Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 imusarjan tiivisteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoH81
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 37
    • Iisalmi

    E38 750 imusarjan tiivisteet

    Hei!

    jouduin irrottamaan 750:sta toisen puolen imusarjan ja tiedustelisinkin nyt että pitääkö/kannattaako imusarjan tiiviste myös vaihtaa? Tässähän tulee 2 tiivistettä puolelleen ja taitaa olla niin että molemmat imusarjat pitää olla irti että nuo tiivisteet saa vaihdettua? Lisäksi olivat aika suolaisen hintaiset, n.150€/kpl eli 4 tiivistettä 600€. Vanhat tiivisteet taisi olla kumipintaisia ja ainakin minun mielestä näyttivät ehjiltä, ei halkeamia tms, joten saisikohan tuosta vielä tiiviin? Voiko siinä käyttää jonkintyyppistä tiivisteliimaa tms? Ei tosin huvittaisi samaan savottaan ruveta ihan heti uudestaan niin jos ei muu auta niin vaihdan nuo tiivisteet mutta mikäli jollakulla on tietoa/kokemuksia asiasta niin olisin kiitollinen.

    -Mikko
    E61 530D -07
    E38 750I -97
    E36 316I -02
    K1200S -07
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Originally posted by MikkoH81 View Post
    Hei!

    jouduin irrottamaan 750:sta toisen puolen imusarjan ja tiedustelisinkin nyt että pitääkö/kannattaako imusarjan tiiviste myös vaihtaa? Tässähän tulee 2 tiivistettä puolelleen ja taitaa olla niin että molemmat imusarjat pitää olla irti että nuo tiivisteet saa vaihdettua? Lisäksi olivat aika suolaisen hintaiset, n.150€/kpl eli 4 tiivistettä 600€. Vanhat tiivisteet taisi olla kumipintaisia ja ainakin minun mielestä näyttivät ehjiltä, ei halkeamia tms, joten saisikohan tuosta vielä tiiviin? Voiko siinä käyttää jonkintyyppistä tiivisteliimaa tms? Ei tosin huvittaisi samaan savottaan ruveta ihan heti uudestaan niin jos ei muu auta niin vaihdan nuo tiivisteet mutta mikäli jollakulla on tietoa/kokemuksia asiasta niin olisin kiitollinen.

    -Mikko
    on niitä liimailtukin takaisin, edellyttäen tosiaan että ovat vielä ehjiä. Ihan sinänsä kokeilemisen arvoinen juttu; onnistuessaan säästyy aika paljon rahaa.

    Nyt kun se kone on auki, niin vaihda ihmeessä mm. venakoppien tiivisteet samalla: alkavat tyypillisesti vuotamaan.
    Ja sitten vielä sinne imusarjojen takapäihin uudet separaattorit ja kumitutit separaattorin ja venakopan väliin: ne menee vanhemmiten ja alkaa armoton imuvuoto, ja niiden separaattoreiden vaihto ei imusarjojen kiinniollessa ole mitenkään hirveän helppo rasti (pitää irrottaa johtosarjaa jne). Ja vielä viimiestelynä vaihdat pa-letkut, alipaineletkut ja suuttimien O-renkaat, niin sittenhän se yläkerta onkin taas kuin uusi
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • _charger-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 380
      • Helsinki

      #3
      kylh, itellä olivan halkeilleet mutta muuten ehjät niin lykkäsin kentin siliconia ympäriinsä vaan niin hyvin on ny noin vuoden toiminut
      toki seuraava voi hieman kirota kun irroittaa
      1966 Dodge Monaco
      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

      EX:1994 BMW 750 IA e38
      EX:1994 BMW 740 IA e38

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎