Eli ongelma on että auto on hereillä kaiken aikaa. Valot penkinsäädöissä ja starttinapissa palavat kaiken aikaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa ja "viihdelaitteet" hurisee kontissa.
-Koodit on luettu, nollattu, luettu. Ennen nollaamista koodeja oli joka purkista koska virrat olivat käyneet startissa täysin nollissa. Nollauksen jälkeen ei aktiivisia koodeja.
-Akku on uusi, ja vaihto koodattu asianmukaisesti. Akussa vika ei ole, oireet jatkuu samoina kuin vanhallakin.
-Laturi lataa hyvin, mitään ongelmia ei ole kun auton starttaa ja laturi lataa akun nopeasti ajossa. Latausjännite tsekattu salavalikosta, kaikki ok. Ongelmat esiintyy vain kun auto seisoo paikallaan yön yli tai 8h tms, tänä aikana kun laturi ei lataa auton omat sähkölaitteet syövät akun kun auto ei nuku.
-Vikaa yritetty paikallistaa myös viihdejärjestelmän moduleihin (navi, puhelin, cd-vaihtaja) sulakkeita irroittelemalla. Jokaisen irroituksen jälkeen on auto lukittu ja odotettu että valot penkinsäädöissä ja starttinapissa sammuisivat, tuloksetta.
-Jonkun lähteen mukaan valo starttinapissa pitäisi sammua 1min jälkeen lukituksesta, ja penkin säädöistä 16min kuluttua. Onko tämä 100% oikea tieto? Nyt molemmissa palaa siis valot kokoajan, ei vain penkinsäädöissä joiden pitäisi olla merkki siitä että auto on vielä "hereillä" käytön jälkeen? Tämän pohjalta mietin, että voiko vika olla viihdejärjestelmän moduleissa ollenkaan koska starttinapissakin on valo kokoajan? Kuten kerroin aiemmin, navi+vaihtaja+puhelin-sulakkeiden irroittelulla ei ole mitään muuta vaikutusta kuin että ko.laitteet sammuvat. Nuo starttinapin ja penkinsäätöjen valot eivät sammu eikä auto nuku, ja valot palavat aina yhtäaikaa kun palavat.
Power module+ylläpitolaturi: Yksi power modulen ominaisuuksistahan on, että kun virta menee todella vähiin se katkaisee kaikki virrat autosta siten että akkuun jäisi virtaa yhtä starttia varten. Tämä ominaisuus toimii, lopuksi kun kaikki virta on syöty koko auto menee pimeäksi (myös nuo startti+penkkisäätövalot) ja startatessa auto jaksaa juuri ja juuri pyörähtää käyntiin, tai sitten ei.
Jos lähtee käyntiin, tämän jälkeen alkaa se perus cd-vaihtajan levyjen lataus show, airbagvalon palaminen 5 sek.ajan startista jne. jotka tulevat aina jos virrat on käyneet riittävän alhaalla.
Ylläpitolaturissa joudun pitämään autoa joka yö varmuuden vuoksi.
Ylläptolaturin kanssa huomasin myös tämän: Jos odotetaan riittävän kauan että powermodule on sammuttanut kaikki sähkölaitteet ja nuo valotkin ovat sammuneet+virrat autosta loppu, ja laitan ylläptolaturin kiinni, muutaman tunnin päästä kun laturi on ladannut akkuun taas virtaa auto herää uudelleen itsekseen kun haistaa että virtaa taas on ja herää eloon tuohon samaiseen ongelmatilaan, taas palaa valot startissa ja penkkiensäädöissä ja boksit hurisee kontissa.
Tätä power modulea olen kuitenkin miettinyt kun tuolla sulakkeiden irroittelulla ei ole ollut vaikutusta mihinkään, voiko vika olla siinä kuitenkin vaikka se tuon "hätäsammutuksen" auton sähkölaitteille osaakin tehdä?
Niin kauan kuin virtaa on ja myös kun auto on ajossa, auto pelaa täysin normaalisti ilman minkäänlaisia oireita mistään ja kaikki toimii 100% hyvin viihdelaitteita myöden ilman oireita.
-Power Module?
-Uudelleenohjelmointi?
-Comfort access? (toimii moiteetta kunhan virtaa on)
-Akun koodaus ja resetointi uudelleen? Ei ole auttanut tähänkään asti...
-Joku muu moduli, mikä ja millä todetaan?
-Voiko vika olla DDE:n releessä näillä oireilla, jos auto olisi tämän vuoksi "hereillä ja starttivalmiudessa" kokoajan? http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=61&fg=36
Jos jollain on jotain kokemusta aiheesta tai tietoa millä vika selviää/paikannetaan niin auttakaa miestä mäessä ennenkuin lähtee loputkin hiukset päästä... Kiva vika näin talvisaikaan kun webastolla pitäisi vielä lämmittääkkin ja virtaa riittää. Piuhan päähän tässä pitäisi kai taas mennä ihmettelemään, mutta oma järki/keinot alkaa olla loppu...
Edit:Lisätään tähän vielä, että 5-sarjasta tuttua IBS-kaapelia näissä ei ole ollenkaan, powermodule on suoraan yhteydessä akkuun laturiin ja sulakkeisiin ja pitää sisällään kaiken virtapuolen "älyn".
-Koodit on luettu, nollattu, luettu. Ennen nollaamista koodeja oli joka purkista koska virrat olivat käyneet startissa täysin nollissa. Nollauksen jälkeen ei aktiivisia koodeja.
-Akku on uusi, ja vaihto koodattu asianmukaisesti. Akussa vika ei ole, oireet jatkuu samoina kuin vanhallakin.
-Laturi lataa hyvin, mitään ongelmia ei ole kun auton starttaa ja laturi lataa akun nopeasti ajossa. Latausjännite tsekattu salavalikosta, kaikki ok. Ongelmat esiintyy vain kun auto seisoo paikallaan yön yli tai 8h tms, tänä aikana kun laturi ei lataa auton omat sähkölaitteet syövät akun kun auto ei nuku.
-Vikaa yritetty paikallistaa myös viihdejärjestelmän moduleihin (navi, puhelin, cd-vaihtaja) sulakkeita irroittelemalla. Jokaisen irroituksen jälkeen on auto lukittu ja odotettu että valot penkinsäädöissä ja starttinapissa sammuisivat, tuloksetta.
-Jonkun lähteen mukaan valo starttinapissa pitäisi sammua 1min jälkeen lukituksesta, ja penkin säädöistä 16min kuluttua. Onko tämä 100% oikea tieto? Nyt molemmissa palaa siis valot kokoajan, ei vain penkinsäädöissä joiden pitäisi olla merkki siitä että auto on vielä "hereillä" käytön jälkeen? Tämän pohjalta mietin, että voiko vika olla viihdejärjestelmän moduleissa ollenkaan koska starttinapissakin on valo kokoajan? Kuten kerroin aiemmin, navi+vaihtaja+puhelin-sulakkeiden irroittelulla ei ole mitään muuta vaikutusta kuin että ko.laitteet sammuvat. Nuo starttinapin ja penkinsäätöjen valot eivät sammu eikä auto nuku, ja valot palavat aina yhtäaikaa kun palavat.
Power module+ylläpitolaturi: Yksi power modulen ominaisuuksistahan on, että kun virta menee todella vähiin se katkaisee kaikki virrat autosta siten että akkuun jäisi virtaa yhtä starttia varten. Tämä ominaisuus toimii, lopuksi kun kaikki virta on syöty koko auto menee pimeäksi (myös nuo startti+penkkisäätövalot) ja startatessa auto jaksaa juuri ja juuri pyörähtää käyntiin, tai sitten ei.
Jos lähtee käyntiin, tämän jälkeen alkaa se perus cd-vaihtajan levyjen lataus show, airbagvalon palaminen 5 sek.ajan startista jne. jotka tulevat aina jos virrat on käyneet riittävän alhaalla.
Ylläpitolaturissa joudun pitämään autoa joka yö varmuuden vuoksi.
Ylläptolaturin kanssa huomasin myös tämän: Jos odotetaan riittävän kauan että powermodule on sammuttanut kaikki sähkölaitteet ja nuo valotkin ovat sammuneet+virrat autosta loppu, ja laitan ylläptolaturin kiinni, muutaman tunnin päästä kun laturi on ladannut akkuun taas virtaa auto herää uudelleen itsekseen kun haistaa että virtaa taas on ja herää eloon tuohon samaiseen ongelmatilaan, taas palaa valot startissa ja penkkiensäädöissä ja boksit hurisee kontissa.
Tätä power modulea olen kuitenkin miettinyt kun tuolla sulakkeiden irroittelulla ei ole ollut vaikutusta mihinkään, voiko vika olla siinä kuitenkin vaikka se tuon "hätäsammutuksen" auton sähkölaitteille osaakin tehdä?
Niin kauan kuin virtaa on ja myös kun auto on ajossa, auto pelaa täysin normaalisti ilman minkäänlaisia oireita mistään ja kaikki toimii 100% hyvin viihdelaitteita myöden ilman oireita.
-Power Module?
-Uudelleenohjelmointi?
-Comfort access? (toimii moiteetta kunhan virtaa on)
-Akun koodaus ja resetointi uudelleen? Ei ole auttanut tähänkään asti...
-Joku muu moduli, mikä ja millä todetaan?
-Voiko vika olla DDE:n releessä näillä oireilla, jos auto olisi tämän vuoksi "hereillä ja starttivalmiudessa" kokoajan? http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=61&fg=36
Jos jollain on jotain kokemusta aiheesta tai tietoa millä vika selviää/paikannetaan niin auttakaa miestä mäessä ennenkuin lähtee loputkin hiukset päästä... Kiva vika näin talvisaikaan kun webastolla pitäisi vielä lämmittääkkin ja virtaa riittää. Piuhan päähän tässä pitäisi kai taas mennä ihmettelemään, mutta oma järki/keinot alkaa olla loppu...
Edit:Lisätään tähän vielä, että 5-sarjasta tuttua IBS-kaapelia näissä ei ole ollenkaan, powermodule on suoraan yhteydessä akkuun laturiin ja sulakkeisiin ja pitää sisällään kaiken virtapuolen "älyn".
Comment