Olis tarvetta pidemmälle perälle eli sopiiko esim jostain dieselistä perä suoraan tms.??
Perän vaihto 730i 5v. man. vm.94
Collapse
X
-
Tuolta ihmettelemään: bmwfans.info
Jos m30 moottorilla, niin näyttäisi olevan 3,64 välityksellä ja TYP 188 perä. Isompi moottoriset on myös isommalla TYP 210 perällä, eli vaatii varmasti muutakin vaihtoon kuin vain murikan."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostE32, vai E38?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostMallisarjakohtainen keskustelu>7-sarja>E38
Mut itse aiheeseen, eli fansin mukaan 730i vakio välitys on 3.23 ja 740i on 3,15. 725 tds näyttää olevan jo 2,79, joten se olisi huomattavasti pitempi.
Harmillista kun fanssi ei näytä juuri 730i kohdalla mitä mallia perä on, joten varmaksi ei pysty sanomaan onko perä samanlainen.
Edit: ja vanhemmista malleista perät ei ilmeisesti käy? Eiks näissä ole perät jo, TYP188K, TYP 230K tms?Last edited by ruupanen; 23-10-2013, 17:59.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostÄlä mitään, mä en edes kattonut että mikä mallisarja kun automaattisesti oletin e32E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostTouche
Mut itse aiheeseen, eli fansin mukaan 730i vakio välitys on 3.23 ja 740i on 3,15. 725 td näyttää olevan jo 2,79, joten se olisi huomattavasti pitempi.
Harmillista kun fanssi ei näytä juuri 730i kohdalla mitä mallia perä on, joten varmaksi ei pysty sanomaan onko perä samanlainen.
Edit: ja vanhemmista malleista perät ei ilmeisesti käy? Eiks näissä ole perät jo, TYP188K, TYP 230K tms?
Mistäs sen sais selville minkä mallin perä tossa on? onko merkitty itse perään vai?
Kuka olis niin neropatti et osais laskee kierrosluvun 100km/h vauhdissa vaikka tolla 725td:n perällä?Meneekö jo liian pitkäksi?
En hae muuta tällä swapilla kuin kierroksia alemmas...
E: Tommonen sivusto löyty ja sen mukaan kaikissa e38:ssa olis TYP210 perä
Last edited by syvis88; 23-10-2013, 13:46.
Comment
-
-
Originally posted by syvis88 View PostM60 motilla on ja e38
Mistäs sen sais selville minkä mallin perä tossa on? onko merkitty itse perään vai?
Kuka olis niin neropatti et osais laskee kierrosluvun 100km/h vauhdissa vaikka tolla 725td:n perällä?Meneekö jo liian pitkäksi?
En hae muuta tällä swapilla kuin kierroksia alemmas...
E: Tommonen sivusto löyty ja sen mukaan kaikissa e38:ssa olis TYP210 perä
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1374
Esim vm 88 E34 535i on vielä TYP188, mutta taas vm 1991. E32 730i on TYP188 ja 735i on TYP210. Ja molempien kaikki V8 koneiset on TYP210E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostVäärin tuolla sivustolla on ainakin E32 & E34. Niitä löytyy kylläkin molemmilla (TYP188 / TYP210).
Esim vm 88 E34 535i on vielä TYP188, mutta taas vm 1991. E32 730i on TYP188 ja 735i on TYP210. Ja molempien kaikki V8 koneiset on TYP210
Onko e32 730 6syl? ja 735 8syl?
Type 188 cars:
All E36 models, except the 3.2lt M3.
All E30 6cyl models.
All E34 models, except the M5 and 540i.
All E32 6cyl models.
Type 210 cars:
E46 M3 and E36 4door M3.
E34 M5 and 540i.
E32 740i and 750i.
All E38 models.
E39 V8 models, could be all models but not sure.
Comment
-
-
Originally posted by syvis88 View PostNo ton mukaan molempia on tehty molemmilla perillä?
Onko e32 730 6syl? ja 735 8syl?
Type 188 cars:
All E36 models, except the 3.2lt M3.
All E30 6cyl models.
All E34 models, except the M5 and 540i.
All E32 6cyl models.
Type 210 cars:
E46 M3 and E36 4door M3.
E34 M5 and 540i.
E32 740i and 750i.
All E38 models.
E39 V8 models, could be all models but not sure.
Comment
-
-
Originally posted by syvis88 View PostEli toi lista on melkein uskottava?
Mitä tossa pikaseen fanssia selasin, niin näyttäs et E38 pikkuperät on 725tds, 728i ja 730i. Niihin tarjotaan osaa seuraavaa osaa: Lock Ring 33 13 1 214 961
168K/L 188K/L. Eli varmaankin TYP 188K on perän tyyppi.
Sit taas esim 740i on vastaava osa näin: Lock Ring 33 14 1 206 439 TYP 230K
Ja 750i: Lock Ring 33 13 1 213 997 TYP 215K/220K.
Äkkiseltään noista vois päätellä että näiden perät menee noin?
Vielä kun lisää soppaa hämmennetään, niin E34 koppasissa kiisseli mallit olivat erilasella kiinnityksellä mitä esim 525i 24 valve. Molemmat kyllä TYP188, mutta kiinnitys oli kuten vanhanliiton perissä (esim E30), kun taas vastaavassa bensa mallissa oli jo uudempi kehtomalli. En äkkiseltään usko, että enää E38 ois samanlaista outoutta, mutta eipähän näistä koskaan tiedä.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View Post"Melkein" joo, suurinpiirtein puoliks
Mitä tossa pikaseen fanssia selasin, niin näyttäs et E38 pikkuperät on 725tds, 728i ja 730i. Niihin tarjotaan osaa seuraavaa osaa: Lock Ring 33 13 1 214 961
168K/L 188K/L. Eli varmaankin TYP 188K on perän tyyppi.
Sit taas esim 740i on vastaava osa näin: Lock Ring 33 14 1 206 439 TYP 230K
Ja 750i: Lock Ring 33 13 1 213 997 TYP 215K/220K.
Äkkiseltään noista vois päätellä että näiden perät menee noin?
Vielä kun lisää soppaa hämmennetään, niin E34 koppasissa kiisseli mallit olivat erilasella kiinnityksellä mitä esim 525i 24 valve. Molemmat kyllä TYP188, mutta kiinnitys oli kuten vanhanliiton perissä (esim E30), kun taas vastaavassa bensa mallissa oli jo uudempi kehtomalli. En äkkiseltään usko, että enää E38 ois samanlaista outoutta, mutta eipähän näistä koskaan tiedä.
Comment
-
Comment