Announcement

Collapse
No announcement yet.

95 750 ajonesto päällä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 02tii
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 91

    95 750 ajonesto päällä?

    Moi,
    autossa on ollut ongelmana abs + dsc valojen palaminen ja nopeusmittarin toimimattomuus.
    Molemmat abs anturit on nyt vaihdettu taakse ja antureiden liitosjohdot on ainakin silmämääräisesti ok.
    Anturien vaihto ei vikaan auttanut ja googlaamalla löytyi artikkeli, jossa samanlainen vika oli korjaantunut konehuoneen sulakerasiassa olevia releitä vaihtamalla.
    Tuumasta toimeen ja niitähän löytyi sulakerasian kannen irroitettua 3 kpl sulakeririvistön edestä.
    Vikaa haarukoidakseni vaihdoin releitä keskenään, identtisiä kun olivat.
    Operaation jälkeen auto ei nyt edes yritä startata...
    Muuten siis kaikki sähköt pelaa normaalisti, mutta ei edes yritä startata, ilmeisesti ajonesto päällä.
    Palautin jo releet alkuperäisille paikoilleen, tällä kertaa akku irti, mutta edelleen startti mykkä.
    Memoscanilla luettuna ei anna mitään vikakoodeja.
    Olisiko miten saan ajoneston resetoitua, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto?
    Tampereen seudulla ketään joka voisi tuon korvausta vastaan tehdä kotikäynnillä?

    Perkele, tulikohan nyt hölmöiltyä kunnolla?
    Petri
  • _charger-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 380
    • Helsinki

    #2
    voi myös olla startti "sökö" jos ei oo vaihdettu? itellä oli 740:ssä ongelma että joskus ei sanonu avaimesta mitään. purettiin startti ja puhdistettiin kunnolla eikä sen jälkeen ollut ongelmia. nyt tuoreessa 750 sama ongelma.. tämä ny yksi mahdollisuus tohon starttaamattomuuteen.....
    1966 Dodge Monaco
    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

    EX:1994 BMW 750 IA e38
    EX:1994 BMW 740 IA e38

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by 02tii View Post
      Moi,
      autossa on ollut ongelmana abs + dsc valojen palaminen ja nopeusmittarin toimimattomuus.
      Molemmat abs anturit on nyt vaihdettu taakse ja antureiden liitosjohdot on ainakin silmämääräisesti ok.
      Anturien vaihto ei vikaan auttanut ja googlaamalla löytyi artikkeli, jossa samanlainen vika oli korjaantunut konehuoneen sulakerasiassa olevia releitä vaihtamalla.
      Tuumasta toimeen ja niitähän löytyi sulakerasian kannen irroitettua 3 kpl sulakeririvistön edestä.
      Vikaa haarukoidakseni vaihdoin releitä keskenään, identtisiä kun olivat.
      Operaation jälkeen auto ei nyt edes yritä startata...
      Muuten siis kaikki sähköt pelaa normaalisti, mutta ei edes yritä startata, ilmeisesti ajonesto päällä.
      Palautin jo releet alkuperäisille paikoilleen, tällä kertaa akku irti, mutta edelleen startti mykkä.
      Memoscanilla luettuna ei anna mitään vikakoodeja.
      Olisiko miten saan ajoneston resetoitua, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto?
      Tampereen seudulla ketään joka voisi tuon korvausta vastaan tehdä kotikäynnillä?

      Perkele, tulikohan nyt hölmöiltyä kunnolla?
      Petri
      Ei vaikuta olevan kysymys ajonestosta. Tarkista ensin perinteiset asiat, eli sulakkeet, johdot, virtalukonpohja, startti. Ihan mittaamalla, ei osia vaihtamalla... startista voi aloittaa, kaveri kääntää avainta ja mitataan tuleeko sinne herätettä. Kytkentäkaaviot löydät kaikki googlaamalla bmw wds.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Mä voin käydä seiskalla ajelemassa jos vikakoodien luvusta ja ajoneston nollauksesta jotain apua vois olla. Muutakin apua saa.

        Edit: Vaihdevalitsin ei toiminut, ei saanut lupaa käynnistyä kun ei P tai N tunnistu. Vikaa vaan ei löydetty heti, vaijerikin tuntui olevan ehjä ja kiinni. Kotosalla WDS:stä tutkittuna löyty että sulakkeen 22 takaa kulkee virta laatikon kylkeen tunnistimelle, josta tieto pitäisi sitten siirtyä laatikon ohjaukselle ja starttireleelle. Vika lienee siis joko niin, että sulakkeen läpi ei kulje jännite, liitos jostain heikko tai sitten se tunnistin kaput.
        Last edited by Morkai; 25-02-2012, 18:50.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • 02tii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 91

          #5
          Moi,

          Suuri KIITOS Morkaille, potilaalle on nyt ensidiagnoosi annettu!!!

          Nyt siis hyvien ohjeiden mukaan penkomaan vikaa tuolta suunnalta.

          -petri-

          Originally posted by Morkai View Post
          Mä voin käydä seiskalla ajelemassa jos vikakoodien luvusta ja ajoneston nollauksesta jotain apua vois olla. Muutakin apua saa.

          Edit: Vaihdevalitsin ei toiminut, ei saanut lupaa käynnistyä kun ei P tai N tunnistu. Vikaa vaan ei löydetty heti, vaijerikin tuntui olevan ehjä ja kiinni. Kotosalla WDS:stä tutkittuna löyty että sulakkeen 22 takaa kulkee virta laatikon kylkeen tunnistimelle, josta tieto pitäisi sitten siirtyä laatikon ohjaukselle ja starttireleelle. Vika lienee siis joko niin, että sulakkeen läpi ei kulje jännite, liitos jostain heikko tai sitten se tunnistin kaput.
          Last edited by 02tii; 27-02-2012, 12:48.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Veikataan EGS:n liitintä :think
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • 02tii
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 91

              #7
              kännykkä temppuilee...
              Last edited by 02tii; 04-03-2012, 18:29.

              Comment

              • 02tii
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 91

                #8
                kännykkä temppuilee...
                Last edited by 02tii; 04-03-2012, 18:23.

                Comment

                • 02tii
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 91

                  #9
                  Moi,
                  vihdoin sain auton lykättyä pihalta hangesta talliin ja työnalle.
                  Ei meinaan ole seiska kaiken kevyimpiä töniä, mutta ajettavaksi nämä kai on tehtykin.

                  Sulakkeelle tuli virtaa, joten irroitin laatikolta tunnistimen.
                  Valitsinta käsin pyöritellessä se tuntui kovin epämääräseltä.
                  Sormiin tuntuvat mekaaniset pykälät ja valitsimen sisältä kuuluneet kontaktien raksahtelut eli jotenkin molemmat omaa elämäänsä. Uittelin WD-40:ä valitsimen sisään ja muutos olikin melkoinen, toiminta muuttui kaikin puolin täsmälliseksi ja liitettyäni valitsimen takaisin liittimeen ilmestyi nyt mittaristoon kaivatut vaìhteenvalinnasta kertovat P, N, D jne. Kaiken lisäksi käynnistyikin välittömästi!!
                  Olisikohan syy toimimattomuuteen ollut että alkuperäiset rasvat vaan oli ajasta ja lämmöstä ottanut itseensä ja kittaantunut valitsimen sisällä.

                  No, nyt on siis enään alkuperäinen vika tallella, ABS +DSC valot palavat ja kumpikaan ei toimi.
                  Noiden lisäksi nopeus- ja kulutusmittarit näyttä nollaa.
                  Taakse siis jo molemmat abs anturit jo vaihdettu.
                  Olikos se kuskin vai repsikanpuoli mistä tulee nopeustieto, jos alkaisi seuraavaksi johdotuksia tutkiin.

                  -petri-

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Kuskin puolelta tulee nopeustieto. Hyvä että käynnistysvika lähti noinkin kivuttomasti lopulta.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • 02tii
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 91

                      #11
                      Moi,

                      päivitetäänpä, miten tässä lopulta kävi.

                      Ilmeisemmin tuo jo vaihtamani kuljettajan puolen tarvikeanturi oli viallinen, koska uusittuani sen toistamiseen alkoi taas kaikki pelaamaan kuten pitääkin.

                      -petri-
                      Originally posted by Morkai View Post
                      Kuskin puolelta tulee nopeustieto. Hyvä että käynnistysvika lähti noinkin kivuttomasti lopulta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎