Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 bluetooth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    E65 bluetooth

    Mistä löytäisin koodin tolle bluetoothin paritukselle. Ei löydy dokumenteista mitä auton mukana, ja youtube filmi antaa ymmärtää että peräkontin vasemman verhoilun alta boksissa on tarra jossa lukee pk number, mutta mulla ei ollutkaan samanlainen. Auto on noita alkupään faceliftejä, mutta sillä ekalla idrivella lienee. Ruskea pohjanen ruutu. Tarrassa lukee DS01783. Ei toi ainakaan se koodi ollu. Sen pitäis lienee olla 4 numeroinen.
    Last edited by AnttiJuhani; 23-10-2015, 08:19.
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 326
    • pirkkala

    #2
    Oletko varma että siinä on Bluetooth myös kännykälle?


    Edit: Koita 0000 http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=506076
    Last edited by hetfield; 23-10-2015, 08:40.
    - E65 730d 2003

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Ei ole ekoissa facelift malleissa full stack bluetoothia. Keskustelee vaan auton omien luurien kanssa.
      Mutta mikäli paritusvalikko puhelimen alta löytyy niin sitten vaihdettu uudempi moduuli.
      Koodin saa luettua vaikka inpalla ettei tarvitse verhoiluja purkaa.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Ei ole ekoissa facelift malleissa full stack bluetoothia. Keskustelee vaan auton omien luurien kanssa.
        Mutta mikäli paritusvalikko puhelimen alta löytyy niin sitten vaihdettu uudempi moduuli.
        Koodin saa luettua vaikka inpalla ettei tarvitse verhoiluja purkaa.
        Tämä kertoo tarpeeksi kiitos. Dension tilaukseen.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Tai sitten päivittää uudemman puhelinmoduulin. Vaatii toki vähän lisäkoodailuja myös.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            #6
            No voisihan sekin olla ihan jees. Ei kuulu tähän aihealueeseen enää mutta miten idriven päivitys? Auto on facelift, mutta noita siirtymävaiheen ensimmäisiä versioita, joten tuossa on vielä 1st gen idrive. Saisiko päivitettyä helpolla parempaan? On meinaan vähän kankea ja sekava kun vrt uudempaan versioon.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Minkä näköinen? Kyllä pitäisi olla ihan samanlainen käyttöliittymä kaikissa facelifteissä.
              Ettei joku ole vaihtanut sulle prefaceliftin MMI:tä (näyttö)?

              Tai tuli mieleen että onko koko auto edes facelift koska 740d:tä ei ole faceliftinä. Se on 745d.
              Eikai tämä ole kamuxilta peräisin?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Minkä näköinen? Kyllä pitäisi olla ihan samanlainen käyttöliittymä kaikissa facelifteissä.
                Ettei joku ole vaihtanut sulle prefaceliftin MMI:tä (näyttö)?

                Tai tuli mieleen että onko koko auto edes facelift koska 740d:tä ei ole faceliftinä. Se on 745d.
                Eikai tämä ole kamuxilta peräisin?
                Auto on kamuxilta peräisin, juurikin tämä spekuloitu yksilö, luin täältä paljon autosta, mutta otin historiasta selvää kyllä ihan edelliseltä omistajalta. BMW on ihan yleisestikin tehnyt tämmöisiä ratkaisuja, edellinen m3 oli myös moinen siirtymävaiheen auto. Auto on ulkoisesti facelift. M3:sta sen verran että oli evo, 3.2 tekniikka, uudempi ratti sisällä mutta keulan maskit oli vanhat. Tämmösiä on joka lähtöön eikä välttämättä tarkoita aina mällättyä peliä.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Saahan sitä toki itselleen uskotella mitä tahtoo, en kiellä.

                  Mutta softapäivitys ei niihin valikoihin auta vaan vaatii faceliftin MMI yksikön.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    #10
                    Noh, itselle ei ole ensimmäinen tapaus, en mie uskottele mitään. Sen verran voin sanoa, että halvalla se lähti. Siihen hintaan on autoa paljon enemmän mitä muissa jos olisikin vaikka faceliftattu. Samanikäinen 116i olisi ollut samanhintainen. Ei oikein omistajahistoria sitä tarinaa tue että olisi jotenkin raadosta kasattu, enemmänkin valmistusaika kertoo että juuri tuossa välivaiheilla on auto rakennettu tehtaalla. Kaikki toimii, hieno peli sisältä ja päältä, ei ole ollut kiertopalkinto, ja huollettu hyvin. Jotain miinuksia oli, mutta hyvinki pieniä. Toisen takalampun ledit palanu, ja maalissa muutama pieni lakkavaurio. Uutta on mm.turbo, ilmapussit... Näyttäis tuo hienosti liikkuvan. Ja tosiaan, varmuuttahan ei ole historiasta monellakaan autolla, koska autoilla nyt on tapana kulkea omistajalta toiselle ja maankolkasta toiseen. Se on pääasia, että hyvin skulaa ja kulkee.

                    MMI yksikön kaveriksi varmaankin sitten koodailua? Ei taia olla mikään noista bolt-on kun boksia vaihdellaan...
                    Last edited by AnttiJuhani; 26-10-2015, 14:39.

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      #11
                      Tuo seikka että sen pitäis olla 745d, kyllä tukee sitä että ois faceliftattu jälkeenpäin. Ainakin se on hyvin tehty, jokaista muovinastaa myöten. Voishan tuota jatkojalostaa vielä muutenkin uudempaan päin, mikäli se nyt ei ole mahdottoman iso töinen urakka.

                      Comment

                      • nachi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 378

                        #12
                        Ihan rehti pre-facelift se kamuxin kautta tullut seiska on, faceliftattu vain jälkeenpäin pelkästään ulkoa aivan kuten moni muukin vastaava.

                        Tämä johtuu jo pelkästään käytännön asioista, tietyn mallisarjan malliuudistusta varten koko linjasto kalibroidaan kerralla uusilla osilla.

                        Eli semmoisia yksilöitä ei tehdä missään tapauksessa, että lätkittäisiin vanhoja ja uusia PÄÄLYPUOLISIA osia sekaisin.

                        Ja kuten lisäksi jo todettua, kaikki facelift mallit ovat aina 745d, ei 740d.

                        Kuka sellaisen sekasikiön ylipäätään uutena isolla rahalla ostava edes hyväksyisi?
                        Last edited by nachi; 16-11-2015, 01:57.

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          #13
                          Joo tämä tullut sisäistettyä, juuri näinhän se on. Hyvä peli silti ollut. Hyvin muutettu ulkoisesti faceliftiksi. Kaikki muovinappulatki paikoillaan ja jokainen asia uusittu mitä tarvitsee. Näytti olevan valmiita kittejäkin tarjolla. Saksassa tuo on tehty, suomessa ei ole ollut kuin yksi papparainen joka ei asiasta osannut kertoa.

                          Silti mitä nyt katsonut että jos alkais muutenkin muuttamaan uudemmaksi, niin ei kyllä ole rahallista kannattavuutta. Meinaa olla tyyriitä osat ja hirveä työ. Tuo pre-facen väsynyt ulkonäkö on saatu pois niin olen varsin tyytyväinen. Prefacen hinnallakin auto.

                          Nyt miettinyt dension ja yatour bluetooth bokseja, aika monipuolisia ovat, ja helppo asentaakin. Yatour on myös aika edukas verrattuna densioniin. 99e tai 139e riippuen ominaisuuksista, johtosarjan kera! Hifikonex myy ainakin. Käytettävyyttä täytyy selvitellä. Inhottava modaus jos on jotenki hankala tai epälooginen. Hommasin motonetistä 40e fm lähettimen jossa bluetooth, sen sais heittää kyllä samantien roskiin

                          Originally posted by nachi View Post
                          Ihan rehti pre-facelift se kamuxin kautta tullut seiska on, faceliftattu vain jälkeenpäin pelkästään ulkoa aivan kuten moni muukin vastaava.

                          Tämä johtuu jo pelkästään käytännön asioista, tietyn mallisarjan malliuudistusta varten koko linjasto kalibroidaan kerralla uusilla osilla.

                          Eli semmoisia yksilöitä ei tehdä missään tapauksessa, että lätkittäisiin vanhoja ja uusia PÄÄLYPUOLISIA osia sekaisin.

                          Ja kuten lisäksi jo todettua, kaikki facelift mallit ovat aina 745d, ei 740d.

                          Kuka sellaisen sekasikiön ylipäätään uutena isolla rahalla ostava edes hyväksyisi?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎