Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 745i -02 pihassa ja muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _EeroR_
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 31
    • joensuu

    e65 745i -02 pihassa ja muutama kysymys

    No niin nyt on tuommonenkin otsikonmukainen kulkine pihaan saatu, muuta kysymys noussut esille. Jos joku viisaampi osaisi auttaa.

    - kuskin ikkunan nostimen vaihto edessä huomenna niin pitääkö uusi nostin ohjelmoida jollakin?

    - oikean puolen kaiuttimet menee mykäksi jos kuuntelee musiikkia hieman kovemmalla, eikä tarvitse pitkään soittaa. n.20sec. Onko piuhoissa ollut kontakti ongelmia vai jokin boxi kyykkää?

    Kiitoksia jo etukäteen!
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by _EeroR_ View Post
    No niin nyt on tuommonenkin otsikonmukainen kulkine pihaan saatu, muuta kysymys noussut esille. Jos joku viisaampi osaisi auttaa.

    - kuskin ikkunan nostimen vaihto edessä huomenna niin pitääkö uusi nostin ohjelmoida jollakin?

    - oikean puolen kaiuttimet menee mykäksi jos kuuntelee musiikkia hieman kovemmalla, eikä tarvitse pitkään soittaa. n.20sec. Onko piuhoissa ollut kontakti ongelmia vai jokin boxi kyykkää?

    Kiitoksia jo etukäteen!
    Eka: ei tarvi
    Toka: veikkaan vahvistinta, onko Logic 7?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • _EeroR_
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 31
      • joensuu

      #3
      Allright, eli eikun nostin paikalleen ja kokeilemaan. Tämä kysymys tuli vain esille kun entinen omistaja oli vaihtanut apparin puolelle ja nyt se ikkuna pitää kunnon meteliä loppuvaiheessa kun ylös nostaa lasin.

      Ei ole logic 7 järjestelmää, joku perus systeemi navilla ja levynvaihtajilla..

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1366
        • Lempäälä

        #4
        No, oishan täällä kaikennäköistä tietoa kun kahlailee. Tarjoan kuitenkin oman arvaukseni musajuttuun :

        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • _EeroR_
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 31
          • joensuu

          #5
          No niin, nostin vaihdettu ja pikkusen kun kahlaili jenkki sivuilla niin löytyi tuo re-installation ohje tuolle lasillekkin. Nyt pelittää.

          Kaiutin homma vielä mysteeri, pitäänee kahtoa saako mitään koodeja pihalle tuolta, muistaakseni autocomilla pääsee jotain näkemään.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1366
            • Lempäälä

            #6
            oman korjauksen (=konkkien vaihto) hyöty on vieläkin läsnä, ei katkeile ääni kesken lennon.

            Samalla kun niitä vaihtaa, niin kannattaa vähän taittaa sitä päätekivien lukituselementtien kynsiä vähän "tiukemmaksi", mikä estää mahdollisen kohinan piirilevy-mikropiiri-välillä. Käytännössä havaittu ongelma.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • _EeroR_
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 31
              • joensuu

              #7
              Nyt sen verran vikaa määritetty että vikakoodeja ei anna ja auto jos ei ole käynnissä niin kaiuttimet yms toimii normaalisti, soittaapa miten lujaa tahansa. Mutta kun käyntiin laittaa niin pätkäsee samoin tein apparinpuolelta ja kuullostaa myös siltä että bassot häveyksissä. Vieläkö kuullostaa konkka vialta?

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15251
                • Ajamisen Iloa

                #8
                Konkathan sitä virtaa varastoi ja ovat yleensä ainoat komponentit (elektrolyyttikondensaattorit) jotka ikääntyy ja tulee tiensäpäähän, muut komponentit lähinnä oireilee jos on huonoja juotoksia tai muita kontaktivikoja.

                Mutta tuo vika voi viitata mihin tahansa tietämättä kytkentäkaaviota. Periaatteessa mitä eroa noilla kahdella tilalla on, on ainoastaan se että käynnissäollessa laturi lataa akkua eli siltä pohjalta ratkomaan. Näin ollen veikkaisin jotain todella hämmentävää kontaktivikaa, kenties johtosarjassa , liittimissä tai kaapeleissa. Mutta toisaalta kun akkua ladataan niin sen antama jännite kai hieman muuttuu, eli voi olla toisen puolen kanavassa jotain viallista minkä tuo laukaisee. Helpointa ois ehkä jos pääsis toista vahvistinta kokeilemaan tai vaikka koittais keskusyksikön vaihtaa se häiriöhän voi tulla mankalta asti?
                Last edited by Remotion; 13-01-2015, 04:15.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • _EeroR_
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 31
                  • joensuu

                  #9
                  Kyllä kyllä, saan tänään tuttavalta lainaan vahvistimen niin kokeilen sillä ja siitähän se on lähdettävä. Pidetään ajan tasalla miten käy.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎