Announcement

Collapse
No announcement yet.

730D Aut. plussat/miinukset ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mylläri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 70
    • pirkanmaa

    730D Aut. plussat/miinukset ?

    Voisi olla tuommoinen vuoden -99 730D automaatti tiedossa.

    Eikös tuo kone ole m57d29 ? jotain huonoa ?

    Kertokaa vastaavasta autosta kokemuksianne ja kuulemaanne.

    Mitä autossa on hyvää ja huonoa, mitkä perusvikoja & ominaisuuksia?

    Mihin kannattaa kiinnittää ostaessa huomiota ?

    Kestääkö auto hyvin lastutuksen ?


    Kiitoksia vinkeistä !
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by mylläri View Post
    Voisi olla tuommoinen vuoden -99 730D automaatti tiedossa.

    Eikös tuo kone ole m57d29 ? jotain huonoa ?

    Kertokaa vastaavasta autosta kokemuksianne ja kuulemaanne.

    Mitä autossa on hyvää ja huonoa, mitkä perusvikoja & ominaisuuksia?

    Mihin kannattaa kiinnittää ostaessa huomiota ?

    Kestääkö auto hyvin lastutuksen ?


    Kiitoksia vinkeistä !
    -Kone on M57

    -Vaihdelaatikko parempi ZF, eikä GM, niinkuin muissa 3l dieseleissä(tämäkin selvisi minulle vasta jokunen aika sitten).

    -Ota ehdottomasti mukaan sellainen kaveri jolla löytyy inpa/dis, että pystytte katsomaan suuttimien toiminnan. Tästä palvelusta jopa kannattaa maksaa. Voipi pian säästää ison tukun tuohta, jos paljastuu että kolme tai enemmän suuttimia on sökönä/menossa. Sama kaveri voi myös tehdä komponenttitestejä auton osille(esim. Ilmastoinnin flektin pakko-ohjaus).
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #3
      Vaihteisto tosiaan ZF kuten mainittiin. Tarkemmin pitäisi olla 5hp24, joka on mielestäni hyvä vaihteisto kaikin puolin. Miinuksena minulle jäi vastaavasta autosta mieleen dieselvero Omassani oli vikana, että sammui täyskiihdytyksessä. Vaihtelin pumppua yms, mutta lopuksi seuraava omistaja oli vaihtanut turbon ja vika korjaantunut. Turbon arvoja tutkittiin kyllä ajossa, huomaamatta mitään ongelmaa. Siirtopumppuja näistä on vissiin vaihdeltu välillä ja suuttimia käytetty pesussa (joka on tuhottoman kallista).
      Last edited by esa`pentula; 18-03-2013, 08:55.

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by esa`pentula View Post
        Vaihteisto tosiaan ZF kuten mainittiin. Tarkemmin pitäisi olla 5hp24, joka on mielestäni hyvä vaihteisto kaikin puolin. Miinuksena minulle jäi vastaavasta autosta mieleen dieselvero Omassani oli vikana, että sammui täyskiihdytyksessä. Vaihtelin pumppua yms, mutta lopuksi seuraava omistaja oli vaihtanut turbon ja vika korjaantunut. Turbon arvoja tutkittiin kyllä ajossa, huomaamatta mitään ongelmaa. Siirtopumppuja näistä on vissiin vaihdeltu välillä ja suuttimia käytetty pesussa (joka on tuhottoman kallista).
        Eipä noita suuttimia kannata enää nykyään hirveämmin edes pestä/huollattaa.. Saksasta saa suuttimiia virallista bosch dieselkorjaamoilta ~150€/kpl täysin kunnostettuina dokumenttien ja takuiden kanssa.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          #5
          Originally posted by BreeZi View Post
          Eipä noita suuttimia kannata enää nykyään hirveämmin edes pestä/huollattaa.. Saksasta saa suuttimiia virallista bosch dieselkorjaamoilta ~150€/kpl täysin kunnostettuina dokumenttien ja takuiden kanssa.
          Okei. Hyvä tietää, jos tulee vielä tarvetta! Ei niitäkään kyllä huvikseen vielä vaihtele

          Comment

          • mylläri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 70
            • pirkanmaa

            #6
            aivan

            Itse pystyn töissä ultaäänipesurilla esim. peseen suuttimia ja muita osia.

            Mitenkä, onko koneessa muita heikkoja lenkkejä kun lähes kaikissa diseleissä, pumppu ja suuttimet. muita ?


            :think

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Vähän tehoton ja hermostuneen kuulonen E38:ks se 730d.. tosin sama vaiva tietysti koskee kaikkia korimalleja pienimmillä moottorivaihtoehdoilla. 740d:tä ei kannata käydä koeajamassa jos mielii 730d:tä.

              730d:ssä kannattanee erityisesti ihmetellä webaston toiminta jos haluaa sellaisen toimivan. Samanlaisia huoltovapaita autojahan ne on kaikki nuo E38:t. Jos ei viikottain tee jotain, niin seuraavalle viikolle kertyy paljon korjaamista ja saattaa alkaa jossain vaiheessa olemaan aika pitkä korjauslista.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • mylläri
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 70
                • pirkanmaa

                #8
                mitäs

                No ristus, käyttöautoksi sitä meinaamassa.

                Työmatkaa 100km/päivä + sitten muut ajot.

                Itse olen autojani huoltanut, mutta mielellään kohtuu toimivaa kiulua olen etsimässä, en rakettia, vaan tilavaa ja mukavaa ajettavaa.

                Onko huono vaihtoehto?

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  #9
                  Tsekkaa ruostepaikat eli kaaret, ovien alareunat, takakontin reunat, tankin luukun ympäristö, notta osaat ottaa hinnassa huomioon.

                  Alustan ja jarrut kun hoitaa kuntoon niin pääsee nauttimaan siitä ajamisesta, siihen kannattaa panostaa.

                  Ite ajellut nyt tyytyväisenä reilun vuoden ja 30tkm ja taitaa olla eka kevät piitkään aikaan, kun autokuume ei vaivaa. Tietysti bensa-7 houkuttaisi, mutta ei näillä kilsoilla.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by esa`pentula View Post
                    Okei. Hyvä tietää, jos tulee vielä tarvetta! Ei niitäkään kyllä huvikseen vielä vaihtele
                    Joo ei kyllä todellakaan. Omaan peltilehmään pitää varmaan kesän aikana(taas) ruveta vaihtamaan yksi suutin, kun nakuttaa.

                    Täältähän näitä:


                    Täältä suoraan liikkeen sivuille:
                    Last edited by BreeZi; 18-03-2013, 21:21. Reason: Lisäys
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Originally posted by mylläri View Post
                      No ristus, käyttöautoksi sitä meinaamassa.

                      Työmatkaa 100km/päivä + sitten muut ajot.

                      Itse olen autojani huoltanut, mutta mielellään kohtuu toimivaa kiulua olen etsimässä, en rakettia, vaan tilavaa ja mukavaa ajettavaa.

                      Onko huono vaihtoehto?
                      Kyllä ne nyt aina leimasta läpi menee ja sellasta, mutta narinaa kuuluu jostain ja polttimo palanut tuosta kytkimestä.. penkkien hieronta ei toimi ja webastokin oikuttelee.. vähän vuotaa ohjaustehostinnestettä pakkasella ja taitaa takaluukun hydrauliikassakin olla parantamisen varaa.. Tälläsiä pikkujuttuja vaan tulee kokoajan. Ei toki tule, jos ei ole mitään varusteita.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • mylläri
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 70
                        • pirkanmaa

                        #12
                        huollot

                        Mutta eiköhän noita vikoja ole kaikissa autoissa JOLLEI niitä huolla & pidä kunnossa ? Myös käyttäjästä paljon kiinni.

                        Itselläni tulee km n 35tkm~40tkm vuoteen.

                        Haen tilavaa ja hyvää ajettavaa autoa. siksi e39 tai e38 hakusessa, ja "fiksumpi" kone huoltojen kannalta tuo 3litrainen turbodiesel.
                        Saan myös lastutuksen todella halvalla penkitysten kera, joten pari lisähevosta olisi tulossa ja kulutus mahd, karvan tippuu. Vaikka en rakettia haekkaan

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 997

                          #13
                          Originally posted by mylläri View Post
                          Mutta eiköhän noita vikoja ole kaikissa autoissa JOLLEI niitä huolla & pidä kunnossa ? Myös käyttäjästä paljon kiinni.

                          Itselläni tulee km n 35tkm~40tkm vuoteen.

                          Haen tilavaa ja hyvää ajettavaa autoa. siksi e39 tai e38 hakusessa, ja "fiksumpi" kone huoltojen kannalta tuo 3litrainen turbodiesel.
                          Saan myös lastutuksen todella halvalla penkitysten kera, joten pari lisähevosta olisi tulossa ja kulutus mahd, karvan tippuu. Vaikka en rakettia haekkaan
                          Käyttöauton jos meinaat niin kannatta turhat varusteet jättää pois "pakko"listalta. Käyttöauto ja harrasteauto erikseen. Säätyvä alusta yms jutut on kyllä kivoja, mutta mikäli meinaat työmatkaa ajaa päivässä 100km niin normaali alusta ja normaalit kulut... Kolmevuotta 730d ollut käyttöautona ja vajaa 100tkm takana... Eikä ole joka viikko tai edes joka kuukausi tehdä mitään remonttia..

                          Miinuksena korkea dieselvero ja rengas kulut hieman e39:siä korkeammat. Takapenkit ei taida olla juuri koskaan kaatuvat, joten rajoittaa kuljetushommaa.
                          Last edited by |parsakaali|; 19-03-2013, 08:45.

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by mylläri View Post
                            Mutta eiköhän noita vikoja ole kaikissa autoissa JOLLEI niitä huolla & pidä kunnossa ? Myös käyttäjästä paljon kiinni.

                            Itselläni tulee km n 35tkm~40tkm vuoteen.

                            Haen tilavaa ja hyvää ajettavaa autoa. siksi e39 tai e38 hakusessa, ja "fiksumpi" kone huoltojen kannalta tuo 3litrainen turbodiesel.
                            Saan myös lastutuksen todella halvalla penkitysten kera, joten pari lisähevosta olisi tulossa ja kulutus mahd, karvan tippuu. Vaikka en rakettia haekkaan
                            Kannattaa miettiä tuota lastutusta uudestaan, vaikka siellä onkin ZF eikä GM. Kun mittarissa alkaa olemaan +200tkm ja askin huoltohistoriasta ei ole tietoa, niin lastutuksen haitat vaihteistolle voi olla aika suuriakin ellei se ohjelma myös nosta askin paineita. Epäilen vähän, että näissä e38:issa nostaa? Pari asiakasta on tullut viikko lastutuksen jälkeen kun kummasti alkanut luistamaan, tässä oli kyseessä x5 kylläkin.

                            Eihän tuo moottori mitenkään ripeästi tuota koria liikuta, mutta matka-ajossa todella mukava. Varsinkin kun pitää sen alustan ja jarrut kunnossa kuten joku mainitsi.

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Kyllä ne nyt aina leimasta läpi menee ja sellasta, mutta narinaa kuuluu jostain ja polttimo palanut tuosta kytkimestä.. penkkien hieronta ei toimi ja webastokin oikuttelee.. vähän vuotaa ohjaustehostinnestettä pakkasella ja taitaa takaluukun hydrauliikassakin olla parantamisen varaa.. Tälläsiä pikkujuttuja vaan tulee kokoajan. Ei toki tule, jos ei ole mitään varusteita.
                              Voin kyllä yhtyä tähän. Tuntuu kyllä, että koko ajan on jotain pientä rikki, isompaa sitten harvemmin. Mutta hyvin on silti pärjätty, vakavasti ajoa haittaavat on tullu korjattua nopeaan tahtiin ja pikkujuttuja sitten pikkuhiljaa. Voihan sitä autolla ajella, vaikkei ulkopeilien himmennys toimi...
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎