Olisiko arvoisilla foorumilaisilla kokemuksia seuraavanlaisesta etupään lonksumisesta? E38, ajettu 178tkm, -96.
Autoon on vaihdettu etupään puslia, reaktiotankoja ja takapään narinahelat muutama kuukausi sitten. Vika vaikutti aluksi parantuneen, lukuunottamatta jarrutuksen yhteydessä kuuluvaa lonksahdusta.
Auto siis kuopissa, käännettäessä ja mukulakivellä kolisee ja jarrutettaessa kuuluu lonksahdus. Etupään ripustuksia on koeteltu ja rengas tuntuu olevan tukevasti paikoillaan, löysää ei tunnu ravisteltaessa. Mukulakivellä ajettaessa kuulostaa siltä kuin etupään ripustukset olisivat tipahtamassa juuri maahan tai rengas irtoamassa. Auto ei jarrutettaessa kuitenkaan puolla tai käyttäydy mitenkään erikoisesti. Tasaisella ja maantiellä ei kiemurtelua tai ääntelyä, ei ravista nopeuden kasvaessa tai muutenkaan. Tasaisella ajettaessa kuitenkin tuntuu että auton keula pomppii tai ikäänkuin "nypyttää" sillätavoin kuin toinen iskari olisi hitsattu kiinni tai täysin tyhjä. Etupää kuitenkin tuntuu joustavan ihan normaalisti.
Vänkärin ovi ei aukea, lukko toimii. Vinkkejä siistiin oven avaukseen?
Jarrusatula irti / löysä? Jarrutapit loppu? Joku etupään puslista tai tangoista irti/rikki? Kallistuksenvakaaja? Etupään laakerivika?
Ja jos löytyy jotain BMW E38:n vihkiytynyttä seppää niin ilmoittaudu. Saat työn alle. Kuitteja on kertynyt 700e puslista, reaktiotangoista ja takapään narinaheloista, vika jatkuu. Kaikkia etupään puslia ei ole vaihdettu eikä tankoja ja nyt saisi arpominen riittää.
Autoon on vaihdettu etupään puslia, reaktiotankoja ja takapään narinahelat muutama kuukausi sitten. Vika vaikutti aluksi parantuneen, lukuunottamatta jarrutuksen yhteydessä kuuluvaa lonksahdusta.
Auto siis kuopissa, käännettäessä ja mukulakivellä kolisee ja jarrutettaessa kuuluu lonksahdus. Etupään ripustuksia on koeteltu ja rengas tuntuu olevan tukevasti paikoillaan, löysää ei tunnu ravisteltaessa. Mukulakivellä ajettaessa kuulostaa siltä kuin etupään ripustukset olisivat tipahtamassa juuri maahan tai rengas irtoamassa. Auto ei jarrutettaessa kuitenkaan puolla tai käyttäydy mitenkään erikoisesti. Tasaisella ja maantiellä ei kiemurtelua tai ääntelyä, ei ravista nopeuden kasvaessa tai muutenkaan. Tasaisella ajettaessa kuitenkin tuntuu että auton keula pomppii tai ikäänkuin "nypyttää" sillätavoin kuin toinen iskari olisi hitsattu kiinni tai täysin tyhjä. Etupää kuitenkin tuntuu joustavan ihan normaalisti.
Vänkärin ovi ei aukea, lukko toimii. Vinkkejä siistiin oven avaukseen?
Jarrusatula irti / löysä? Jarrutapit loppu? Joku etupään puslista tai tangoista irti/rikki? Kallistuksenvakaaja? Etupään laakerivika?
Ja jos löytyy jotain BMW E38:n vihkiytynyttä seppää niin ilmoittaudu. Saat työn alle. Kuitteja on kertynyt 700e puslista, reaktiotangoista ja takapään narinaheloista, vika jatkuu. Kaikkia etupään puslia ei ole vaihdettu eikä tankoja ja nyt saisi arpominen riittää.
Comment