauhdilla) jonka jälkeen palautuu sitten taas vilkuttamaan normaalisti, normaalinopeudella. Kaikki auton vilkkuvalot palavat, lamput toimivat.

    Samalainen valo-ongelma löytyy myös vasemman puolen takavalosta. Auton välillä valittaessa "check tail lights" toinen auton takalamppu ei pala, mutta jos valo-koteloa kopauttaa varovasti kämmenellä, valo syttyy. Onkohan kyseessä kontaktihäiriö? Valo syttyy siis todella herkästä koputuksesta.

    Osaisiko joku samoja ongelmia kokenut auttaa. Lähinnä mietin että onko ongelma itse korjattavissa, vai pitääkö viedä korjaamolle. Kiitos jo etukäteen.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Katsoisin ensiksi kaikkien polttimoiden kontaktit.

    Eli putsaa siis hapettumat pois lamppujen kannoista ja vaihda vaikka pahannäköiset polttimot uusiin.

    Comment

    • Bummii
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 84
      • Lapinlahti

      #3
      Itellä oli sumuvalossa samoja kosketushäiriöitä, kopautit umpioon niin johan toimii taas, mutta sit uudestaa käynnistää niin ei toimi, tai sitte rupeaa taas ajossa herjaamaan että olis palanu lamppu.
      Johto oli aivan hapettunut ja uutta tilalle, se riitti omassa tapauksessa.
      Bmw E38 730ia -95
      Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

      Comment

      • SMJ
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 8
        • Helsinki

        #4
        Jos näitä johtoja joutuu uusimaan, niin oliko sun tapauksessa ongelma lampun kannan lähettyvillä? Insinööri kun en ole niin en itse viitsi alkaa autoa sen ihmeemmin syvemmälle purkamaan

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Tutkimalla siitä lampun kannan läheisyydestä tuo varmaan selviää.
          Useammassa muussa merkissä itsellä juurikin ollut ongelmia noiden kantojen kanssa. 540:ssä oli takavaloissa tuota vaivaa.
          Insinööri ei tarvitse olla mutta hieman sorminäppäryyttä pitää käyttää.

          Comment

          • Bummii
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 84
            • Lapinlahti

            #6
            Originally posted by SMJ View Post
            Jos näitä johtoja joutuu uusimaan, niin oliko sun tapauksessa ongelma lampun kannan lähettyvillä? Insinööri kun en ole niin en itse viitsi alkaa autoa sen ihmeemmin syvemmälle purkamaan

            Joo minun tapauksessa oli juurikin kannassa se vika, itsehän en tätä hoitanut mutta korjaamol tuttava sano että helppo homma oli, ois saanu itsekin hoidettua pienellä vaivan näöllä Eikun vaan lampun kanssa tutkimaan vähäsen ihan ensi alkuun.
            Bmw E38 730ia -95
            Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

            Comment

            • SMJ
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 8
              • Helsinki

              #7
              kiitos kaikille vastauksista, ja ei kun tallille!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎