Announcement

Collapse
No announcement yet.

725tdsa -96 ajonestokoodi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse535
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 24
    • Lahti

    725tdsa -96 ajonestokoodi ongelma

    Moro,

    Yritin kattella vanhoja topikkeja aiheesta, mutta vielä kaivataan apuja!

    Eli akku sippas ja nyt kyselee koodia. Kokeiltu akkua irti ja sit avain 1-asentoon ja aika ei vaan lähe juoksee jotta nollais.

    Mikä siis avuksi?

    Tilannetta hankaloittaa se, että olen lomalla Levillä ja pitäs 2.1 lähtee takas etelään.

    -Jesse/0504695517
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Ootko tämän threadin vilkassu? Kokeile 0000 nyt ensin.

    Onhan uusi akku ja täydessä latingissa?

    Sulakkeita palanut? Joku rele kyrvähtänyt? Moottorinohjausboksin kyljessä voi olla yksi erillinen rele.

    Toimiikos avaimen kaukosäädin? Tarviisko ohjelmoida avaimet ensin?

    Comment

    • Jesse535
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 24
      • Lahti

      #3
      Eli 0000 ja muut hönökoodit kokeiltu, akku vanha mutta ladattu täyteen, kaukosäätö pelaa avaimessa ja mittariston sulakkeet otettu irti mut ei niin ei.

      Pitää ilmeisesti hinauttaa Wetterille piuhan perään..

      Muutenki hommaa hankaloittaa kun ei oikee malttas -28 asteen pakkasessa ja mitättömillä työkaluilla puuhailla enempää ja sit viel nää vkl ja pyhäpäivät välissä.

      Comment

      • Jesse535
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 24
        • Lahti

        #4
        Nonni, mittaristo irti ja toimii! Pitää kuitenkin käyttää piuhan päässä kun ei toimi jos mittariston laittaa takas.

        Iso kiitos kaikille avusta!

        -Jesse

        Comment

        • turbopuusti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 823
          • Lahti

          #5
          Kokeiltiin saada inpa 5.00 yhteyttä eikä mikään purnukka vastaa.

          Mittaristo laitettiin paikalleen auton käydessä. Inpa ilmoitti englanniksi että "pääsy evätty" tai vastaavaa. Eli ei perus "interface not responding" tjmts virheilmoitusta.

          Onko silti NCS-expertillä mahdollista päästä käsiksi autoon ja koodata EWS uudestaan?

          Vai onko jokin muu mikä pitää koodata uudestaan, mittaristo?

          Käsitin että jos Inpa:lla herjaa "nyt on kiire, tuu huomenna paremmalla ajalla" niin ei NCS:kään pysty väylää puukottaa?

          Onko jengillä käsitystä kuinka tuo EWS yleensäkin toimii e38:ssa? Autohan toimii mainiosti ilman mittaristoa, mutta sen kanssa ei lähde käymään vaan on OBC ajonestokoodi muka päällä. Eli sekoileeko mittaristo vaiko EWS?
          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by turbopuusti View Post
            Kokeiltiin saada inpa 5.00 yhteyttä eikä mikään purnukka vastaa.

            Mittaristo laitettiin paikalleen auton käydessä. Inpa ilmoitti englanniksi että "pääsy evätty" tai vastaavaa. Eli ei perus "interface not responding" tjmts virheilmoitusta.

            Onko silti NCS-expertillä mahdollista päästä käsiksi autoon ja koodata EWS uudestaan?

            Vai onko jokin muu mikä pitää koodata uudestaan, mittaristo?

            Käsitin että jos Inpa:lla herjaa "nyt on kiire, tuu huomenna paremmalla ajalla" niin ei NCS:kään pysty väylää puukottaa?

            Onko jengillä käsitystä kuinka tuo EWS yleensäkin toimii e38:ssa? Autohan toimii mainiosti ilman mittaristoa, mutta sen kanssa ei lähde käymään vaan on OBC ajonestokoodi muka päällä. Eli sekoileeko mittaristo vaiko EWS?
            Tuota ei nyt tuollee ihan kannata tehdä, että nakkaa mittarin kesken kiinni ja sitten yrittää yhteyksiä Inpalla vaan ihan rauhassa mittaristo paikalleen ja sitten virrat autoon päälle ja sen perään piuha kiinni, inpa päälle jne. Tuo koodi ei liity EWS:ään mitenkään, kun se ei ole auton varsinainen ajonesto vaan jonkinsorttinen pin-koodi käynnistykselle ja se on auton mittaristossa jemmassa. NCS:llä kun koodaa sen mittariston uusiksi, niin sen jälkeen se koodi on "0000" ja sitten sen pääsee ottamaan pois päältä kun tietää koodin. Myöskin NCS:n nettodat-ikkunassa yhdellä rivillä on se koodi kanssa nähtävillä, jos sen haluaa kattoa mikä se on nyt siellä.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 823
              • Lahti

              #7
              Originally posted by jartsa02 View Post
              Tuota ei nyt tuollee ihan kannata tehdä, että nakkaa mittarin kesken kiinni ja sitten yrittää yhteyksiä Inpalla vaan ihan rauhassa mittaristo paikalleen ja sitten virrat autoon päälle ja sen perään piuha kiinni, inpa päälle jne. Tuo koodi ei liity EWS:ään mitenkään, kun se ei ole auton varsinainen ajonesto vaan jonkinsorttinen pin-koodi käynnistykselle ja se on auton mittaristossa jemmassa. NCS:llä kun koodaa sen mittariston uusiksi, niin sen jälkeen se koodi on "0000" ja sitten sen pääsee ottamaan pois päältä kun tietää koodin. Myöskin NCS:n nettodat-ikkunassa yhdellä rivillä on se koodi kanssa nähtävillä, jos sen haluaa kattoa mikä se on nyt siellä.
              Ok. Kiitoksia tästä. Tämmösiä kommentoijia lisää foorumille, vähemmän mutuilua. Kokeillaan ajan kanssa tuota.
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • Jesse535
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 24
                • Lahti

                #8
                Nii tuli vaa mielee et mitäs se nyt sit vaikuttaa tai mistä johtuu ettei päästy mihinkää purkkii kiinni??

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Jesse535 View Post
                  Nii tuli vaa mielee et mitäs se nyt sit vaikuttaa tai mistä johtuu ettei päästy mihinkää purkkii kiinni??
                  mun tietääkseni väylä jonka kautta kaikki diagnoosiliikenne kulkee menee diagnoosipistokkeelta mittaristoon ja vasta siitä kaikkiin muihin -> ei mittaristoa = ei pääsyä mihinkään muuallekkaan.

                  korjatkaa jos muistan väärin.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Jep. Eli kyllä se kommunikointi pitää ensin saada mittaristolle pelaamaan.
                    Jos ei, niin mittaristossa jotain vikaa, mikä selittää kyllä tuon koodin äkillisen ilmaantumisen tyhjästä myös.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Tätä ongelmaa tuntuu ilmaantuvan myös MKIV navin retrofittauksen jälkeen joissain vanhemmissa yksilöissä ilman että mitään on rikki, jos jollekin sattuu moinen kohdalle.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Jesse535
                        Newbiemmer
                        • Mar 2006
                        • 24
                        • Lahti

                        #12
                        Noniin saatiin mittaristo koodattua ja taas toimii niinku pitääkin!

                        Samalla lähti mittariston vaihdenäyttö ja peruutusvalot toiminaan ja keskikulutuskin laskee järkeviä lukuja..

                        Kiitoksia vaan pirusti Turbopuustille ja muillekkin avusta!!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎