Morjens
Jälleen tuli siirryttyä bimmerikerhoon poitsulle ostetun E39 525 M-SPort auton myötä. Aikansa sillä ajeltua tajusin että onko se nyt laitaa että poitsu ajelee perheen parhaalla autolla... Joten niinhän sitten siinä kävi että tosimielellä aloin etsimään bimmeriä isukillekin.
5-sarjalaisilla on tullut paljonkin ajeltua, mutta kyllä se on 7-sarjalaiseen seuraavaksi siirryttävä. Koska persuksissa on 2-3 kertaa vuodessa isompi vaunu, valinta on diesel koska sillä pysyy kulut vielä jotenkin hanskassa.
Mutta
Minulle on nyt tarjottu 730d vm -04 ja 740d -05 facelift mallia. 3l diesel pata on tuttu jo E39 ajoilta eikä siitä ole läppiä lukuunottamatta mitään pahaa sanottavaa... mutta tuo 740d onkin sitten V8 ja eri tekniikkaa. Yritin etsiä ja luuhata koko netin läpi mutta aika vähän löydän kokemuksia ja mielipiteitä.
Sanokaas nyt tyhmälle mitä plussia ja mitä miinuksia saan jos välitsen V8 kutvosen sijaan? Onko koneessa isompia riskitekijöitä, ovatko varaosat tähtitieteellsiissä hinnoissa ja luotettavuus taas huonompi kuin kutvosessa?
Bimmerissä kun kuutiotuumat kasvavat niin ongelmiakin tuntuu esiintyvän enemmän... näin siis omassa perheympäristössä. Esim aiemman kopan 750i on niellyt appiukolta jo rahnaa ihan riittämiin....
Jälleen tuli siirryttyä bimmerikerhoon poitsulle ostetun E39 525 M-SPort auton myötä. Aikansa sillä ajeltua tajusin että onko se nyt laitaa että poitsu ajelee perheen parhaalla autolla... Joten niinhän sitten siinä kävi että tosimielellä aloin etsimään bimmeriä isukillekin.
5-sarjalaisilla on tullut paljonkin ajeltua, mutta kyllä se on 7-sarjalaiseen seuraavaksi siirryttävä. Koska persuksissa on 2-3 kertaa vuodessa isompi vaunu, valinta on diesel koska sillä pysyy kulut vielä jotenkin hanskassa.
Mutta
Minulle on nyt tarjottu 730d vm -04 ja 740d -05 facelift mallia. 3l diesel pata on tuttu jo E39 ajoilta eikä siitä ole läppiä lukuunottamatta mitään pahaa sanottavaa... mutta tuo 740d onkin sitten V8 ja eri tekniikkaa. Yritin etsiä ja luuhata koko netin läpi mutta aika vähän löydän kokemuksia ja mielipiteitä.
Sanokaas nyt tyhmälle mitä plussia ja mitä miinuksia saan jos välitsen V8 kutvosen sijaan? Onko koneessa isompia riskitekijöitä, ovatko varaosat tähtitieteellsiissä hinnoissa ja luotettavuus taas huonompi kuin kutvosessa?
Bimmerissä kun kuutiotuumat kasvavat niin ongelmiakin tuntuu esiintyvän enemmän... näin siis omassa perheympäristössä. Esim aiemman kopan 750i on niellyt appiukolta jo rahnaa ihan riittämiin....
Comment