Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS & DSC mystistä vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikkeDeHutt
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 9
    • Savonlinna

    ABS & DSC mystistä vikaa

    Auto on e38 730da. ABS ja DSC valot eivät pala auton ollessa parkissa, mutta syttyvät nopeuden noustessa noin 50 km/h. Kun valot syttyvät, esipainepumppu saa hetkellisesti jännitettä. (eikös pumpun pitäisi pyöriä koko ajan yli 50 km/h nopeuksissa?) Esipainepumppu tuntuisi toimivan kun siihen syöttää jännitettä ja painaa jarrua, moottori ei käynnissä niin pumppu sammuu ja kun jarrun löysää niin pumppu pyörii jälleen. Tuntuisi nostavan painetta. Vikakoodeissa testeri antaa paineventtiili vian. Onko esipaine pumppu rele-ohjattu vai tuleeko boksilta?
  • -MVI-
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 42
    • Tampere

    #2
    Mulla on ollut parikin kertaa tuota samaa vikaa (tosin ilmeni vain pakkaskeleillä), paineanturin vaihto ei auttanut. Ekalla kerralla esipainepumppu oli täysin kuollut, joten sen vaihdolla selvisi silloin.
    Toisella kerralla esipainepumppu käynnistyi ja nosti paineitakin, silloin vaihdettiin ABS/DSC-ohjainboksi, mutta sama vika oli uudellakin boksilla.
    Ongelma lopulta korjaantui uudella esipainepumpulla, vanha oli ilmeisesti sen verran kulahtanut, että ei jaksanut nostaa painetta riittävän nopeasti riittävän korkeaksi.

    Itse ehkä lähtisin vaihtamaan järjestyksessä paineanturi -> esipainepumppu -> ohjainboksi.


    P.S. Multa muuten löytyy ylimääräisenä ehjä DSC-ohjainboksi...

    Comment

    • NikkeDeHutt
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 9
      • Savonlinna

      #3
      Originally posted by -MVI- View Post
      Mulla on ollut parikin kertaa tuota samaa vikaa (tosin ilmeni vain pakkaskeleillä), paineanturin vaihto ei auttanut. Ekalla kerralla esipainepumppu oli täysin kuollut, joten sen vaihdolla selvisi silloin.
      Toisella kerralla esipainepumppu käynnistyi ja nosti paineitakin, silloin vaihdettiin ABS/DSC-ohjainboksi, mutta sama vika oli uudellakin boksilla.
      Ongelma lopulta korjaantui uudella esipainepumpulla, vanha oli ilmeisesti sen verran kulahtanut, että ei jaksanut nostaa painetta riittävän nopeasti riittävän korkeaksi.

      Itse ehkä lähtisin vaihtamaan järjestyksessä paineanturi -> esipainepumppu -> ohjainboksi.


      P.S. Multa muuten löytyy ylimääräisenä ehjä DSC-ohjainboksi...
      Juu kiitoksia. Esipainepumppua epäilty. DSC-boksi on jo vaihdettu ja korjattu. Kokeillaan seuraavaksi paine-anturia

      Comment

      • MarkoS
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 73
        • Mikkeli

        #4
        Jarruissa täälläkin vikaa..

        ABS ja DSC valot palavat. snap on solus pro antoi vikakoodiksi "52 inlet valve rear right".
        Esipainepumppu ei lähde ollenkaan käyntiin. En löytänyt äkkiseltään mitään kytkentäkuvaa, että olisin voinut mitata tuleeko venttiili/pumppuyksikölle ohjausta. Jännite tulee ainakin.

        Voiko tuota yleensäkkään mitata missä vika, vai onko vaan alettava arviosta vaihtamaan osia..?

        Vika on ollut autossa koko ajan kun olen sen omistanut, eli en osaa sanoa minkälaisessa tilanteessa herkesi toimimasta. Joku neropatti oli korjannut ongelman parilla alumiiniteipin palalla varoitusvaloledien päällä:think

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          #5
          Juuri korjautin e39 -01 boxin,kylmänä pelasi ja aina lämmettyään herjasi oikeaa etu abs anturia. Oli ohjausyksiköltä lähes kaikki piuhat löysällä. Tinasivat vecatronicilla uusiksi ja nyt pelaa
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • MarkoS
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 73
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by Maili View Post
            Juuri korjautin e39 -01 boxin,kylmänä pelasi ja aina lämmettyään herjasi oikeaa etu abs anturia. Oli ohjausyksiköltä lähes kaikki piuhat löysällä. Tinasivat vecatronicilla uusiksi ja nyt pelaa
            Kauankos kesti tuon korjauksessa ja mitä hintaluokkaa korjaus oli?
            Boksivikaa epäili tossa pajallakin missä autoa käytin sekä katsastushenkilökin..

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 446
              • E-pohjanmaa

              #7
              Korjauksessa kesti 2 päivää ja maksoi 160e. Oli aikalailla kaikki liitokset löysässä mitä voi olla. Youtubesta löytyy kaikenmoista pätkää näistä boxien korjauksista, mutta ei niitä ihan normi tinoilla saa korjailtua.
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • MarkoS
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 73
                • Mikkeli

                #8
                ebaysta huusin boksin 24€ +rahti 15€.. Katotaan kuin äijän käy.

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 446
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Yhden purkuboxin jo tuohon vaihdoin ja kesti 30tkm. Niissä on kaikissa tuota samaa vikaa, jos ei ole aukaistu ja vahvistettu. Hyvällä tuurilla pelaa kauan ja huonolla tuurilla sitten vähemmän aikaa. Tuolla liikkeessä kun korjattiin ,niin siihen sai 1 vuoden takuunkin. Mutta käytännössä ei pitäisi enää hajota noiden liitosten takia.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • MarkoS
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 73
                    • Mikkeli

                    #10
                    Boksi vaihdettu, ei vaikutusta.. Mitähän seuraavaksi kokeilisi?

                    Comment

                    • MarkoS
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 73
                      • Mikkeli

                      #11
                      Mitä netistä löytyi asiaa tuosta, ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa hydrauliyksikkö kokonaan.. Vai voiko noita venttiileitä korjata jotenkin? Yksikön sisäiset lattakaapelijohdotukset näytti pikaisesti katsottuna olevan ehjät.

                      Comment

                      • MarkoS
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 73
                        • Mikkeli

                        #12
                        Onko tuo hydrauliyksikkö niin yleinen osa kuin netti väittää? Tuon listauksen mukaan aika monessa autossa on samalla varaosanumerolla..
                        Vehicle Applicability:
                        (1993-1996)
                        BMW 5' E34 525i Sedan (M50)
                        BMW 5' E34 525i Touring (M50)
                        BMW 5' E34 525ix Sedan (M50)
                        BMW 5' E34 525ix Touring (M50)
                        BMW 5' E34 530i Sedan (M60)
                        BMW 5' E34 530i Touring (M60)
                        BMW 5' E34 540i Sedan (M60)
                        BMW 5' E34 540i Touring (M60)

                        (1995-1998)
                        BMW 5' E39 520i Sedan (M52)
                        BMW 5' E39 520i Touring (M52)
                        BMW 5' E39 523i Sedan (M52)
                        BMW 5' E39 523i Touring (M52)
                        BMW 5' E39 525td Sedan (M51)
                        BMW 5' E39 525tds Sedan (M51)
                        BMW 5' E39 525tds Touring (M51)
                        BMW 5' E39 528i Sedan (M52)
                        BMW 5' E39 528i Touring (M52)
                        BMW 5' E39 535i Sedan (M62)
                        BMW 5' E39 540i Sedan (M62)
                        BMW 5' E39 540i Touring (M62)
                        BMW 5' E39 540iP Sedan (M62)

                        (1993-1998)
                        BMW 7' E38 725tds Sedan (M51)
                        BMW 7' E38 728i Sedan (M52)
                        BMW 7' E38 728iL Sedan (M52)
                        BMW 7' E38 730i Sedan (M60)
                        BMW 7' E38 730iL Sedan (M60)
                        BMW 7' E38 735i Sedan (M62)
                        BMW 7' E38 735iL Sedan (M62)
                        BMW 7' E38 740i Sedan (M60/M62)
                        BMW 7' E38 740iL Sedan (M60/M62)
                        BMW 7' E38 750i Sedan (M73)
                        BMW 7' E38 750iL Sedan (M73)
                        BMW 7' E38 L7 Sedan (M73)

                        (1993-1999)
                        BMW 8' E31 840Ci Coupé (M62)
                        BMW 8' E31 840i Coupé (M60)
                        BMW 8' E31 850Ci Coupé (M73)

                        (1997-2000)
                        BMW Z3 E36 Z3 M3.2 (S52)(USA

                        Jos näin, niin käytetyn osan metsästys helpottui kovasti..

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1178
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by MarkoS View Post
                          Boksi vaihdettu, ei vaikutusta.. Mitähän seuraavaksi kokeilisi?
                          Onko uusi boksi ehjä? Vikakoodit?
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • MarkoS
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 73
                            • Mikkeli

                            #14
                            Piti olla tarkastettu ja toimiva boksi.. En ole päässyt koodeja lukemaan. Kokeilin vaihtaa myös tuon hydrauliyksikönkin, ei vaikutusta. Vai pitääkö viat nollata ennenkuin alkaa toimimaan?

                            Comment

                            • MarkoS
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 73
                              • Mikkeli

                              #15
                              Vielä kävi mielessä relevika koska pumppu ei lähde ollenkaan käyntiin. Missähän tuo rele sijaitsee?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎