Elikkä potilas on e65 730d m57N koneinen. Ongelmana on että auto välillä hyytyy täysin paikalta lähtiessä ja jos lisää kaasua se ikään kuin tukehtuisi ja sammuu, jos jatkaa pintakaasulla auto pysyy käynnissä mutta menee vikatilaan ja antaa vain osan tehoista, vikaa ei koskaan esiinny isommilla kierroksilla. Vika myös häviää kun auton sammuttaa ja esiintyy vain satunnaisesti. Välillä myös tyhjäkäynnillä huomaa kierrosten soutavan ja livedataa katsoessa railpaine soutaa välillä 250-340 kun pitäisi olla ilmeisesti 299? tyhjäkäynnillä. Vikakoodiksi antaa 4560 plausibility rail-pressure volume regulated. max rail pressure ollut tossa kohtaa 1020rpm ainoastaan 118.16 bar. polttoainesuodattimen oon vaihtanut heti ensimmäiseksi mutta pitäiskö seuraavaksi ruveta rail paineen säätäjää tilaamaan, eli se mikä on jakotukissa tulipellin päässä, vai onko korkeapainepumppu tullut tiensä päähän?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M57N Rail paine ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnko muita oireita, pitkä startti tai useita pitkiä startteja ennenkuin jää käymään ?
Itse aloittaisin ohivuotomittauksesta ja jos vaihtaisin osia ensin railisäädin.F30 330E m-sport
ex:
Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
e39 540i m-sport -96
e65 730d -03
e39 530da m-sport -03
e39 530dat -02,
e34 540i -94 Sedan
e34 525tds -93 Touring
e36 325i -93 Coupe,
e36 325i -91 sedan
Comment
-
-
Originally posted by A_C_E View PostElikkä potilas on e65 730d m57N koneinen. Ongelmana on että auto välillä hyytyy täysin paikalta lähtiessä ja jos lisää kaasua se ikään kuin tukehtuisi ja sammuu, jos jatkaa pintakaasulla auto pysyy käynnissä mutta menee vikatilaan ja antaa vain osan tehoista, vikaa ei koskaan esiinny isommilla kierroksilla. Vika myös häviää kun auton sammuttaa ja esiintyy vain satunnaisesti. Välillä myös tyhjäkäynnillä huomaa kierrosten soutavan ja livedataa katsoessa railpaine soutaa välillä 250-340 kun pitäisi olla ilmeisesti 299? tyhjäkäynnillä. Vikakoodiksi antaa 4560 plausibility rail-pressure volume regulated. max rail pressure ollut tossa kohtaa 1020rpm ainoastaan 118.16 bar. polttoainesuodattimen oon vaihtanut heti ensimmäiseksi mutta pitäiskö seuraavaksi ruveta rail paineen säätäjää tilaamaan, eli se mikä on jakotukissa tulipellin päässä, vai onko korkeapainepumppu tullut tiensä päähän?
Eli pinnien puhdistus ja tarkistus ettei johtoja ole katkeamassa liittimen juuresta.
Ja kyseessä siis kuvassa numerolla 3 oleva anturi http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...injector_line/
Edit. Ja kannattaa toki samalla tutkia myös sen paineregulaattorin sähköliittimen kunto.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Kiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa ja tsekata ne liittimet ensin, paineensäätäjän liittimen irrotukseen taitaa joutua ottaa imusarja irti?F30 330E m-sport
ex:
Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
e39 540i m-sport -96
e65 730d -03
e39 530da m-sport -03
e39 530dat -02,
e34 540i -94 Sedan
e34 525tds -93 Touring
e36 325i -93 Coupe,
e36 325i -91 sedan
Comment
-
-
Originally posted by A_C_E View PostKiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa ja tsekata ne liittimet ensin, paineensäätäjän liittimen irrotukseen taitaa joutua ottaa imusarja irti?
Ja kannattaa nitkutella niitä liittimiä moottorin käydessä, jolloin vika paljastuu jos moottorin käyntiääni / kierrosluku muuttuu..e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Tilasin uuden paineregulaattorin kun ei liittimien heiluttelu ja puhdistus tuntunut auttavan, onko vaihdossa mitään ihmeellistä ,TIS:in mukaan regulaattori on kertakäyttökamaa ??. Asennnolla ilmeisesti ainakin on väliä kun siitä mainittu myös TIS:sisF30 330E m-sport
ex:
Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
e39 540i m-sport -96
e65 730d -03
e39 530da m-sport -03
e39 530dat -02,
e34 540i -94 Sedan
e34 525tds -93 Touring
e36 325i -93 Coupe,
e36 325i -91 sedan
Comment
-
-
Onko moottorin lämmöillä vaikutusta vian esiintymisessä? Itse olisin tilapäisesti irrottanut pumpun perässä olevan määräsäätimen liitimen, niin olisi ollut puhtaasti painesäätimen varassa. Normaalistihan tuo määräsäädin hoitaa hommat, kun jäähdytysnesteen lämpötila on yli 19 C.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tosiaan kannattaa livedatasta katsoa miten paineet pysyy vedättäessä yms. yleensä jos railpaineanturi sais väärää tietoa taikka pätkisi niin sytyttäs dde valon heti. näin itsellä. jossei vikakoodeja tule niin katsoisin juuri tuon määränsäätimen ja tietysti samalla kannattaa katsoa se railpaine anturi jos siellä liittimissä onkin jotain häikkää.
Ihan arpapelillä noita ei kannata mennä ostelemaan kunnei tarvikkeet välttämättä toimi ja OEM osat ovat kalliita
eihän näissä ole niin hullunmontaa anturia mikä voisi vaikuttaa tuollaiseen muutakun määränsäätimen anturi, railpaine anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Seuraavana sitten siirtopumppu, korkeapainepumppu.
Edittinä: itsellä teki ohjeloinnin jälkeen vähän samanmoista että välillä kaasutuksessa niin ihankuin sammuis mutta uudelleen kaasua painaessa toimi taas.
Syynä oli silloin korkeapaine pumppu.
tietysti onhan tuo suuttimien ohivuodon testaus aika helppo homma myös testata. Korjausarvoihin en aina luottais.... Itsellä inpa väitti nelos suuttimen arvon noin +3 ja suutin kusi 2min aikana 200ml. Minun topicissa yhdenmoinen suuttimien ohivuoto "testilaitteisto" rahaa meni 1.5e letkuunE36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
-
Originally posted by 330Driver View PostTosiaan kannattaa livedatasta katsoa miten paineet pysyy vedättäessä yms. yleensä jos railpaineanturi sais väärää tietoa taikka pätkisi niin sytyttäs dde valon heti. näin itsellä. jossei vikakoodeja tule niin katsoisin juuri tuon määränsäätimen ja tietysti samalla kannattaa katsoa se railpaine anturi jos siellä liittimissä onkin jotain häikkää.
Ihan arpapelillä noita ei kannata mennä ostelemaan kunnei tarvikkeet välttämättä toimi ja OEM osat ovat kalliita
eihän näissä ole niin hullunmontaa anturia mikä voisi vaikuttaa tuollaiseen muutakun määränsäätimen anturi, railpaine anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Seuraavana sitten siirtopumppu, korkeapainepumppu.
Edittinä: itsellä teki ohjeloinnin jälkeen vähän samanmoista että välillä kaasutuksessa niin ihankuin sammuis mutta uudelleen kaasua painaessa toimi taas.
Syynä oli silloin korkeapaine pumppu.
tietysti onhan tuo suuttimien ohivuodon testaus aika helppo homma myös testata. Korjausarvoihin en aina luottais.... Itsellä inpa väitti nelos suuttimen arvon noin +3 ja suutin kusi 2min aikana 200ml. Minun topicissa yhdenmoinen suuttimien ohivuoto "testilaitteisto" rahaa meni 1.5e letkuune39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
Comment