Eli auto on -95 740ia ja ilmeni mystinen vika: auto kun seisoo yönyli parkissa niin ei millään meinaa lähteä enää aamulla käyntiin saa sahata useamman minuutin ja sit tuurilla käynnistyy, putkessa samalla käynnistyessään "jysähtelee" ihan kunnolla
mutta jos lähtee käyntiin useamman minuutin jälkeen niin sit ei oo taas mitään ongelmaa koko päivänä. kunnes taas kun seisoo yön yli niin sama rumba, ei käynnisty ei millään. kertokaa viisaammat missä mättää.
e38 Käynnistys ongelmia
Collapse
X
-
-
voin oem osa sinne ja kyl vahvasti viittaa et bensa pumppu rikki....edit siis se anturi oem pumppu menee tarvikekkin.... Itellä ssaman tyylinen vika ja virtoja lisuttamalla (noin 4sec) jonkun 10 kertaa niin lähti tulille ja silloin kuntoon bensa pumpun vaihdolla....Originally posted by kusti86 View PostEi antanu vikakoodit mitään mielenkiintoista :/ noh tilasin sen kampiakselin asentotunnistimen tulee huomenna niin kokeillaan selviiskö sillä...€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Minulla oma autossa taas sellaista ongelmaa. Kylmänä kun käynnistää, niin hirvee meteli "räminä" alkaa, ihan kun putket hakkaisivat johonkin? siltä se ainakin kuulostaa. Tämä tosiaan vaan ekan käynnistyksen jälkeen. Välillä rämisee vähän pitempään ja välillä vain hetken, mutta sitten lopettaa ja käy normaalisti sen jälkeen.
Mieleen tulee, että pääseekö putki resonoimaan johonkin, eli onkohan kannakkeillaan kunnolla, mutta ei se ainakaan roiku ihmeellisemmin. Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa? Koneesta tuo ääni ei tule, vaan kyllä se tuonne auton alle asettuu.
Ja auto kyllä käynnistyy hyvin, siinä ei ole ongelmaa.
Comment
-
Olikos noissa tupla putki? Voipi olla että sisäputki irti ja rämistelee tai sitten putki resonoi jossain kohtaa runkoon.Originally posted by Ripetti View PostMinulla oma autossa taas sellaista ongelmaa. Kylmänä kun käynnistää, niin hirvee meteli "räminä" alkaa, ihan kun putket hakkaisivat johonkin? siltä se ainakin kuulostaa. Tämä tosiaan vaan ekan käynnistyksen jälkeen. Välillä rämisee vähän pitempään ja välillä vain hetken, mutta sitten lopettaa ja käy normaalisti sen jälkeen.
Mieleen tulee, että pääseekö putki resonoimaan johonkin, eli onkohan kannakkeillaan kunnolla, mutta ei se ainakaan roiku ihmeellisemmin. Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa? Koneesta tuo ääni ei tule, vaan kyllä se tuonne auton alle asettuu.
Ja auto kyllä käynnistyy hyvin, siinä ei ole ongelmaa.
Comment
-
-
Onko noin? Voiko tuota anturia mitenkään mitata (Hall anturi)? En löytänyt mitään vinkkejä.Originally posted by kaol View PostKampiakselin asentotunnistimestakaan ei välttämättä tule mitään vikakoodia, vaikka se rikki olisikin.
Kokeiltiinko polttoainepumppua pyörittää tietokoneella, vai tehtiinkö pelkkä turha vikakoodinluku?
Ongelmatapaus on -95 728iA, joka pyörittää, mutta ei starttaa.
DME:ssä ei ollut yhtään vikakoodia, eikä EWS:llä myöskään mitään koodeja.
Mutta. kun katsoin livedataa startatessa, muut pylväät heilui, muta kierroslukulukema/näyttö pysyi nollassa.
Bensapumppu ainakin aktivoinnilla lähti pyörimään.
Tuosta kai voisi päätellä vikaa?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
On noin. Varmin mittaus on mahdollista tehdä oskiloskoopilla.Originally posted by jaki View PostOnko noin? Voiko tuota anturia mitenkään mitata (Hall anturi)? En löytänyt mitään vinkkejä.
Ongelmatapaus on -95 728iA, joka pyörittää, mutta ei starttaa.
DME:ssä ei ollut yhtään vikakoodia, eikä EWS:llä myöskään mitään koodeja.
Mutta. kun katsoin livedataa startatessa, muut pylväät heilui, muta kierroslukulukema/näyttö pysyi nollassa.
Bensapumppu ainakin aktivoinnilla lähti pyörimään.
Tuosta kai voisi päätellä vikaa?
Sinuna vaihtaisin kampiakselin tunnistimen. (Kopauttamalla voisi saada viallisenkin tunnistimen hetkeksi eloon)Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Kyllä muistaakseni e39:ssä - varmaan siis myös e38:ssa kampiakaselintunnistin jättää herjan muistiin... Se voi oireilla myös tasakaasulla ajaessa sellaisina satunnaisina nykäyksinä, jonka hennosti havaitsee takamuksellaan.Last edited by jakeluvesimies; 19-12-2013, 22:08.
Comment
-
Kyllä, juuri nin käyttäytyi yksi E36, jossa tuo sama M52B28 moottori. Siinä jäi vikakoodi satunnaisesta kampura-anturiviasta.Originally posted by jakeluvesimies View PostKyllä muistaakseni e39:ssä - varmaan siis myös e38:ssa kampiakaselintunnistin jättää herjan muistiin... Se voi oireilla myös tasakaasulla ajaessa sellaisina satunnaisina nykäyksinä, jonka hennosti havaitsee takamuksellaan.
Mutta: ei tuossa seiskassa oikein muuta voi, kun vaihtaa tuo anturi: eikös se ole startin alla? Ilmanputsari ja jotain pois tieltä ensin?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
Comment