Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nigel1
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 5
    • Joensuu

    E38 740 käyntiongelma

    Nyt olis apu tarpeen!

    Mulla ei -97 e38 740i 4.4l (ei vanos) halua toimia..

    Ostin auton äskettäin ja kotona huomasin että nokka-akselin asentotunnistimen johto ei ole paikoillaan. Laitoin paikalleen ja auto sammui eikä enää käynnistynyt. Irrotin piuhan -> auto käynnistyi mutta toimii huonosti.

    Oireena on että käynnistyy kylmänä tosi huonosti ja kun käynnistyy niin tyhjäkäynti alhainen ja sammuilee, eikä vastaa ajaessa kunnolla kaasuun (täristää/pätkii kaasua painaessa). Myöskin käryää hieman öljylle..

    Kävin ostamassa uuden nokka-aks asentotunnistimen ja vaihdoin samalla myös ilmamassamittarin, mutta sama vika ilmenee edelleen. Kun piuhan laittaa paikalleen pistokkeeseen, niin auto sammuu.

    Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa, tai tietoa mikä vois auttaa?
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    #2
    Kannattaisi varmaan aloittaa ihan ensi alkuun vikakoodien luetuksella. Joensuun seudulla on varmasti joillakin harrastajilla lukulaitteet tätä varten ettei tarvitse merkkiliikkeeseen rahojaan tuhlata
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #3
      Taitaa olla kyseessä huohotinventtiilin rikkoutuminen, jos öljylle käryää:

      osa 2 vaihtoon:



      Taisit ehkä vaihtaa turhaan ilmamassamittarin.

      Comment

      • nigel1
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 5
        • Joensuu

        #4
        Vika koodit luettu ja vähän oli sekavaa settiä..

        Luettiin usean otteeseen ja viat vaihteli??

        Valitti mm. Missfireä, lambdaa ja phase sensoria...

        Mikä vois selittää sen että se auto sammuu kun laittaa sen nokka-akselin asentotunnistimen piuhan paikalleen..?

        Comment

        • Hamppu80
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 88
          • Liminka

          #5
          Originally posted by nigel1 View Post
          Vika koodit luettu ja vähän oli sekavaa settiä..

          Luettiin usean otteeseen ja viat vaihteli??

          Valitti mm. Missfireä, lambdaa ja phase sensoria...

          Mikä vois selittää sen että se auto sammuu kun laittaa sen nokka-akselin asentotunnistimen piuhan paikalleen..?
          Jako pielessä??? Ei piirrellä piruja seinille mutta tuli vaan mieleen!

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #6
            Onko kampiakselin asentotunnistin varmasti ehjä?

            Imusarjan takakansi tiivisteineen, huohotinputket yms kunnossa?

            Onko venttiilikopan tiivisteet vuotaneet? Sytytyspuolat ehjiä ja ei ui öljyssä? Tulpat vaihdettu edes joskus?

            Moottorin lämpötila-anturit ehjiä ja näyttää järkeviä lukemia?

            Lambda-anturi.

            Imusarjan tiivisteet.

            Lopuksi boonuksena eihän pakoputki, lähinnä katalysaattorit ole tukossa.

            Tässä järjestyksessä kävisin asioita läpi...
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Misfire haku sanalla löytyy paljonkin keskusteluja.

              Comment

              • nigel1
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 5
                • Joensuu

                #8
                No niin.. Huomenna menee bemu sitten liikkeeseen tutkittavaks.

                Kaikki näyttää olevan kunnossa joten ei auta kun viedä viisaammille näytille..

                Toivottavasti löytyy syy toimimattomuuteen

                Comment

                • ostoslista
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 9
                  • Helsinki

                  #9
                  E38 1998/12

                  tyhjäkäynnnillä täristää vähän ja 3000 kierroksen kohdilla ikään ku ettis voimiaan jostai hetken.
                  vikakoodit luettu ja mitään ei löytyny, epäilivät jotain alipaineletkua...
                  olisiko jollain jotain vinkkiä missä järjestyksessä rupeis käymään niitä läpi?

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #10
                    Originally posted by ostoslista View Post
                    tyhjäkäynnnillä täristää vähän ja 3000 kierroksen kohdilla ikään ku ettis voimiaan jostai hetken.
                    vikakoodit luettu ja mitään ei löytyny, epäilivät jotain alipaineletkua...
                    olisiko jollain jotain vinkkiä missä järjestyksessä rupeis käymään niitä läpi?
                    imusarjan takana ne kumitulupat ja letku kunnossa? muuttuuko käynti ku nykäsee käydessä öljytikun pois?
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎