Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 Käynnistys ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kusti86
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 331
    • Juuka

    e38 Käynnistys ongelmia

    Eli auto on -95 740ia ja ilmeni mystinen vika: auto kun seisoo yönyli parkissa niin ei millään meinaa lähteä enää aamulla käyntiin saa sahata useamman minuutin ja sit tuurilla käynnistyy, putkessa samalla käynnistyessään "jysähtelee" ihan kunnolla mutta jos lähtee käyntiin useamman minuutin jälkeen niin sit ei oo taas mitään ongelmaa koko päivänä. kunnes taas kun seisoo yön yli niin sama rumba, ei käynnisty ei millään. kertokaa viisaammat missä mättää.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    #2
    Vikakoodeja? Bensanpaineet? Suuttimet vuotaa? vaihtoehtoja on monia mutta tuosta vikakoodeista on hyvä lähteä
    - E32 735iA - E38 750iAL -

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Tuskin suuttimet.

      Esiintyisi lämpimänä hetken seisomisen jälkeen.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Kampiakselin asentotunnistin olisi hyvä veikkaus, mutta vikakoodinluvusta on järkevintä aloittaa.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • kusti86
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 331
          • Juuka

          #5
          Joo kampiakselin asentotunnistinta veikkaillaan täälläkipäin mut huomen menee töpseliin ni jospa se siitä selviis...
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Comment

          • kusti86
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 331
            • Juuka

            #6
            Ei antanu vikakoodit mitään mielenkiintoista :/ noh tilasin sen kampiakselin asentotunnistimen tulee huomenna niin kokeillaan selviiskö sillä...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by kusti86 View Post
              Ei antanu vikakoodit mitään mielenkiintoista :/ noh tilasin sen kampiakselin asentotunnistimen tulee huomenna niin kokeillaan selviiskö sillä...
              voin oem osa sinne ja kyl vahvasti viittaa et bensa pumppu rikki....edit siis se anturi oem pumppu menee tarvikekkin.... Itellä ssaman tyylinen vika ja virtoja lisuttamalla (noin 4sec) jonkun 10 kertaa niin lähti tulille ja silloin kuntoon bensa pumpun vaihdolla....
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Kampiakselin asentotunnistimestakaan ei välttämättä tule mitään vikakoodia, vaikka se rikki olisikin.
                Kokeiltiinko polttoainepumppua pyörittää tietokoneella, vai tehtiinkö pelkkä turha vikakoodinluku?
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Ripetti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 34
                  • Vantaa

                  #9
                  Minulla oma autossa taas sellaista ongelmaa. Kylmänä kun käynnistää, niin hirvee meteli "räminä" alkaa, ihan kun putket hakkaisivat johonkin? siltä se ainakin kuulostaa. Tämä tosiaan vaan ekan käynnistyksen jälkeen. Välillä rämisee vähän pitempään ja välillä vain hetken, mutta sitten lopettaa ja käy normaalisti sen jälkeen.

                  Mieleen tulee, että pääseekö putki resonoimaan johonkin, eli onkohan kannakkeillaan kunnolla, mutta ei se ainakaan roiku ihmeellisemmin. Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa? Koneesta tuo ääni ei tule, vaan kyllä se tuonne auton alle asettuu.

                  Ja auto kyllä käynnistyy hyvin, siinä ei ole ongelmaa.

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Ripetti View Post
                    Minulla oma autossa taas sellaista ongelmaa. Kylmänä kun käynnistää, niin hirvee meteli "räminä" alkaa, ihan kun putket hakkaisivat johonkin? siltä se ainakin kuulostaa. Tämä tosiaan vaan ekan käynnistyksen jälkeen. Välillä rämisee vähän pitempään ja välillä vain hetken, mutta sitten lopettaa ja käy normaalisti sen jälkeen.

                    Mieleen tulee, että pääseekö putki resonoimaan johonkin, eli onkohan kannakkeillaan kunnolla, mutta ei se ainakaan roiku ihmeellisemmin. Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa? Koneesta tuo ääni ei tule, vaan kyllä se tuonne auton alle asettuu.

                    Ja auto kyllä käynnistyy hyvin, siinä ei ole ongelmaa.
                    Olikos noissa tupla putki? Voipi olla että sisäputki irti ja rämistelee tai sitten putki resonoi jossain kohtaa runkoon.

                    Comment

                    • Nikki73
                      BTCF Member
                      • Dec 2009
                      • 1
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by ihu412 View Post
                      Olikos noissa tupla putki? Voipi olla ett
                      ä sisäputki irti ja rämistelee tai sitten putki resonoi jossain kohtaa runkoon.
                      Ittellä oli keskipöntön edessä olevat kannatinkumit loppu, niin kylmänä putki otti kiinni alapuolella olevaan kannattimeen.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by kaol View Post
                        Kampiakselin asentotunnistimestakaan ei välttämättä tule mitään vikakoodia, vaikka se rikki olisikin.
                        Kokeiltiinko polttoainepumppua pyörittää tietokoneella, vai tehtiinkö pelkkä turha vikakoodinluku?
                        Onko noin? Voiko tuota anturia mitenkään mitata (Hall anturi)? En löytänyt mitään vinkkejä.
                        Ongelmatapaus on -95 728iA, joka pyörittää, mutta ei starttaa.
                        DME:ssä ei ollut yhtään vikakoodia, eikä EWS:llä myöskään mitään koodeja.
                        Mutta. kun katsoin livedataa startatessa, muut pylväät heilui, muta kierroslukulukema/näyttö pysyi nollassa.
                        Bensapumppu ainakin aktivoinnilla lähti pyörimään.
                        Tuosta kai voisi päätellä vikaa?
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by jaki View Post
                          Onko noin? Voiko tuota anturia mitenkään mitata (Hall anturi)? En löytänyt mitään vinkkejä.
                          Ongelmatapaus on -95 728iA, joka pyörittää, mutta ei starttaa.
                          DME:ssä ei ollut yhtään vikakoodia, eikä EWS:llä myöskään mitään koodeja.
                          Mutta. kun katsoin livedataa startatessa, muut pylväät heilui, muta kierroslukulukema/näyttö pysyi nollassa.
                          Bensapumppu ainakin aktivoinnilla lähti pyörimään.
                          Tuosta kai voisi päätellä vikaa?
                          On noin. Varmin mittaus on mahdollista tehdä oskiloskoopilla.
                          Sinuna vaihtaisin kampiakselin tunnistimen. (Kopauttamalla voisi saada viallisenkin tunnistimen hetkeksi eloon)
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            #14
                            Kyllä muistaakseni e39:ssä - varmaan siis myös e38:ssa kampiakaselintunnistin jättää herjan muistiin... Se voi oireilla myös tasakaasulla ajaessa sellaisina satunnaisina nykäyksinä, jonka hennosti havaitsee takamuksellaan.
                            Last edited by jakeluvesimies; 19-12-2013, 22:08.

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by jakeluvesimies View Post
                              Kyllä muistaakseni e39:ssä - varmaan siis myös e38:ssa kampiakaselintunnistin jättää herjan muistiin... Se voi oireilla myös tasakaasulla ajaessa sellaisina satunnaisina nykäyksinä, jonka hennosti havaitsee takamuksellaan.
                              Kyllä, juuri nin käyttäytyi yksi E36, jossa tuo sama M52B28 moottori. Siinä jäi vikakoodi satunnaisesta kampura-anturiviasta.
                              Mutta: ei tuossa seiskassa oikein muuta voi, kun vaihtaa tuo anturi: eikös se ole startin alla? Ilmanputsari ja jotain pois tieltä ensin?
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎