Minulla on v.98 750i ja käynti on samanlaista kuin kyseisessä videossa, tosin kone ei pidä mitään meteliä vaan tyhjäkäynti putoaa alas ja putkesta kuuluu sama vihellys. Tämä tapahtuu vasta kun kone on lämmennyt normaaliksi. Ongelma vähenee kun laittaa ilmastoinnin tai lämmityksen puhaltamaan täysillä. Muuten auto pelaa aivan normaalisti eikä ajossa haittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 750 Käyntihäiriö.
Collapse
X
-
Siitä "salavalikosta" test 7 eli Ktemp ja sen jälkeen vasenta nuppia kerran, niin saat tarkan tyhjäkäyntilukeman. Tuo viisari valehtelee jonkin verran. M73TU normaali tyhjäkäynti on ~530rpm. Sen ei tosin kuulu tuolla tavalla heitellä. Vikakoodit ulos molemmista ecuista ja eml:stä myös sekä kaasuläppien synkkalukemat. Ihme ettei moottorin vikavalo pala.
Comment
-
-
Pitääpä käydä jossain lukemassa nuo vikakoodit. Toki paljon täällä forumilla saa lukea, ettei nuo korjaamot mitään koodeja näe eli ihmettelevät siellä samanlailla kuin meikäläinen, paitsi ne saa siitä maksun. Muuten auto pelaa hienosti ja katsastuksessakaan ei ollut mitään moitittavaa vaikka vika oli jo silloin (2 kk sitten). Imuvuotojakaan en löytänyt.
Comment
-
-
Käyntihäiriötä täälläkin 750:issä. Tosiaan kone käy kierroslukumittarin mukaan ihan tasaisesti, mutta käyntiäänestä kuulee epätasaisuuden ja kone jotenkin hiukan pätkii käyntiä samalla antaen koneeseen tärinöitä niin että tuntuvat penkkiin asti. Pakoputkista kuulee samalla myös pieniä paukkuja.
Ajossa auto tuntuu ihan normaalilta.
Ongelman tiimoilta on nyt vaihdettu uudet tulpat, johdot (e32 730/735 motonetistä), ja virranjakajat kansineen ja pyörijöineen. Mutta ei vaan käynti ota parantuakseen.
Vikakoodeja ei käntiin liittyen ollut, mutta livedatassa näkyi että toinen puoli koneesta käy hieman laihalla kylmänä, mutta lämpimänä parantui. (Vikakoodit luettu siis ennen sytkäpuolen uusintaoperaatiota.)
Tänään autoa tutkiessani huomasin seikan mitä en ennen ollut noteerannut: kun autolle antaa paikallaan nopeasti kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus ennen kuin kierrokset nousevat. Kuulee vain pelti auki. Kaasuun auto vastaa kuitenkin hyvin. Normaaliako?
Ideoita? Pitäisikö imupuolta lähteä koluamaan vaiko jotain muuta?E70 LCI 30d -11
ex. F32 435i -13
ex. e60 M5 -05
ex. e87 120d M-sport -05
ex. e65 745i -02
ex. e60 530d -04
ex. e38 750iA -98
ex. e60 530d -03
Comment
-
-
Originally posted by rattiandy View PostKäyntihäiriötä täälläkin 750:issä. Tosiaan kone käy kierroslukumittarin mukaan ihan tasaisesti, mutta käyntiäänestä kuulee epätasaisuuden ja kone jotenkin hiukan pätkii käyntiä samalla antaen koneeseen tärinöitä niin että tuntuvat penkkiin asti. Pakoputkista kuulee samalla myös pieniä paukkuja.
Ajossa auto tuntuu ihan normaalilta.
Ongelman tiimoilta on nyt vaihdettu uudet tulpat, johdot (e32 730/735 motonetistä), ja virranjakajat kansineen ja pyörijöineen. Mutta ei vaan käynti ota parantuakseen.
Vikakoodeja ei käntiin liittyen ollut, mutta livedatassa näkyi että toinen puoli koneesta käy hieman laihalla kylmänä, mutta lämpimänä parantui. (Vikakoodit luettu siis ennen sytkäpuolen uusintaoperaatiota.)
Tänään autoa tutkiessani huomasin seikan mitä en ennen ollut noteerannut: kun autolle antaa paikallaan nopeasti kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus ennen kuin kierrokset nousevat. Kuulee vain pelti auki. Kaasuun auto vastaa kuitenkin hyvin. Normaaliako?
Ideoita? Pitäisikö imupuolta lähteä koluamaan vaiko jotain muuta?
Kokeile "startti apua" suihkuttamalla imusarjaan ja separaattoreihin.
Jos vika separaattoreissa niin ne pystyy vaihtamaan imusarjat paikoillaan kun hommaa oikeanlaisen torx avaimen.
Comment
-
-
Originally posted by rattiandy View PostKäyntihäiriötä täälläkin 750:issä. Tosiaan kone käy kierroslukumittarin mukaan ihan tasaisesti, mutta käyntiäänestä kuulee epätasaisuuden ja kone jotenkin hiukan pätkii käyntiä samalla antaen koneeseen tärinöitä niin että tuntuvat penkkiin asti. Pakoputkista kuulee samalla myös pieniä paukkuja.
Ajossa auto tuntuu ihan normaalilta.
Ongelman tiimoilta on nyt vaihdettu uudet tulpat, johdot (e32 730/735 motonetistä), ja virranjakajat kansineen ja pyörijöineen. Mutta ei vaan käynti ota parantuakseen.
Vikakoodeja ei käntiin liittyen ollut, mutta livedatassa näkyi että toinen puoli koneesta käy hieman laihalla kylmänä, mutta lämpimänä parantui. (Vikakoodit luettu siis ennen sytkäpuolen uusintaoperaatiota.)
Tänään autoa tutkiessani huomasin seikan mitä en ennen ollut noteerannut: kun autolle antaa paikallaan nopeasti kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus ennen kuin kierrokset nousevat. Kuulee vain pelti auki. Kaasuun auto vastaa kuitenkin hyvin. Normaaliako?
Ideoita? Pitäisikö imupuolta lähteä koluamaan vaiko jotain muuta?
Comment
-
-
Vikakoodit luettiin tuossa jokin aika sitten. Boschin testeri ja ilmoitti massamittarin arvo jatkuvasti 0V. Vaihdoin uuden, mutta ei vaikutusta. Muuta ei testeri herjannut. Voisko olla tyhjäkäyntisäädin??? vai millä nimellä se nyt on. Tietääkö kukaan missä sijaitsee M73 koneessa? Eihän tuo nyt pahemmin haittaa ajoa, mutta olisihan se kiva saada kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by JLK View PostVikakoodit luettiin tuossa jokin aika sitten. Boschin testeri ja ilmoitti massamittarin arvo jatkuvasti 0V. Vaihdoin uuden, mutta ei vaikutusta. Muuta ei testeri herjannut. Voisko olla tyhjäkäyntisäädin??? vai millä nimellä se nyt on. Tietääkö kukaan missä sijaitsee M73 koneessa? Eihän tuo nyt pahemmin haittaa ajoa, mutta olisihan se kiva saada kuntoon.
Ja jos on luettu ECU:t, niin kummasta ECU:sta?
noilla yleistestereillä ei tee paljoa näiden kanssa, oikeasti. Hankkiudu jonnekin jossa luetaan INPA:lla tai muulla BMW:n omalla softalla.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by rattiandy View PostKäyntihäiriötä täälläkin 750:issä. Tosiaan kone käy kierroslukumittarin mukaan ihan tasaisesti, mutta käyntiäänestä kuulee epätasaisuuden ja kone jotenkin hiukan pätkii käyntiä samalla antaen koneeseen tärinöitä niin että tuntuvat penkkiin asti. Pakoputkista kuulee samalla myös pieniä paukkuja.
Ajossa auto tuntuu ihan normaalilta.
Ongelman tiimoilta on nyt vaihdettu uudet tulpat, johdot (e32 730/735 motonetistä), ja virranjakajat kansineen ja pyörijöineen. Mutta ei vaan käynti ota parantuakseen.
Vikakoodeja ei käntiin liittyen ollut, mutta livedatassa näkyi että toinen puoli koneesta käy hieman laihalla kylmänä, mutta lämpimänä parantui. (Vikakoodit luettu siis ennen sytkäpuolen uusintaoperaatiota.)
Tänään autoa tutkiessani huomasin seikan mitä en ennen ollut noteerannut: kun autolle antaa paikallaan nopeasti kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus ennen kuin kierrokset nousevat. Kuulee vain pelti auki. Kaasuun auto vastaa kuitenkin hyvin. Normaaliako?
Ideoita? Pitäisikö imupuolta lähteä koluamaan vaiko jotain muuta?
Passaako nuo E32 730/735 tulpanjohdot mittojensa puolesta hyvin E38 750:seen? Olisivat nimittäin melko paljon halvemmat.E61 530D -07
E38 750I -97
E36 316I -02
K1200S -07
Comment
-
-
Originally posted by MikkoH81 View PostPassaako nuo E32 730/735 tulpanjohdot mittojensa puolesta hyvin E38 750:seen? Olisivat nimittäin melko paljon halvemmat.E70 LCI 30d -11
ex. F32 435i -13
ex. e60 M5 -05
ex. e87 120d M-sport -05
ex. e65 745i -02
ex. e60 530d -04
ex. e38 750iA -98
ex. e60 530d -03
Comment
-
Comment