Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62b44 venttiilikopan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    M62b44 venttiilikopan irroitus

    Miten saan sen johtokotelon irti/pois tieltä? Vissiin suuttimen liittimet kiinteästi osa koteloa? Eli pitääkö purkaa polttoainelinja pois, jotta pääsee suuttimen liittimiin käsiksi?

    FAQ ohjeessa käsketään, vaan kääntämään ne pois tieltä, mutta eipä ne mihinkään liiku.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    apuja? -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/05
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      Joo tavallaan. Ilmeisesti riittää, kun siirtää noi johdot syrjään? Ainakaan videolla ei näyttänyt olevan kotelo irroitettuna.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by okko View Post
        Joo tavallaan. Ilmeisesti riittää, kun siirtää noi johdot syrjään? Ainakaan videolla ei näyttänyt olevan kotelo irroitettuna.
        kattelin tuosta M60 koneesta samaa paikkaa ja siinä ainakin näytti siltä että suuttimien liittimet on kiinni sähköboksissa ja sillä tutulla rautalankaklipsulla suuttimissa.. varmaan kohtuu paskamainen ottaa irti irrottamatta bensakiskoa ja suuttimia :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #5
          Se johtonivaska kyllä irtoaa suuttimista repäsemällä eikä hajota mitään, tai ainakin itse näin tein kun vaihdoin tiivarit.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Pitkä, ohut ja jämäkkä talttapäinen ruuvimeisseli hoitaa klipsujen irroittamisen näppärästi. Ei tarvi kuin kliparin toinen pää irti/pois kolostaan niin lähtee ilman suurempaa väkivaltaa liitin suuttimen päästä irti
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              vissiin alunperin tarkoitus ollut, että irtoaa nyppäämällä, mutta nyt 12 vuoden jälkeen ei toivoakaan. toisella puolen tuli vähän koteloon damagea, mutta ei mitään vakavaa. Klipsut sai lopulta kammettua auki ja sitäkautta rupes luonnaamaan. Takaisin en niitä klipsuja laita. Jäi hieman jännitysmomenttia, kun en löytänyt yhtä klipsua enään kopan kiinnityksen jälkeen, mutta ei se varmaan siellä koneistossa ole

              Kova työ, mutta pari tulppaa oli jo reilusti öljyssä, joten pakko tuo tehdä. Imusarja ja separaattori seuraavaksi, niin voi jäädä odottelemaan jakopään ja vanoksien leviämistä
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Joo kyllä ne on tarkoitettu nypättäväksi irti ja itellä ainakin lähtenyt, joskus saattanut jäädä liitin kiinni suuttimeen mutta mitään ei ole mennyt rikki.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Porukalla on loppunut mielikuvitus kesken, kun ette ole saaneet niitä klipsejä irti. Itsehän tein vanhasta neulomapuikosta erikoistyökalun klipsien irroittamiseen. Pieni 90 asteen mutka neulomapuikon päähän ja sen jälkeen klipsien irroitus onnistuu leikiten. Neulomapuikko kun on jämäkkää tekoa, niin se ei jousta ja sillä pystyy pujottelemaan klipsit irti. Ei tarvitse jännittää että mikään menee rikki, kun ei tarvitse voimalla repiä bokseja irti.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Porukalla on loppunut mielikuvitus kesken, kun ette ole saaneet niitä klipsejä irti. Itsehän tein vanhasta neulomapuikosta erikoistyökalun klipsien irroittamiseen. Pieni 90 asteen mutka neulomapuikon päähän ja sen jälkeen klipsien irroitus onnistuu leikiten. Neulomapuikko kun on jämäkkää tekoa, niin se ei jousta ja sillä pystyy pujottelemaan klipsit irti. Ei tarvitse jännittää että mikään menee rikki, kun ei tarvitse voimalla repiä bokseja irti.
                    Itsellä taas on sellainen ruuvari minkä kärki on juuri sopivasti taipunut tuota varten

                    Ei tosiaan tarvita voimaa tai ihmetellä hukkuneita klipsejä.

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      #11
                      suosiolla vaan seuraavat jotka irrottelee niin klipsut irti... Olen vaihtanu hajonneita suuttimia ku revitty irti vanhemmuuten voi olla lujassaki...
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1763
                        • Honkajoki

                        #12
                        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                        suosiolla vaan seuraavat jotka irrottelee niin klipsut irti... Olen vaihtanu hajonneita suuttimia ku revitty irti vanhemmuuten voi olla lujassaki...
                        Samaa mieltä tästä. Kyllä ne saa kammettua, kun jaksaa etsiä sopivaa työkalua.

                        En laittanut klipsuja takaisin, kun pian puran imusarjan irti. Muovikotelo kuitenkin painaa kovasti liittimiä suuttimiin.
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎