Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 730D VS 740D ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH7er
    Newbiemmer
    • Jul 2015
    • 17
    • Länsi-Uusimaa

E65 730D VS 740D ongelma

Morjens
    Jälleen tuli siirryttyä bimmerikerhoon poitsulle ostetun E39 525 M-SPort auton myötä. Aikansa sillä ajeltua tajusin että onko se nyt laitaa että poitsu ajelee perheen parhaalla autolla... Joten niinhän sitten siinä kävi että tosimielellä aloin etsimään bimmeriä isukillekin.

5-sarjalaisilla on tullut paljonkin ajeltua, mutta kyllä se on 7-sarjalaiseen seuraavaksi siirryttävä. Koska persuksissa on 2-3 kertaa vuodessa isompi vaunu, valinta on diesel koska sillä pysyy kulut vielä jotenkin hanskassa.

Mutta

Minulle on nyt tarjottu 730d vm -04 ja 740d -05 facelift mallia. 3l diesel pata on tuttu jo E39 ajoilta eikä siitä ole läppiä lukuunottamatta mitään pahaa sanottavaa... mutta tuo 740d onkin sitten V8 ja eri tekniikkaa. Yritin etsiä ja luuhata koko netin läpi mutta aika vähän löydän kokemuksia ja mielipiteitä.

Sanokaas nyt tyhmälle mitä plussia ja mitä miinuksia saan jos välitsen V8 kutvosen sijaan? Onko koneessa isompia riskitekijöitä, ovatko varaosat tähtitieteellsiissä hinnoissa ja luotettavuus taas huonompi kuin kutvosessa?

Bimmerissä kun kuutiotuumat kasvavat niin ongelmiakin tuntuu esiintyvän enemmän... näin siis omassa perheympäristössä. Esim aiemman kopan 750i on niellyt appiukolta jo rahnaa ihan riittämiin....
    Last edited by MH7er; 01-07-2015, 12:36.
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

Mulla on 100tkm aikana mennyt 1 kpl egr termareita rikki. Toki muutakin olen vaihtanut mut ne vain virittämisen ilosta.
    Kulutukset ei kauheen kaukana oo toisista,mut kyllä toi kasi vie enempi.
    Faceliftejä ei kyllä 740d:nä enää pitäs olla,vaan se on sitten 745d.
    -99 punane passatti

https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

www.mcars.fi

Kysy 041-5056506

https://www.facebook.com/MCarsOulu/

INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

Comment

• MH7er
      Newbiemmer
      • Jul 2015
      • 17
      • Länsi-Uusimaa

Originally posted by exautisti View Post
      Faceliftejä ei kyllä 740d:nä enää pitäs olla,vaan se on sitten 745d.
      No näin itsekin luulin mutta ainakin täällä http://www.kamux.fi/etusivu2/BMW/740/ELG677/ löytyy moinen kummajainen....

Comment

• Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

Originally posted by MH7er View Post
        No näin itsekin luulin mutta ainakin täällä http://www.kamux.fi/etusivu2/BMW/740/ELG677/ löytyy moinen kummajainen....
        Kamux nyt kyllä kusettaa. Ei ole facelift.

Tiedot VIN: WBAGM41000DS01783
        Malli: 740D
        Execution: Eurooppa
        Type code: GM41
        E Koodi: E65
        Body: Sedan
        Ohjaus: vasen
        Ovet: 4
        Moottori: M67D40O0 - 4,00l (190kW)
        Aja: Takaveto
        Vaihteisto: automaattisesti
        Rungon väri: Orient Blue Metallic ( 317 )
        Sisusta: Nasca nahka musta (U6SW)
        Tuotanto päivämäärä: 26.01.2004
        Plant: Dingolfing

Osta tuosta exautistin allekirjotuksesta tuo seiska.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

Comment

• MH7er
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 17
          • Länsi-Uusimaa

Originally posted by Kissvesala View Post
          Kamux nyt kyllä kusettaa. Ei ole facelift.
          Kiitos tiedosta, ei tuo ainakaan noiden tietojen perusteella voi olla minkään valtakunnan facelift, olisikohan nyt joku sitten vaihdellut katteita yms muuta saadakseen tuon näyttämään faceliftiltä.. ei ymmärrä Ihan identtiseltä se vaikuttaa sen "oikean" faceliftin kanssa... outoa.

Originally posted by Kissvesala View Post
          Osta tuosta exautistin allekirjotuksesta tuo seiska.
          Ostaisinkin mutta pitää päästä eka omasta eroon...
          Last edited by MH7er; 01-07-2015, 14:46.

Comment

• Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

Kiitos tiedosta, ei tuo ainakaan noiden tietojen perusteella voi olla minkään valtakunnan facelift, olisikohan nyt joku sitten vaihdellut katteita yms muuta saadakseen tuon näyttämään faceliftiltä.. ei ymmärrä Ihan identtiseltä se vaikuttaa sen "oikean" faceliftin kanssa... outoa.

Ostaisinkin mutta pitää päästä eka omasta eroon...
            Onhan noita harrastajat joskus faceliftannut. Toki ei välttämättä huono koska ollut harrastajalle jota kiinnostaa auto joten myös varmaan huoltanut. Voi olla myös kolaroitu ja siitä saatu ajatus tehdä facelift, onhan tuo huomattavasti kovemman näköinen. Tuo 2006 vuosimalli vain on tempaistu tuulesta selvittäisi historian että onko lunastettu koskaan tms? Itse moottoreihin en muuta kantaa osaa ottaa kuin että 30d on aika luja ja suhteellisen edullinen korjata kun niin monessa mallissa löytyy sellainen. Tuota vinkkeliä kun ei taida olla kuin seiskassa.
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

Comment

• mr81
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 300
              • PK-seutu

Ainakaan cd asemaa ei ole vaihdettu faceliftiksi
              Ihka näyttäisi jopa olevan kanssa faceliftistä. Kylläpäs on erikoinen auto.
              http://www.bimmerboard.com/forums/posts/142577

Suurimmat facelift päivitykset tapahtui tekniikkaan. Joten ostaisin mielummin aidon vanhan kuin maksaisin 5k€ extraa puskureista.
              E65 730d '08 Monaco blue
              Ex: E60 523iA '08

Comment

• MH7er
                Newbiemmer
                • Jul 2015
                • 17
                • Länsi-Uusimaa

Olen tässä itsekin pyöritellyt tuota Kamuxin ilmoituksen kuvasarjaa ja linkkejä aidosta faceliftistä, eikä tässä nyt näytä olevan kahta sanaa. Näyttää olevan rakennussarjaa koko auto!

Nyt jää mietityttämään että tietääkö Kamux itse tuosta skämmistä ollenkaan... nimittäin jos vähemmän ajetun 2005 aidon faceliftin saa 2t€ kalliimmalla, tuskin laittaisivat moista hintalappua tieten tahtoen...

Taidampas pistää ihan kurillani viestiä tuonne ja valaista myyjiä tilanteesta....

Comment

• repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

Nyt ehkä värittyneellä mielipiteellä itse tuumaan että isompi on parempi. Ainahan se niin on, sama kuin että vertailee onko 520d vai 530d "parempi" ?

Isompi moottori tuo isolle korille elävyyttä, ja vakionakin ihan kohtuullista kyytiä. Kulutukseen olen itse ollut kasissa tyytyväinen, sekalaisessa työmatka-ajossa 7-8 luokkaa, enkä pidä tätä ollenkaan pahana.

Molempiin saa alustan jne varaosia KL-varaosista tai saksasta aika edukkaasti.

3.0D puolesta puhuu se että perustekniikasta on paljon tietotaitoa - noita moottoreita ja vaihteistoja kun on ihan hitosti erilaisissa kokoonpanoissa.

V8 taas vähän harvinaisempana on haasteellisempi ylläpitää jos jotain sattuu tulemaan, kaikki voimansiirron osat on "isoa" ja täten melko harvinaistakin paikoitellen. Ei tosin ole tullut isoja ongelmia vastaan, kääntöpuolena se että kun kalusto on harvinaista niin ei varaosille/käytetyille osille ole kaamean suurta ostajakuntaa -> hinnat melko maltillisia.

Omaani olen vaihdattamassa farmariin, tai myymässä suoralla kaupalla (lieköhä hintapyyntini turhan kova kun aika varovaisesti ihmiset ovat lähestyneet, tai kokeilla muuta myyntikanavaakin kuin forumia), mutta samaa näyttäisi olevan 3.0d mallienkin kanssa - eli pitkää myyntiaikaa. Tämä siis yleisenä tuumauksena että melko tasapuoliselta vaikuttaa menekki - huolimatta onko iso,pieni,bensa tai dieseli-moottori.

Yleisellä tasolla lisää :
                  Auto on mukava ajaa pitkää matkaa kun on vipuvartta moottorissa ja kulutuskin kohdillaan.
                  Tukivarret molemmissa malleissa, no, samanlaista kuin 60/61 koppaisissa, eli melkolailla 200tkm kun on mittarissa pitää vaihdella niveliä. Halpoja onneksi ovat, ja samoilla numeroillakin monet kuin 60/61.
                  Takakontti on tilava lapsenrattaiden kanssakin, mutta farmariin mahtuisi paremmin rakennustavaraa. Rattaiden kanssakin.

Molemmat mallit, R6 ja V8 herättää kysymyksiä ja outoja tunteita naapureissa, työkavereissa ja sukulaisissa
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

Comment

• pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

Olen tässä itsekin pyöritellyt tuota Kamuxin ilmoituksen kuvasarjaa ja linkkejä aidosta faceliftistä, eikä tässä nyt näytä olevan kahta sanaa. Näyttää olevan rakennussarjaa koko auto!

Nyt jää mietityttämään että tietääkö Kamux itse tuosta skämmistä ollenkaan... nimittäin jos vähemmän ajetun 2005 aidon faceliftin saa 2t€ kalliimmalla, tuskin laittaisivat moista hintalappua tieten tahtoen...

Taidampas pistää ihan kurillani viestiä tuonne ja valaista myyjiä tilanteesta....

Tietää, olen asiasta huomauttanut kahdesti, ei kiinnosta heitä että johtavat kuluttajaa harhaan.

asiasta keskusteltu myös nettiautosta bongattua threadissa.

läpipaska liike kaiken kaikkiaan, minulle ei kelpaa tuolta edes ilmainen automaattikahvi!
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• MH7er
                      Newbiemmer
                      • Jul 2015
                      • 17
                      • Länsi-Uusimaa

Originally posted by pexodus View Post
                      Tietää, olen asiasta huomauttanut kahdesti, ei kiinnosta heitä että johtavat kuluttajaa harhaan.

asiasta keskusteltu myös nettiautosta bongattua threadissa.

läpipaska liike kaiken kaikkiaan, minulle ei kelpaa tuolta edes ilmainen automaattikahvi!
                      Ohhoh... Olen tehnyt monet kaupat Kamuxin kanssa ja ainoastaan yhden auton kanssa oli ongelmia ja liike hoiti asiat oikein hyvin. Taisi olla Lappeenrannan liike ja Marko Korte. Mutta jos siis liike tietää että kyseessä on väärennös...

Noh laitoin sinne viestiä rakentavassa hengessä, toivotaan että vastaavat samalla tavalla! Raportoidaan asiasta kun on raportoitavaa!

Comment

• MH7er
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 17
                        • Länsi-Uusimaa

Originally posted by repsa View Post
                        Nyt ehkä värittyneellä mielipiteellä itse tuumaan että isompi on parempi....
                        Isompi moottori tuo isolle korille elävyyttä, ja vakionakin ihan kohtuullista kyytiä. Kulutukseen olen itse ollut kasissa tyytyväinen, sekalaisessa työmatka-ajossa 7-8 luokkaa, enkä pidä tätä ollenkaan pahana...

Molempiin saa alustan jne varaosia KL-varaosista tai saksasta aika edukkaasti.

3.0D puolesta puhuu se että perustekniikasta on paljon tietotaitoa - noita moottoreita ja vaihteistoja kun on ihan hitosti erilaisissa kokoonpanoissa.
                        Kiitos hyvistä kommenteista. Tosiaan 530d on tullut ajeltua 3 vuotta ja tykkäsin kovasti. Erehdyin valitettavasti käyttämään huonoa huoltoliiket jotka turmelivat auton maineen vaihtamalla vaihdelaatikon öljyt "väärin", hajottamalla joka hemmetin kerta jotain kun rempattiin alustan osia ja vaihtamalla vääriä osia esim jarruihin. Harmittaa että luuli koko ajan että onpas paska auto(vikahan oli aina autossa huoltoliikkeen mukaan "kun nää tuontiautot on tämmösiä"), kunnes eräs henkilö täältä foorumilta vähän valotti asioista...👍

Omaani olen vaihdattamassa farmariin, tai myymässä suoralla kaupalla (lieköhä hintapyyntini turhan kova kun aika varovaisesti ihmiset ovat lähestyneet, tai kokeilla muuta myyntikanavaakin kuin forumia), mutta samaa näyttäisi olevan 3.0d mallienkin kanssa - eli pitkää myyntiaikaa. Tämä siis yleisenä tuumauksena että melko tasapuoliselta vaikuttaa menekki - huolimatta onko iso,pieni,bensa tai dieseli-moottori.
                        Täällä taas on lapset saatu isoiksi, koira niin iäkkääksi ettei henno ottaa autoon en lonkkiensa kanssa kärsimään ja elämä siihen malliin että mieli tekee maasturi/farmarin tilalle jotain 40v kriisiin 😜.

Ei toi Peugeotin 4007 oikein tyydytä...😁 paitti ku lompakkoa, japsi antaa melko varmoja kilometrejä... Jep. Se on japsi...

Comment

• MH7er
                          Newbiemmer
                          • Jul 2015
                          • 17
                          • Länsi-Uusimaa

Updatea Kamuxin myynti-ilmoitukseen liittyen:
                          Pistin tosiaan illalla viestiä Kamuxiin autosta ja kerroin että tältä foorumilta saaduilla tiedoilla on melko lailla selvää ettei auto ole nähnytkään faceliftiä. Sanoin myös että siltä kannalta katsottuna ilmoitus on hieman harhaanjohtava kuluttajalle.

Kuinka ollakaan aamupäivällä myyjä soitti ja pahoitteli tilannetta. Juteltiin hetki ja taustatietoakin sain aika paljon autosta.

Joten en oikein voi allekirjoittaa vieläkään Kamuxin huonoutta, ilmoitus on korjattu ja myyjän soitto ja keskustelu oli erittäin asiallista toimintaa. Taustatiedon perusteella auto alkoi kiinnostamaan enemmänkin ja kaupan vääntoihin se on lienee valmistauduttava.

Tuossa vielä muuten uusittu ilmoitus autosta

Comment

• pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

Updatea Kamuxin myynti-ilmoitukseen liittyen:
                            Pistin tosiaan illalla viestiä Kamuxiin autosta ja kerroin että tältä foorumilta saaduilla tiedoilla on melko lailla selvää ettei auto ole nähnytkään faceliftiä. Sanoin myös että siltä kannalta katsottuna ilmoitus on hieman harhaanjohtava kuluttajalle.

Kuinka ollakaan aamupäivällä myyjä soitti ja pahoitteli tilannetta. Juteltiin hetki ja taustatietoakin sain aika paljon autosta.

Joten en oikein voi allekirjoittaa vieläkään Kamuxin huonoutta, ilmoitus on korjattu ja myyjän soitto ja keskustelu oli erittäin asiallista toimintaa. Taustatiedon perusteella auto alkoi kiinnostamaan enemmänkin ja kaupan vääntoihin se on lienee valmistauduttava.

Tuossa vielä muuten uusittu ilmoitus autosta
                            http://www.kamux.fi/etusivu2/BMW/740/ELG677
                            Mitäs hän olisi siitä mieltä että olin asiasta jo kahdesti maininnut? Miksi ilmoitusta ei ollut korjattu silloin? Ehkä nyt vain luovuttivat kun ei näitä kukaan osta jotka eivät ymmärrä mitään näiden päälle joten kusettaminen on vaikeaa.

Miksi vanhassa ilmoituksessa oli vuosimallikin laitettu 2006? Ensimmäisessä ilmoituksesss oli jopa maininta jostain helvetin erikoismallista?!?! Vaikka auto oli tehty ja rekisteröity 2004.

Laitoin liitteeksi sähköpostiin alustanumeron perusteella tulleet tiedot jne...

Sanoin myös että olisiko syytä korjata ilmoitukseen vaikka niin että tämä on faceliftattu ulkoa, koska sisältähän ja tekniikaltaanhan tuo ei vastaa edelleenkään faceliftiä, ei millään muotoa!!! Kone on vanha, iDrive on ensimmäinen beta-versio, kytkimet ovat vanhat, hifit on ensimmäisiä vikaisia malleja jne...

minusta taas tuntuu että he myyvät auton mielellään sinulle koska et tiedä siitä mitään muuta kuin foorumilta luettua.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• MH7er
                              Newbiemmer
                              • Jul 2015
                              • 17
                              • Länsi-Uusimaa

Originally posted by pexodus View Post
                              Mitäs hän olisi siitä mieltä että olin asiasta jo kahdesti maininnut? Miksi ilmoitusta ei ollut korjattu silloin? Ehkä nyt vain luovuttivat kun ei näitä kukaan osta jotka eivät ymmärrä mitään näiden päälle joten kusettaminen on vaikeaa.
                              Kenen kanssa olet keskustellut asiat siellä?

En ole pitänyt tapana puhua muiden suulla, mainitsin yleisesti että asiasta on käyty kalabaliikkia täällä. Ja myyjä totesi suoraan että kyllä tässä on käynyt virhe heidän puoleltaan ja asia korjataan.

Miksi vanhassa ilmoituksessa oli vuosimallikin laitettu 2006? Ensimmäisessä ilmoituksesss oli jopa maininta jostain helvetin erikoismallista... tuo ei vastaa edelleenkään faceliftiä, ei millään muotoa!!! Kone on vanha, iDrive on ensimmäinen beta-versio, kytkimet ovat vanhat, hifit on ensimmäisiä vikaisia malleja jne...
                              Eli siis normi 2002-2005 7-sarjalainen... Ei se minua haittaa, itse olen katsellut juurikin sellaista. Toki facelift kiinnostaa mutta en ole haluakas miljoonia maksamaan koska huoltoihin menee varmasti rahaa kumpaakin lähivuosina.

minusta taas tuntuu että he myyvät auton mielellään sinulle koska et tiedä siitä mitään muuta kuin foorumilta luettua.
                              Mistäs tiedät etten tiedä autosta mitään muuta kuin foorumilta luetun. Mutta se on totta että tuosta yksilöstä en tiennyt juuri mitään, koska luin tuon ilmoituksen samana päivänä kuin laiton ensimmäisen postauksen foorumille uudella nickillä. Muutamaa 730d mallia olen käynyt ajelemassa ja kauppaakin hieronut tähän päivään asti... Ja internet on pullollaan tietoa e65 malleista, jota on tullut tässä iltalukemisena luettua 3kk ajan. Ainoa missä on vähemmän tietoa on tuo 740d malli, suurin osa kun on 730d tai sitten bensamalleja...

Siinä syy että laitoin kysymystä tänne. Nyt ollaan sen ja faceliftin ykstyiskohtienkin kanssa viisaampia, kiitoksia teille!

Tämähän on ammatikseen yrityskauppaa tekevälle ihmiselle varsin herkullinen lähtökohta jatkoneuvotteluille, autoliike on tehnyt virheen ja faktat on nyt tiedossa...Tottakai he haluavat saada auton pois käsistään, sehän on selvä. Valitettavasti minä en ole eilisen teeren poika kaupan teossa niin tästä tulee mielenkiintoista joka tapauksessa...

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎