Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 -95 Moottorin naksutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by Bratwurst View Post
    Ja onkohan noilla aineilla nyt oikeasti niin kamalasti eroja, forte vs. STP vs. valvoline? Onko jollain kenties kokemusta asiasta? Luulisi, että ovat koostumukseltaan aika pitkälti samanlaisia ja lopputulos ehkä enemmänkin käyttäjän vastuulla.

    Kauankos käytit moottoria aineet sisällä? Ja onko aikaisemmin tehty vastaavaa käsittelyä?

    Omassa on jo kilsoja kertynyt n. 320 tkm ja nähtyäni jakoketjun kotelon sisältä päin, hiukan arvelluttaa alkaa tuohon hommaan, mutta jos laukeaa niin saapahan hyvän syyn lähteä autokaupoille.
    itte oon kaatanu polttista tai dieseliä forten tilalla. tosin ei oo ollu ongelmiakaan niin paha sanoa tehosta mitää. samalle haisee kumminki
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14452
      • Oulu

      #17
      Itse käytin STP:n ainetta viimeksi 528:ssa ja ei kyllä irronnut mitään likaa tai paskaa. Se oli ainakin turha ~9e investointi.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • TJ87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 53
        • Kajaani

        #18
        Luultavasti samanlaisia aineita ja polttoöljyä monet taitavat laittaa näitten aineitten sijasta :think

        Käytin ohjeen mukaan, eli 15min ja ohjeessa oli et tyhjäkäynnillä, mut jonku kerran pidin kierroksia 1500rpm n.30sek kerralla. Ei ole tietoa edellisistä huuhteluista...

        Onhan omassakin 314tkm mittarissa, jos lasahtaa niin lasahtaa, uskon kuitenki että ei hajoa mihinkään
        Last edited by TJ87; 18-09-2012, 21:56.
        ajussa e39 530dA ,01 m-sport
        Ex.
        e39 525i touring ´01, e46 328i '98, e39 530d ´99, e38 740i ´94 6v manuaali, e34 525iA ´92, e39 523 ´97,e34 520 ´89, e30 320 2.3 ´88, e34 540 iA ´93, e39 523 ´96, e36 325 ´92, e36 320 ´95, e30 318 ´88

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #19
          Liqui Molyn kamaa olen kuullut kehuttavan ja on ilmeisesti myös halvempaa, kuin Forten vastaava.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Bratwurst
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 35
            • Pori

            #20
            No nyt on testattu Liqui Molyn puhdistusainetta ja näin äkkiseltään ei mitään vaikutusta.

            Ostin kaksi purkkia kyseistä tököttiä á 20€ purkki, ohjeissä mainittiin, että 15 min. tyhjäkäynnillä, mutta käytyin 45 min. ja puolet siitä 2500-3000 rpm. Loppuvaiheessa hiukan kuulosti, että nakutus olisi vähentynyt, mutta kun vaihdoin uudet öljyt ja suodattimen, samainen naksutus kuului vieläkin. En tosin käyttänyt, kuin 5 minuuttia, mutta pitänee heittää pieni lenkki ja kuulostella miten auto käyttäytyy.

            Vanhat öljyt olivat käsittelyn jälkeen... Noh, miltä ne nyt näyttää n. 1000 km ajettuna. Ei siis ollut mitenkään erityisen paskaista. Ehkä ihan pikkuisen rusehtavaa, mutta melkein olisi voinut samat öljyt heittää takaisin.

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              #21
              Nostellaas hieman tätä topiccia.
              Haettiin emännälle tuollanen e38 m60b30 koneella, jossa yksi nostaja pitää täysin samanlaista ääntä kuin tuossa youtube videossa. Eli oli kone kylmä tai kuuma niin ääni pysyy. Ehkä hieman hiljenee lämmetessä. Ja nakutus siis nopenee kierrosten mukaan.
              Kokeilen ensin tuota puhdistusainetta öljyn sekaan mutta jossei ääni sillä lähde niin nostaja luultavasti rikki? :thinkPystyykö nostajan toimintaa testaaman ilman että ottaa kantta pois?

              PS. Mitä öljyä kannattaa laittaa että ääni pysyisi mahdollisimman hiljaisena?
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by Forsmanni View Post
                Nostellaas hieman tätä topiccia.
                Haettiin emännälle tuollanen e38 m60b30 koneella, jossa yksi nostaja pitää täysin samanlaista ääntä kuin tuossa youtube videossa. Eli oli kone kylmä tai kuuma niin ääni pysyy. Ehkä hieman hiljenee lämmetessä. Ja nakutus siis nopenee kierrosten mukaan.
                Kokeilen ensin tuota puhdistusainetta öljyn sekaan mutta jossei ääni sillä lähde niin nostaja luultavasti rikki? :thinkPystyykö nostajan toimintaa testaaman ilman että ottaa kantta pois?

                PS. Mitä öljyä kannattaa laittaa että ääni pysyisi mahdollisimman hiljaisena?
                Jos se nostaja on rikki ei se oikein öljyllä hiljene. Eikä yleensä puhdistus tökötitkään auta kun ei se saasta pääse pois nostajista purkamatta sitä.

                Samalla vaivalla siis ne voi vaihtaa uusiinkin.

                Comment

                • Forsmanni
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 146
                  • Turku, Finland

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jos se nostaja on rikki ei se oikein öljyllä hiljene. Eikä yleensä puhdistus tökötitkään auta kun ei se saasta pääse pois nostajista purkamatta sitä.

                  Samalla vaivalla siis ne voi vaihtaa uusiinkin.

                  Mimmone homma ne on vaihtaa? Ja pystyykö toteamaan millään että on rikki ennenkuin purkaa koko koneen? Venakopat mulla on jo auki.
                  Ja eikö rikkinäinen nostin muka ilmene muuten kuin rumana äänenä :think
                  -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                  -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                  -Plancraft BMW Boat
                  (b130/m10b20-->m60b40)
                  EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                  EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                  EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                  EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                  EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by Forsmanni View Post
                    Mimmone homma ne on vaihtaa? Ja pystyykö toteamaan millään että on rikki ennenkuin purkaa koko koneen? Venakopat mulla on jo auki.
                    Ja eikö rikkinäinen nostin muka ilmene muuten kuin rumana äänenä :think
                    No eihän se venttiili enään aukea ihan niin paljoa kuin toimivalla nostajalla ja ottaahan tuo venttiilikoneiston päälle muutenkin.

                    Ja kyllä onhan siinä askaretta kun ne vaihtaa. Nokat irti jne.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Originally posted by Forsmanni View Post
                      Mimmone homma ne on vaihtaa? Ja pystyykö toteamaan millään että on rikki ennenkuin purkaa koko koneen? Venakopat mulla on jo auki.
                      Ja eikö rikkinäinen nostin muka ilmene muuten kuin rumana äänenä :think
                      Yleensä se ääntävä nostin ei pyöri kun sormella koettaa. Ehjät pyörii kevyesti, kun nokka ei niihin paina. Samoin kun jollain tylpällä esineellä painaa nostinta(kunnon voimalla), niin ääntävä antaa enempi periksi.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Forsmanni
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 146
                        • Turku, Finland

                        #26
                        Laitoin vanhojen öljyjen sekaan tuota engine flushia ja annoin käydä vartin. Sitten litkut ulos ja Castrol Magnatecit sisään ja ainakin toistaiseksi naputus hävisi kokonaan
                        Vanhat öljyt oli kyllä sen näköiset että niitä ei ole hetkeen vaihdettu (Ostin auton juuri).
                        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                        -Plancraft BMW Boat
                        (b130/m10b20-->m60b40)
                        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by Forsmanni View Post
                          Laitoin vanhojen öljyjen sekaan tuota engine flushia ja annoin käydä vartin. Sitten litkut ulos ja Castrol Magnatecit sisään ja ainakin toistaiseksi naputus hävisi kokonaan
                          Vanhat öljyt oli kyllä sen näköiset että niitä ei ole hetkeen vaihdettu (Ostin auton juuri).
                          Hienompi homma jos noin helpolla tuli kuntoon.

                          Se on kyllä ihmeellistä miten kauheilla öljyillä porukka ajelee kun uusien vaihtaminen on niin kallista tms.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎