Elikkä nyt olis hyvät neuvot tarpeen! autosta oli akku irti reilun tunni ja kun laitoin akun kiinni oli autosta hävinnyt keskus lukko, takaluukun avaus, takaikkunoiden toiminta, penkkien hieronta ja tuulilasin pyyhkijä! Auto on e38 730d. vikakoodeja koitin käydä luettamassa mutta eivät kuulemma pääse järjestelmään sisälle ja vaikuttaa kun olisi sulake rikki mutta en löydä rikkinäitä sulaketta. olen katsonut kontin sulake rasiasta akun ylä puolelta ja konehuoneen sulake rasiasta. onko sulakkeita vielä muualla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
keskuslukko, pyyhkijä ja ikkuna vika?
Collapse
X
-
tuon konehuoneen relepoksin avasin eikä sielä ollut mitään ihmeellistä. jännitteen mittasin konehuoneesta niistä navoista mistä annetaan apuvirtaa niin se oli 14.12 ja suoraan akulta kontista 14.04.. oon koittanu lueskella tota jmz:n linkistä löytyvää ohjeistusta mutta toi lontoon taito on mulla niin heikko etten oikeen ymmärrä siitä mitään.. moni muu on sanonut ettei ole ollut mitään ongelmaa kun akku on ollut irti mutta tää nyt ihmetyttää miks se mulla heitti tolleen ku käytti akkua irti..
Comment
-
-
Originally posted by hemmopää View Posttuon konehuoneen relepoksin avasin eikä sielä ollut mitään ihmeellistä. jännitteen mittasin konehuoneesta niistä navoista mistä annetaan apuvirtaa niin se oli 14.12 ja suoraan akulta kontista 14.04.. oon koittanu lueskella tota jmz:n linkistä löytyvää ohjeistusta mutta toi lontoon taito on mulla niin heikko etten oikeen ymmärrä siitä mitään.. moni muu on sanonut ettei ole ollut mitään ongelmaa kun akku on ollut irti mutta tää nyt ihmetyttää miks se mulla heitti tolleen ku käytti akkua irti..
Nyt vain jotain on sattunut tapahtumaan.
Tarkistithan kaikki sulakkeet?
Comment
-
-
joo ei sen pitäiskään akun irroituksesta seota, mut jotenkin noi viat viittaa vähän kuitenki kyseiseen moduliin...ei mielestäni niitä sulakkeita pitäisi missään muualla olla, ainakaan mun tietääkseni, tosin en oo ikinä kattonu penkin, takapenkin tai hansikaslokeron taakse...
vesi vaan jossain tapauksissa on päässyt tonne gm3 askille vesikanavasta ja noita on mennyt rikki. ja jos sattumalta oilisi juuri nyt hajonnut....mut kaipa se vika löytyy jostain. Miksi se irti oli, se akku? vai laitoitko jotain poppivehkeitä tai hälyjä asensit? Vai latasit vaan? kokeile ottaa uudelleen irti, odota 30 min ja kytke takas?
Tietääkö muuten joku pitääkö odottaa 16min että auto menee lepoon ennenkuin miinus kenkä irrroitetaan vai voiko sen nykästä koska vaan?sigpic
- E60 520da 2009 LCI.
- E38 740ia 1996.
- E34 535ia 1990.
- E39 523ia 1996.
Comment
-
-
Originally posted by hemmopää View Postjuu olen kaikki sulakkeet mitä olen löytänyt noin silmämääräsesti käyny läpi. pitää hakee kunnon yleis mittari ja rupee testailee.
suurin osa vioista on just noit kontakti, jännite häikkiä ym.
kato ihan jokainen sulake yksitellen mittarilla, ennen ja jälkeen sulaketta jännitteet.Last edited by jmz; 29-07-2013, 13:04.sigpic
- E60 520da 2009 LCI.
- E38 740ia 1996.
- E34 535ia 1990.
- E39 523ia 1996.
Comment
-
-
noniin nyt on ongelma ratkaistu. käytin tuon apparin penkinkin irti mutta sieltäkin oli sulakkeet ehjät. sitten kun rupes olemaan kaikki käyty läpi eli olin joka sulakkeen mitannut katsoin vielä kontin sulakekammasta onko sielä nyt kaikki varmasti oikeassa paikassa ja heti ensimmäisenä kun laitoin ylimääräsen sulakkeen olisko ollu kohtaan 7 se räpsähti silleen että virta meni läpitte ja kuinka ollakkaan kaikki rupesi toimimaan!akku oli irti koska vaihde laatikko hajosi ja kokeilin kaikkea mahdollista jos olisi ollut pelkkä sähkövika mutta pakat sieltä laatikosta oli sulanu. samalla kävin kaikkia sulakkeita läpi ja olin sitten varmaan ottanut tuon kyseisen puuttuneen sulakkeen irti ja laittanut väärään kohtaan niin toi kriittinen sulake jäi sitten puuttumaan. kiitoksia kuitenkin kaikille.
Comment
-
Comment