Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roadzombie
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 6
    • Kouvola

    Suuri ongelma

    Homma alkoi lauantaina kun vaihdoin 750 uuden syylarin ja ajovalojen polttimot,en koskenut mihinkään muualle.

    Sunnuntai aamupäivällä lähti vähän nihkeästi käyntiin,ajoin ostamaan röökiä tullessani kaupasta auto ei lähtenyt käyntiin,startti pyöri mutta mitään ei tapahtunut.

    Maanantaina mentiin kaverin kanssa katsomaan autoa ja huomattiin että moottorin lämpö anturin liitin oli irti,laitoimme sen kiinni ja annoimme autolle hieman virtaa,auto lähti hyvin käyntiin.
    Ajoin pajalle ja annoin auton käydä noin tunnin.
    yöllä lähtiessäni töihin toimi ihan moitteettomasti paitsi että pyyhkijät olivat kokonaan pois pelistä.

    Tiistaina töistä päästyäni auto ei lähtenytkään käyntiin annoin virtaa työ autostani noin puolisen tuntia jonka jälkeen auto vasta käynnistyi.
    Aattelin että heitän nyt pienen lenkin että lataisi edes vähän,auto toimi alkuun moitteettomasti,kunnes n.5km:n ajon jälkeen alkoi hyytyä.
    Tuntui että alavääntö oli kokonaan hukassa eikä kiihtynyt juuri ollenkaan.
    Auto tuntui erittäin nuhaiselta.Tuntui että ei vaihda kunnolla.ajoin tienvireen parkkiin ja kokeilin ilman vaihdetta auto kiersi hyvin noin 4000 ,mutta ei enempää kuulosti että kaikki pytyt pelissä.
    Lähdin liikkeelle, vääntö kokonaan hukassa kulutusmittari näyttää kauheita lukemia mutta mitään ei tunnu tapahtuvan kirrokset nousevat hitaasti mutta ei vaihda isompaa silmään.
    Pääsin viimenään kotiin,tarkkailin autoa pihalla jonkin aikaa ja menin sisälle nukkumaan.

    Äsken kävin sitten yrittämässä josko se lähtisi edes käyntiin jotta saisin sen viety katsastukseen koska on viimonen päivä leimata.
    Autossa ei ollenkaan virtaa ovikin aukeaa vain avaimella.No ei muuta kuin soittamaan tutulle että tuletko antamaan virtaa.Piuhat kiinni ja kokeilemaan.
    sähköt tulevat autoon päälle ,mutta auto ei käyntiin lähde,mitataan akku ja todetaan että kyllä tolla virtamäärällä pitäisi auton käyntiin lähteä mutta kun ei lähde.
    Kaapelit kun ottaa irti niin välittömästi kaikki virrat häviää koko autosta sulakkeet näyttävät ehjiltä niin kontissa kuin konehuoneen puolellakin,kaikki liittimet on tarkastettu että ovat kiinni.
    E38 750ia 1995

    EX 325i sedan 1991
  • _charger-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 380
    • Helsinki

    #2
    ite lähistisin kuitenki akun vaihdosta...noi on aika tarkkoja virrasta... vikaa voi myös alkaa olemaan kampiakselin tunnistimessa.. kun akku vaihdettu, latauksen mittaus ja vikakoodien luku
    1966 Dodge Monaco
    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

    EX:1994 BMW 750 IA e38
    EX:1994 BMW 740 IA e38

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #3
      laturin hiiletkin voi olla yksi syy ja jos akku on mennyt ihan kuiviin niin todennäköisesti myös akun uusinta edessä.
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • Hamppu80
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 88
        • Liminka

        #4
        Kyllä son laturi sanonu työsopimuksen irti!

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Hamppu80 View Post
          Kyllä son laturi sanonu työsopimuksen irti!
          Tai edelleen se akku. Toisella sellaisella ei kuitenkaan ole vaikeaa testata.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎