Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virtaongelmaa, auto ei nuku ja syö akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    Virtaongelmaa, auto ei nuku ja syö akkua

    Eli ongelma on että auto on hereillä kaiken aikaa. Valot penkinsäädöissä ja starttinapissa palavat kaiken aikaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa ja "viihdelaitteet" hurisee kontissa.

    -Koodit on luettu, nollattu, luettu. Ennen nollaamista koodeja oli joka purkista koska virrat olivat käyneet startissa täysin nollissa. Nollauksen jälkeen ei aktiivisia koodeja.

    -Akku on uusi, ja vaihto koodattu asianmukaisesti. Akussa vika ei ole, oireet jatkuu samoina kuin vanhallakin.

    -Laturi lataa hyvin, mitään ongelmia ei ole kun auton starttaa ja laturi lataa akun nopeasti ajossa. Latausjännite tsekattu salavalikosta, kaikki ok. Ongelmat esiintyy vain kun auto seisoo paikallaan yön yli tai 8h tms, tänä aikana kun laturi ei lataa auton omat sähkölaitteet syövät akun kun auto ei nuku.

    -Vikaa yritetty paikallistaa myös viihdejärjestelmän moduleihin (navi, puhelin, cd-vaihtaja) sulakkeita irroittelemalla. Jokaisen irroituksen jälkeen on auto lukittu ja odotettu että valot penkinsäädöissä ja starttinapissa sammuisivat, tuloksetta.

    -Jonkun lähteen mukaan valo starttinapissa pitäisi sammua 1min jälkeen lukituksesta, ja penkin säädöistä 16min kuluttua. Onko tämä 100% oikea tieto? Nyt molemmissa palaa siis valot kokoajan, ei vain penkinsäädöissä joiden pitäisi olla merkki siitä että auto on vielä "hereillä" käytön jälkeen? Tämän pohjalta mietin, että voiko vika olla viihdejärjestelmän moduleissa ollenkaan koska starttinapissakin on valo kokoajan? Kuten kerroin aiemmin, navi+vaihtaja+puhelin-sulakkeiden irroittelulla ei ole mitään muuta vaikutusta kuin että ko.laitteet sammuvat. Nuo starttinapin ja penkinsäätöjen valot eivät sammu eikä auto nuku, ja valot palavat aina yhtäaikaa kun palavat.

    Power module+ylläpitolaturi:
    Yksi power modulen ominaisuuksistahan on, että kun virta menee todella vähiin se katkaisee kaikki virrat autosta siten että akkuun jäisi virtaa yhtä starttia varten. Tämä ominaisuus toimii, lopuksi kun kaikki virta on syöty koko auto menee pimeäksi (myös nuo startti+penkkisäätövalot) ja startatessa auto jaksaa juuri ja juuri pyörähtää käyntiin, tai sitten ei.
    Jos lähtee käyntiin, tämän jälkeen alkaa se perus cd-vaihtajan levyjen lataus show, airbagvalon palaminen 5 sek.ajan startista jne. jotka tulevat aina jos virrat on käyneet riittävän alhaalla.

    Ylläpitolaturissa joudun pitämään autoa joka yö varmuuden vuoksi.
    Ylläptolaturin kanssa huomasin myös tämän: Jos odotetaan riittävän kauan että powermodule on sammuttanut kaikki sähkölaitteet ja nuo valotkin ovat sammuneet+virrat autosta loppu, ja laitan ylläptolaturin kiinni, muutaman tunnin päästä kun laturi on ladannut akkuun taas virtaa auto herää uudelleen itsekseen kun haistaa että virtaa taas on ja herää eloon tuohon samaiseen ongelmatilaan, taas palaa valot startissa ja penkkiensäädöissä ja boksit hurisee kontissa.

    Tätä power modulea olen kuitenkin miettinyt kun tuolla sulakkeiden irroittelulla ei ole ollut vaikutusta mihinkään, voiko vika olla siinä kuitenkin vaikka se tuon "hätäsammutuksen" auton sähkölaitteille osaakin tehdä?


    Niin kauan kuin virtaa on ja myös kun auto on ajossa, auto pelaa täysin normaalisti ilman minkäänlaisia oireita mistään ja kaikki toimii 100% hyvin viihdelaitteita myöden ilman oireita.


    -Power Module?
    -Uudelleenohjelmointi?
    -Comfort access? (toimii moiteetta kunhan virtaa on)
    -Akun koodaus ja resetointi uudelleen? Ei ole auttanut tähänkään asti...
    -Joku muu moduli, mikä ja millä todetaan?
    -Voiko vika olla DDE:n releessä näillä oireilla, jos auto olisi tämän vuoksi "hereillä ja starttivalmiudessa" kokoajan? http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=61&fg=36

    Jos jollain on jotain kokemusta aiheesta tai tietoa millä vika selviää/paikannetaan niin auttakaa miestä mäessä ennenkuin lähtee loputkin hiukset päästä... Kiva vika näin talvisaikaan kun webastolla pitäisi vielä lämmittääkkin ja virtaa riittää. Piuhan päähän tässä pitäisi kai taas mennä ihmettelemään, mutta oma järki/keinot alkaa olla loppu...


    Edit:Lisätään tähän vielä, että 5-sarjasta tuttua IBS-kaapelia näissä ei ole ollenkaan, powermodule on suoraan yhteydessä akkuun laturiin ja sulakkeisiin ja pitää sisällään kaiken virtapuolen "älyn".
    Last edited by Gonzalez; 30-01-2015, 22:09.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1480
    • Porvoo

    #2
    En tiedä auttaako, mutta muinoin omassa -02 745:ssa joku väylä sekosi joskus sen valokuidun kautta. Eli siellä hanttarin jalkatilan sulakerasian liepeillä oli muistaakseni sellainen omega:n tai vastaavan näköinen liitioskohta ja sen kuidun irroitus auttoi omaan pulmaan. Laitoin vain takaisin paikoilleen ja kas toimi jälleen.
    Mielestäni kokeilemisen väärti?

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Tarkoitat ilmeisesti tämän kuvan osaa nro. 7, joka on hanskalokeron sulakerasian kannessa kuidun päässä kiinni? http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=61&fg=15

      Täytyypä tsekata...

      Ps.Kyseessä on muuten sama osa, jollaisen ylimääräisen tilailin merkkihuollosta modulien tutkimista/ohitusta varten. Samaisen silmukan pystyy laittamaan esim. naviyksikön irroituksen jälkeen navin kuituun kiinni ja kaikki muu pelaa vaikka navi onkin poissa lenkistä...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1480
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by Gonzalez View Post
        Tarkoitat ilmeisesti tämän kuvan osaa nro. 7, joka on hanskalokeron sulakerasian kannessa kuidun päässä kiinni? http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=61&fg=15

        Täytyypä tsekata...

        Ps.Kyseessä on muuten sama osa, jollaisen ylimääräisen tilailin merkkihuollosta modulien tutkimista/ohitusta varten. Samaisen silmukan pystyy laittamaan esim. naviyksikön irroituksen jälkeen navin kuituun kiinni ja kaikki muu pelaa vaikka navi onkin poissa lenkistä...
        Juuri tuo mokkula. Toivotaan, että syyllinen löytyy. Omassa kikottimessa on jäänyt pari kertaa tuommonen Bluetooth-Wifi OBD lukija kiinni autoon ja se on tehnyt vastaavanlaisen ongelman. Eli ei mene lepotilaan ja akku tyhjäksi yön aikana.

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Eipä ole vikaa löytynyt.

          Sen verran kuitenkin päivitystä asiaan, että tuo akun yläpuolella oleva katkaisin off-asennossa auto nukahtaa sittenkin noin puolen tunnin kuluttua. Ensin sammuu valot penkin säädöissä, sitten muutaman sekunnin jälkeen starttinapissa. Haitathan tuosta on ainoastaan startissa kun antaa herjan "Battery switched off", cd-vaihtaja käy levyt läpi ja comfort access ei toimi. Mutta akussa pysyy virrat ja autoa pystyy muuten käyttämään normaalisti ilman pelkoa akun totaalisesta tyhjentymisestä. Webastolla nyt ei toki autoa sitten esilämmitellä.

          Löysin netin syövereistä tällaisen 17min kaavan auton nukahtamiseen sammutuksen jälkeen, meneekö teillä muilla nuo valot tämän kaavan mukaan? Eli starttinappi sammuu noin minuutin kuluttua ja seitsemäntoista minuutin jälkeen valot penkkien säädöistä?

          time = 0: Lock the door - start button and seat base adjustment button lit (Noise heard form trunk believed to be NAV DVD)
          time = 15s: Interior lights dim and go off
          approx 1 min.: Start button light shuts off, seat base adj button remains lit
          approx min 16: Start button re-illuminates, and seat base adj button still on
          approx min 17: Start button and seat base adj button light turn off and car appears to fully enter sleep (Noise heard form trunk believed to be NAV DVD)

          :think
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1355
            • Lempäälä

            #6
            oikeanlaiselta kuulostaisi.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • dumpi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 46
              • Salo

              #7
              Kuullostaa samantyyppiseltä kuin e60/61 nukahtamisongelmat. Niissä monasti istuinmoduli rikki, joka herättelee auton tasaisin väliajoin syöden akun tyhjäksi.
              Penkinlämppärit ym. toimii kylläkin normaalisti.
              Kannattaisi kokeilla meneekö auto nukkumaan ottamalla modulin piuhat irti.

              Comment

              • Grapes
                BTCF Member
                • Jul 2008
                • 599
                • Hämeenlinna

                #8
                Mulla on juurikin tuo kuskinpenkin moduuli aiheuttanut hämminkiä. Eli auto heräili unilta ja aamulla auto ihan mykkä.
                Hommasin käytetyn modulin joka toimi about 3 kuukautta. Sen jälkeen nypin kolme liitintä boksista irti ja auto toiminut moitteetta.

                Nyt sitten piti päivittää viimesimmät softat autoon ja pistettiin varmuuden vuoksi piuhat kiinni moduliin sem varalta että saadaan kaikki päivitykset meneen ok läpi.
                No konehan löysi purkin eikä herjannut mitään vikaa purkista, penkinlämppärit toimi etc. ja jätin piuhat kiinni, autossa olikin viimesimmät softat eikä sitten tehty muuta. Auto parkissa pari tuntia ja lähti käyntiin normisti.

                Aamulla olikin sama show kuin ennenkin, hirveä releen räksytys, mittariston valot oli aivan kummat ja ei käyntii, ei toivoakaan. Kokeilein starta toisen kerran ja auto ihan mykkä. Piuhat irti boksista, laturiin puoleks tunniks ja taas toimii.

                Voisikohan olla johdoissa tai liittimissä sitten se vika eikä boksissa, kun ei kerta anna vikailmoo ja purkki löytyy ok vikadiagnostiikka ohjelmalla. Jostain vetää oikosulkuun kuitenkin.

                Kellään mitään tietoa onko tuo penkille tuleva johtonippu miten uusittavissa vai pitääkö alkaa vetään johtoja yksitellen ties mistä. Uus boksi olis 195 erkkiä kotiinkuljetettuna Pielmeierilta, Schmiidiltä pari kymppiä vissiin kaliimpi mut ei nyt kiinostais laittaa paaluu jos taas sama releen räksytys.

                Ilmeisesti ei mitään haittaa ajella piuhat irti boksista, jotkut ajaneet useamman vuoden mut olis kuitenkin aika mahtavaa jos sais sen taas toimiin.


                Edit: Näköjään väärä threadi, tän voi modet dellata, siirsin jorinat 5-sarjan threadiin.
                Last edited by Grapes; 31-01-2015, 13:00.
                F11 M550d -13

                ex:
                E60 535d -08 405/800
                E39 M5 -99
                E60 530dA -03 302/660
                E39 523iA -98
                Lada 1600 -91
                Ford Escort Sport -72

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4873
                  • Paimio

                  #9
                  Originally posted by Gonzalez View Post
                  Eipä ole vikaa löytynyt.

                  Sen verran kuitenkin päivitystä asiaan, että tuo akun yläpuolella oleva katkaisin off-asennossa auto nukahtaa sittenkin noin puolen tunnin kuluttua. Ensin sammuu valot penkin säädöissä, sitten muutaman sekunnin jälkeen starttinapissa. Haitathan tuosta on ainoastaan startissa kun antaa herjan "Battery switched off", cd-vaihtaja käy levyt läpi ja comfort access ei toimi. Mutta akussa pysyy virrat ja autoa pystyy muuten käyttämään normaalisti ilman pelkoa akun totaalisesta tyhjentymisestä. Webastolla nyt ei toki autoa sitten esilämmitellä.

                  Löysin netin syövereistä tällaisen 17min kaavan auton nukahtamiseen sammutuksen jälkeen, meneekö teillä muilla nuo valot tämän kaavan mukaan? Eli starttinappi sammuu noin minuutin kuluttua ja seitsemäntoista minuutin jälkeen valot penkkien säädöistä?

                  time = 0: Lock the door - start button and seat base adjustment button lit (Noise heard form trunk believed to be NAV DVD)
                  time = 15s: Interior lights dim and go off
                  approx 1 min.: Start button light shuts off, seat base adj button remains lit
                  approx min 16: Start button re-illuminates, and seat base adj button still on
                  approx min 17: Start button and seat base adj button light turn off and car appears to fully enter sleep (Noise heard form trunk believed to be NAV DVD)

                  :think
                  Uskoisin aikojen pitävän paikkansa...itse niitä nyt sen tarkemmin ole mitannut.

                  Tuo "päävirtakytkin" tosiaan pimentää koko väylän nukkumistilaan puolen tunnin jälkeen. Oven avaamalla ei syty sisävalot, takaluukku ei nouse ym. ..vai olikos nyt niin että kuskin oven avaamalla herää nuo penkin säätöjen valot...nyt en muista.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Kooditkin on taas luettu. Nyt on kahdella lukukerralla saatu Powermodulilta DIS:llä ulos tällaista:

                    PM-A161 PM: Battery disconnection (closed circuit current) - Short circuit to positive - Fault currently present
                    PM-A158 PM: Closed circuit current (short time) - Short circuit to positive - Fault currently present


                    Mihin nämä viittaa ja mitä kertoo? Molemmat siis "fault currently present". Power module vaihtoon?

                    Jostain netin syövereistä löytyi googlella tällaista ko. koodeista:

                    "A158 - Closed Current circuit
                    can sensor/CIM ( Chassis Integration Module )

                    A161 - Battery disconnect
                    Usually faulty power module

                    A158 & A161 Error = most of the time show up with each other"

                    Mutta eipä näistäkään kai 100% varmaksi mitään pysty tulkita?

                    Jos hommaan käytetyn Powermodulen jostain, vaatiiko minkäverran koodausta ja onko kuinka vaativa toimenpide vrt. uusi?


                    Ps.Nyppäsin penkkien moduleilta juuri virtapiuhat irti kuitenkin kokeeksi, nyt odotellaan ja kohta tsekkaamaan taas josko auto olisi nukahtanut...
                    Last edited by Gonzalez; 02-02-2015, 18:29.
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Juu eipä auttanut virtojen irroittelut penkkien moduleilta, sielä ne valot palaa ja navi ym. hurisee kontissa edelleen.
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Niin olisiko kenelläkään tietoa tuon powermodulen suhteen? Jos ostan käytetyn modulin niin voiko sen vain ruuvata paikalleen nykyisen tilalle vai vaatiiko jotain softajumppaa?:think

                        Käyn tänään hakemassa marmorille tilaamani "kuitujumpperin" ja kokeilen sitä ainakin kontissa oleviin yksikköihin (naviin ym.) paikalleen varmuuden vuoksi, mutta nuo koodit nyt viittaisi kuitenkin muualle...??
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Gonzalez View Post
                          Kooditkin on taas luettu. Nyt on kahdella lukukerralla saatu Powermodulilta DIS:llä ulos tällaista:

                          PM-A161 PM: Battery disconnection (closed circuit current) - Short circuit to positive - Fault currently present
                          PM-A158 PM: Closed circuit current (short time) - Short circuit to positive - Fault currently present


                          Mihin nämä viittaa ja mitä kertoo? Molemmat siis "fault currently present". Power module vaihtoon?

                          Jostain netin syövereistä löytyi googlella tällaista ko. koodeista:

                          "A158 - Closed Current circuit
                          can sensor/CIM ( Chassis Integration Module )

                          A161 - Battery disconnect
                          Usually faulty power module

                          A158 & A161 Error = most of the time show up with each other"

                          Mutta eipä näistäkään kai 100% varmaksi mitään pysty tulkita?

                          Jos hommaan käytetyn Powermodulen jostain, vaatiiko minkäverran koodausta ja onko kuinka vaativa toimenpide vrt. uusi?


                          Ps.Nyppäsin penkkien moduleilta juuri virtapiuhat irti kuitenkin kokeeksi, nyt odotellaan ja kohta tsekkaamaan taas josko auto olisi nukahtanut...
                          Kertoo lähinnä sen että koska lepovirta on ollut liian suuri on power module katkaissut pysyvän virransyötön moduuleilta jottei vedä akkua ihan tyhjäksi.
                          Syy siis että jokin moduuli herättelee autoa tai estää sen nukahtamisen.
                          Useasti esim viihdelaitteet tekee tätä tai jos autossa on comfort access niin ovenkahvat. Sulakkeita irti kunnes nukkuu kuten kuuluu.

                          Itse tappelin hetken faceliftissä tämän kanssa, otin ensin kaikki MOST väylän laitteet irti virroista, tällä kun ei ollut vaikutusta niin ovien virransyötöt irti (sulakkeet) jonka jälkeen yksi kerrallaan takaisin kunnes löytyi ovi jonka kahva aiheutti ongelman.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Kiitokset infosta, testaan vielä nämäkin. Comfort access on...

                            Muistatko mistä päin löytyy nämä ovikohtaiset sulakkeet/virransyötöt? Entä mikä moduuli ohjaa tätä Comfort Accessia ja mistä löytyy?
                            Last edited by Gonzalez; 03-02-2015, 11:01.
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Kiitokset infosta, testaan vielä nämäkin. Comfort access on...

                              Muistatko mistä päin löytyy nämä ovikohtaiset sulakkeet/virransyötöt? Entä mikä moduuli ohjaa tätä Comfort Accessia ja mistä löytyy?
                              Ulkoa en muista mutta sulakekaaviossa on joka ovi erikseen.
                              Comfort accessia ohjaa passive go moduuli takapaksissa akun päällä mutta koska kahvat juttelee ovimoduulin kautta, ei sen irroitus vaikuta tilanteeseen mitenkään.
                              Käytä ovien sulakkeet irti ja katso miten toimii. Täytyy tietysti huomioiden että tällöin ei toimi keskuslukitus, ikkunat tai vastaavat.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎