Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d öljyä jäähdytinnesteessä!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fisi_69
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 1
    • Sievi

    740d öljyä jäähdytinnesteessä!?

    Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa tässä mallissa? Aattelin vaan että onko muuta vaihtoehtoa, ku kannentiiviste sökönä?

    Ei tuu painetta jäähdyttimeen eikä nestettä oo öljyn seassa.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by fisi_69 View Post
    Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa tässä mallissa? Aattelin vaan että onko muuta vaihtoehtoa, ku kannentiiviste sökönä?

    Ei tuu painetta jäähdyttimeen eikä nestettä oo öljyn seassa.
    Onko automaatti?

    Ettei olisi sen öljyä?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Onko automaatti?

      Ettei olisi sen öljyä?
      Eikös näissä ole ihan perinteinen öljynjäähdytin keulalla, ei neste-öljy lämmönvaihdinta.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Eikös näissä ole ihan perinteinen öljynjäähdytin keulalla, ei neste-öljy lämmönvaihdinta.
        Onko noin?
        Bensa versiossa on samassa jäähdyttimen kanssa.

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Ei ole samassa.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • OPT
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 167
            • Liminka

            #6
            Moottoriöljyn lauhdutin on lämmönvaihdin tyyppiä. Senhän voisi tarkistaa ennenkuin purkaa kannet pois.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Totta. Löytyy yksi M67 keskeltä pihaa kirjaimellisesti, saa tarvittaessa varaosaa...
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Kai näissä on vesijäähdytteiset turbot?
                Vanhempien ex opelissa ei mitään muuta syytä keksitty minkä vuoksi tuli aina ihan vähän öljyä nesteen sekaan kuin turbo.

                Jos ei mitään käyntihäiriöitä ole eikä suuremmin sekotu keskenään niin en lähtisi ihan heti kansia pois ottamaan, kyllä se kansipahvi itsestään selkeämmin ilmoittaa.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  No ei ole, ellei vettä öljyn seassa lasketa vesijäähdytykseksi sitten.
                  Eli ei se mitenkään normaalia ole.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Anttiha
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 138
                    • Tampere

                    #10
                    Selvisikö tämä ensimmäisen kysyjän ongelma jo? Oliko se moottoriöljyn lauhdutin?

                    Itsellä todennäköisesti samansuuntaisia oireita m67 moottorissa. Öljy ei juuri vähene eikä öljyssä ole vettä seassa mutta paisariin kerääntyy joskus reilustikin ruskean/harmaan väristä taikinaa. Jäähdytysneste on muuten hyvää ja kirkasta(punaista) paitsi paisarissa.

                    Onko lauhduttimen korjaaminen mahdollista vai pitääkö vaihtaa koko osa?

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      #11
                      Originally posted by Anttiha View Post
                      Selvisikö tämä ensimmäisen kysyjän ongelma jo? Oliko se moottoriöljyn lauhdutin?

                      Itsellä todennäköisesti samansuuntaisia oireita m67 moottorissa. Öljy ei juuri vähene eikä öljyssä ole vettä seassa mutta paisariin kerääntyy joskus reilustikin ruskean/harmaan väristä taikinaa. Jäähdytysneste on muuten hyvää ja kirkasta(punaista) paitsi paisarissa.

                      Onko lauhduttimen korjaaminen mahdollista vai pitääkö vaihtaa koko osa?
                      Joskus tullut vastaavaa taikinaa paisuntasäiliöön kun joku kaatanut ''paikka'' ainetta nesteen sekaan.
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • Anttiha
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 138
                        • Tampere

                        #12
                        Minkälaista jäähdytinnestettä on käytetty näissä valurautalohkoissa? Kannet alumiinia ja lohko valurautaa, käykö ihan perus motonetin punainen liemi?

                        Voiko väärä jäähdytinneste aiheuttaa jonkinlaista mönjää paisariin?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Anttiha View Post
                          Minkälaista jäähdytinnestettä on käytetty näissä valurautalohkoissa? Kannet alumiinia ja lohko valurautaa, käykö ihan perus motonetin punainen liemi?

                          Voiko väärä jäähdytinneste aiheuttaa jonkinlaista mönjää paisariin?
                          Sininen/vihreä kuten muutkin bemarit, ei eroa mitenkään.
                          Punainen VAGinaneste sitten VAG-autoihin.
                          Ei sovi sekottaa punasta ja muita (vaikkakin nykyään taitaa sekoittua jotenkin).
                          Last edited by Supa; 03-12-2013, 12:14.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Anttiha
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 138
                            • Tampere

                            #14
                            Palataan vielä viestiketjun alkuperäiseen aiheeseen.

                            Siis öljyä kerääntyy paisuntasäiliöön. Pari desiä tuhannella kilometrillä. Moottoriöljy vähenee samaa tahtia. Öljyn sekaan ei pääse nestettä, eli neste ei vähene. Järjestelmää on pesty kyllä ja ongelmaa on seurattu nyt jo hetken aikaa. Öljy paisarissa on ihan vaan öljyä veden pinnalla, ei mitään mössöä eikä puuroa.

                            Voiko moottoriöljyä päästä paisariin muutoin kuin, että kannentiiviste tai tiivisteet olisi palaneet?

                            Onko mahdollista testata tai mitata jollain laitteella kansien ja tiivisteiden kuntoa?

                            m67 kannentiivisteiden vaihto ei ole aivan yhden illan homma niin koitan hakea kaikki muut mahdollisuudet ensin esille.

                            Comment

                            • ihi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 243
                              • Kota

                              #15
                              Voihan se öljy päästä siihen nesteeseen myös jonkun öljyn/lämmitin/jäähdytinkierukan kauttakin jos ei öljykanavan ja nestekanavan väliltä kansipahvista. Ei kyllä mitään hajua missä sellainen lämmönvaihdin tuossa moottorissa sijaitsee.

                              Edit: Näköjään öljynsuodatinjalassa-> http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=11&fg=30
                              Last edited by ihi; 17-03-2014, 23:28. Reason: Tarkennus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎