Announcement

Collapse
No announcement yet.

V8 käy neljällä, APUA!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

V8 käy neljällä, APUA!

Eli kyseessä on sigun E38. Auto on seissyt viime syksystä asti kuivassa tallissa ja se sinne täysin ajokuntoisena jäi. Talvella kävin muutamaan kertaan autoa käyttelemässä. Nyt kevään mittaan olen autoon tehnyt remppaa (en kuitenkaan itse moottoriin) ja olen sitä jonkin verran siirrellyt, mutta pitkää matkaa ei ole vielä ajettu. Nyt sitten tänään kuitenkin päätti alkaa käymään neljällä pytyllä. Vika korjaantui satunnaisesti ja sitten palasi jälleen. Nyt lopuksi kävi vielä kymmenen minuuttia oireetta. Inpalla olen katsonut livedataa ja se kertoi neljän sylinterin putoavan ajoittain pois pelistä, mutta vikakoodia ei jostakin syystä tule. Missähän mahtaisi olla vika?

Auto olisi menossa huomenna katsastukseen ja nelipyöräsuuntaukseen, niin hieman hoppu tällä asialla olisi.
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

Katoppa nyt ekana että tankissa on uutta 98E:tä ja akku on täysi. Eli olisko vaan jotain kosmista hyhmää.

Comment

• Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

Originally posted by VaihtoVirta View Post
      Katoppa nyt ekana että tankissa on uutta 98E:tä ja akku on täysi. Eli olisko vaan jotain kosmista hyhmää.
      Akku on varmasti täysi kun sen latasin viimeksi eilen. Tuoretta bensaa ei ole vielä tankkiin kaadettu, mutta toisaalta eipä tällaisia oireita ole aiemmin ollut käyttöönoton yhteydessä.

Erikoisinta tuossa oireilussa on se, että vika tulee itsekseen päälle ja korjaantuu myös itsekseen. Ja kaikki tämä siis auton käydessä sitä sammuttamatta. Yleensä ainakin tähän asti jos on sattunut paljon sytytyskatkoksia, niin moottorinohjaus pudottaa pysyvästi pois pelistä tietyt sylinterit ennen seuraavaa starttikertaa, mutta tässä kohtaa siitä ei voi olla kyse.
      Last edited by Ramzez; 19-06-2013, 22:04.

Comment

• VaihtoVirta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 558
        • Kuusamo

Eli uutta bensaa tankkiin ja kovaa ajoa

Tuo nykybensa on säilyvyydeltään ihan kuraa..

Comment

• Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

Originally posted by VaihtoVirta View Post
          Eli uutta bensaa tankkiin ja kovaa ajoa

Tuo nykybensa on säilyvyydeltään ihan kuraa..
          Lähti toimimaan uudella bensalla ja sain vielä leiman paperiin konttorilta ja lisäksi suunnatun auton. Lopultakin saa taas ajella kunnon autolla!

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎