Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740ia ´01 moottorin vikavalo (selvinnyt: MAF) päiv. 6.10.14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    E38 740ia ´01 moottorin vikavalo (selvinnyt: MAF) päiv. 6.10.14

    Otsikon mukainen auto sytyttää moottorin vikavalon kun ajelee ~puoli tuntia. Tälläiset vikakoodit antoi:

    -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 1. Säätöraja saavutettu

    -Multiplikat. Seoksen säätö, ryhmä 1, säätöraja saavutettu

    -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 2, säätöraja saavutettu

    Koitin etsiä imuvuotoja tuloksetta(ei se vielä poissuljettu ole silti). "MAF testi" salavalikosta tehtynä 60L/h, pitäisi olla ~90L/h? Muuten auto toimii normaalisti mutta paikallaan ollessa kun koittaa pitää kierrokset ~1000rpm, alkaa humppaamaan 500-1000rpm. Ja saattaa sammua kun polkaisee nopeasti vähän kaasua. Pitäisikö tilata uusi ilmamassamittari vai voiko vika olla jossain muualla?
    Last edited by Tomba87; 06-10-2014, 16:02.
    Luukku auki ja risut kyytiin
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    Mites kulkupuoli ja kulutus?

    Oliko tuo tiedossa vain tuliko yllätyksenä - liikkeestähän tuon hait, takuuseen
    Last edited by jakeluvesimies; 10-02-2014, 20:29.

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      #3
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Mites kulkupuoli ja kulutus?

      Oliko tuo tiedossa vain tuliko yllätyksenä - liikkeestähän tuon hait, takuuseen
      Kulkupuoli minusta ihan ok (ei ole vertailukohtaa samanlaiseen), kulutusta en ole vielä paljoa laskeskellut. Tavallaan oli tiedossa, tiesin että aiemmin oli polttanut, nähtävästi oli vain kuitattu vikavalo pois.

      edit: tilasin uuden orkkis bosch maffin, 125e saksan ebaysta. Ei tuo maailma siihen kaadu vaikka vika ei olisikaan siinä.
      Last edited by Tomba87; 10-02-2014, 21:11.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • pope
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 687
        • Harjavalta

        #4
        Originally posted by Tomba87 View Post
        Otsikon mukainen auto sytyttää moottorin vikavalon kun ajelee ~puoli tuntia. Tälläiset vikakoodit antoi:

        -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 1. Säätöraja saavutettu

        -Multiplikat. Seoksen säätö, ryhmä 1, säätöraja saavutettu

        -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 2, säätöraja saavutettu

        Koitin etsiä imuvuotoja tuloksetta(ei se vielä poissuljettu ole silti). "MAF testi" salavalikosta tehtynä 60L/h, pitäisi olla ~90L/h? Muuten auto toimii normaalisti mutta paikallaan ollessa kun koittaa pitää kierrokset ~1000rpm, alkaa humppaamaan 500-1000rpm. Ja saattaa sammua kun polkaisee nopeasti vähän kaasua. Pitäisikö tilata uusi ilmamassamittari vai voiko vika olla jossain muualla?
        Mulla oli noi punaiseksi merkkaamani viat ja MAF vaihdolla tuli kuntoon. Sitä en enää muista minkä vikakoodin antoi.
        e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Originally posted by pope_ View Post
          Mulla oli noi punaiseksi merkkaamani viat ja MAF vaihdolla tuli kuntoon. Sitä en enää muista minkä vikakoodin antoi.
          Ok! Toivottavasti tulee kuntoon uudella maffilla. Sammuiko vikavalo samantien kun vaihdoit uuden maffin vai pitikö kuitata erikseen pois?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by Tomba87 View Post
            Ok! Toivottavasti tulee kuntoon uudella maffilla. Sammuiko vikavalo samantien kun vaihdoit uuden maffin vai pitikö kuitata erikseen pois?
            Kannattaa kuitata erikseen pois ja samalla adaptoinnit nollata.
            Jos maffin vaihto ei riitä niin imusarja irti ja tiivistämään.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              #7
              Originally posted by makkis View Post
              Kannattaa kuitata erikseen pois ja samalla adaptoinnit nollata.
              Jos maffin vaihto ei riitä niin imusarja irti ja tiivistämään.
              Joo tottakai vikakoodit nollataan sen jälkeen. Ajattelin vain kysyä etten pety sitten kun/jos valo ei automaattisesti sammukkaan.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                #8
                Originally posted by Tomba87 View Post
                Ok! Toivottavasti tulee kuntoon uudella maffilla. Sammuiko vikavalo samantien kun vaihdoit uuden maffin vai pitikö kuitata erikseen pois?
                Se kuitattiin erikseen pois jo ennen maffin vaihtoa, eikä syttynyt uudestaan.
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #9
                  Noniin, uusi Bosch MAF saapui tänään saksasta ja löin samantien paikalleen = toimii. Ei mitään epämääräisiä käyntihäiriöitä ja voimaa tuli -huomattavasti- lisää. Salavalikko testillä sain 89L/h pikaisesti 2 vaihteella kokeiltuna. Yli 90L menee varmasti kunhan saa pitoja.

                  Aika jännä muuten, oli akunkenkä taas puoli tuntia irti samalla kun vaihdoin maffin, se nähtävästi nollasi vikakoodit kun mitään ei löytynyt? Aivan varmasti sinne oli vikakoodeja tullut kun edellisen nollauksen jälkeen moottorin vikavalo on palanut ja auto on toiminut ihan miten sattuu, ja maffin johtokin oli irti välillä ajaessa.
                  Last edited by Tomba87; 19-02-2014, 17:38.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    Noniin, uusi Bosch MAF saapui tänään saksasta ja löin samantien paikalleen = toimii. Ei mitään epämääräisiä käyntihäiriöitä ja voimaa tuli -huomattavasti- lisää. Salavalikko testillä sain 89L/h pikaisesti 2 vaihteella kokeiltuna. Yli 90L menee varmasti kunhan saa pitoja.

                    Aika jännä muuten, oli akunkenkä taas puoli tuntia irti samalla kun vaihdoin maffin, se nähtävästi nollasi vikakoodit kun mitään ei löytynyt? Aivan varmasti sinne oli vikakoodeja tullut kun edellisen nollauksen jälkeen moottorin vikavalo on palanut ja auto on toiminut ihan miten sattuu, ja maffin johtokin oli irti välillä ajaessa.
                    Ei kyllä pitäisi nollata.

                    Ainakin itsellä on löytynyt vielä 2 viikon jälkeen vikakoodit.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #11
                      Originally posted by Tomba87 View Post
                      Noniin, uusi Bosch MAF saapui tänään saksasta ja löin samantien paikalleen = toimii...
                      Hienompi homma!! Mitäs mahvi kustansi saksasta?

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5160
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by tomba87 View Post
                        kulkupuoli minusta ihan ok (ei ole vertailukohtaa samanlaiseen), kulutusta en ole vielä paljoa laskeskellut. Tavallaan oli tiedossa, tiesin että aiemmin oli polttanut, nähtävästi oli vain kuitattu vikavalo pois.

                        Edit: Tilasin uuden orkkis bosch maffin, 125e saksan ebaysta. Ei tuo maailma siihen kaadu vaikka vika ei olisikaan siinä.
                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        hienompi homma!! Mitäs mahvi kustansi saksasta?
                        125 € ?
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ei kyllä pitäisi nollata.

                          Ainakin itsellä on löytynyt vielä 2 viikon jälkeen vikakoodit.
                          No sitä minäkin, mutta niin vain näytti tyhjää vikamuisti.

                          Originally posted by jakeluvesimies View Post
                          Hienompi homma!! Mitäs mahvi kustansi saksasta?
                          Taisi olla 125e toimituskuluineen Eli ei todellakaan paha. Marmorilta haettuna varmaan lähemmäs 500e..
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • crom
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 71
                            • Satakunta

                            #14
                            Itse hain viikko sitten E38 740iA ja muutaman päivän nyt tehnyt sitä, että auto on tajuttoman laiska. Kierokset seilaa, mutta todella vähän. Olisko ilmamassamittarin anturi?
                            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                            ex. E38 740iA (95)
                            ex. E34 535i (91)
                            ex. E34 530i Touring (94)
                            ex. E46 320i (01)
                            ex. E30 325i (90)
                            ex. E32 730i (92)

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              #15
                              Originally posted by crom View Post
                              Itse hain viikko sitten E38 740iA ja muutaman päivän nyt tehnyt sitä, että auto on tajuttoman laiska. Kierokset seilaa, mutta todella vähän. Olisko ilmamassamittarin anturi?
                              Omassa ex m60b40 740i rikkinäinen ilmamassamittari oireili siten, että akunkengän irrotuksen jälkeen käynti oli todella huonoa tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla pelas ihan ok.

                              Toki noi oireilee aika tapauskohtaisesti ja manuaalilaatikolla toi eri kierrosalueiden puutuminen on ehkä helpompi havaita. Kuluvia osia noi kuitenkin ja jos ei tietoa ole vaihdosta niin saattaa olla syytä vaihtaa uuteen.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎