Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N Rail paine ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A_C_E
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26
    • Ilmajoki

    M57N Rail paine ongelma

    Elikkä potilas on e65 730d m57N koneinen. Ongelmana on että auto välillä hyytyy täysin paikalta lähtiessä ja jos lisää kaasua se ikään kuin tukehtuisi ja sammuu, jos jatkaa pintakaasulla auto pysyy käynnissä mutta menee vikatilaan ja antaa vain osan tehoista, vikaa ei koskaan esiinny isommilla kierroksilla. Vika myös häviää kun auton sammuttaa ja esiintyy vain satunnaisesti. Välillä myös tyhjäkäynnillä huomaa kierrosten soutavan ja livedataa katsoessa railpaine soutaa välillä 250-340 kun pitäisi olla ilmeisesti 299? tyhjäkäynnillä. Vikakoodiksi antaa 4560 plausibility rail-pressure volume regulated. max rail pressure ollut tossa kohtaa 1020rpm ainoastaan 118.16 bar. polttoainesuodattimen oon vaihtanut heti ensimmäiseksi mutta pitäiskö seuraavaksi ruveta rail paineen säätäjää tilaamaan, eli se mikä on jakotukissa tulipellin päässä, vai onko korkeapainepumppu tullut tiensä päähän?
    F30 330E m-sport
    ex:
    Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
    e39 540i m-sport -96
    e65 730d -03
    e39 530da m-sport -03
    e39 530dat -02,
    e34 540i -94 Sedan
    e34 525tds -93 Touring
    e36 325i -93 Coupe,
    e36 325i -91 sedan
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Onko muita oireita, pitkä startti tai useita pitkiä startteja ennenkuin jää käymään ?
    Itse aloittaisin ohivuotomittauksesta ja jos vaihtaisin osia ensin railisäädin.

    Comment

    • A_C_E
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 26
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Onko muita oireita, pitkä startti tai useita pitkiä startteja ennenkuin jää käymään ?
      Itse aloittaisin ohivuotomittauksesta ja jos vaihtaisin osia ensin railisäädin.
      Käyntiin lähtee tosi hyvin ja suuttimien korjausarvot on +-1 sisällä kaikki.
      F30 330E m-sport
      ex:
      Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
      e39 540i m-sport -96
      e65 730d -03
      e39 530da m-sport -03
      e39 530dat -02,
      e34 540i -94 Sedan
      e34 525tds -93 Touring
      e36 325i -93 Coupe,
      e36 325i -91 sedan

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Sitten voisi veikata railsäädintä hyvällä prosentilla. Varmaksi ei toki voi mennä sanomaan. Aika arpapeliä näissä on railpaineongelmat.

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          #5
          Originally posted by A_C_E View Post
          Elikkä potilas on e65 730d m57N koneinen. Ongelmana on että auto välillä hyytyy täysin paikalta lähtiessä ja jos lisää kaasua se ikään kuin tukehtuisi ja sammuu, jos jatkaa pintakaasulla auto pysyy käynnissä mutta menee vikatilaan ja antaa vain osan tehoista, vikaa ei koskaan esiinny isommilla kierroksilla. Vika myös häviää kun auton sammuttaa ja esiintyy vain satunnaisesti. Välillä myös tyhjäkäynnillä huomaa kierrosten soutavan ja livedataa katsoessa railpaine soutaa välillä 250-340 kun pitäisi olla ilmeisesti 299? tyhjäkäynnillä. Vikakoodiksi antaa 4560 plausibility rail-pressure volume regulated. max rail pressure ollut tossa kohtaa 1020rpm ainoastaan 118.16 bar. polttoainesuodattimen oon vaihtanut heti ensimmäiseksi mutta pitäiskö seuraavaksi ruveta rail paineen säätäjää tilaamaan, eli se mikä on jakotukissa tulipellin päässä, vai onko korkeapainepumppu tullut tiensä päähän?
          Kannattaa tutkia ihan aluksi sen jakotukin toisessa päässä olevan paineanturin liitin. Niissä on esiintynyt kontaktivikoja, jolloin DDE saa aivan väärää tietoa railpaineesta, vaikka paineissa sinänsä ei olisi mitään ongelmaa. Tuollainen välillä toimii / välillä ei toimi -vika viittaisi juuri tuollaiseen huonoon kontaktiin.
          Eli pinnien puhdistus ja tarkistus ettei johtoja ole katkeamassa liittimen juuresta.

          Ja kyseessä siis kuvassa numerolla 3 oleva anturi http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...injector_line/

          Edit. Ja kannattaa toki samalla tutkia myös sen paineregulaattorin sähköliittimen kunto.
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • A_C_E
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 26
            • Ilmajoki

            #6
            Kiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa ja tsekata ne liittimet ensin, paineensäätäjän liittimen irrotukseen taitaa joutua ottaa imusarja irti?
            F30 330E m-sport
            ex:
            Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
            e39 540i m-sport -96
            e65 730d -03
            e39 530da m-sport -03
            e39 530dat -02,
            e34 540i -94 Sedan
            e34 525tds -93 Touring
            e36 325i -93 Coupe,
            e36 325i -91 sedan

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by A_C_E View Post
              Kiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa ja tsekata ne liittimet ensin, paineensäätäjän liittimen irrotukseen taitaa joutua ottaa imusarja irti?
              Eipä ole omakohtaista kokemusta siitä miten ahtaassa paikassa tuo paineregulaattorin liitin on 7 -sarjalaisessa. 3 -sarjassa ainakin pääsi (muistaakseni) liittimeen käsiksi ilman imusarjan irroitusta, kunhan purki raitisilmasuodattimen kotelon pois edestä siitä moottorin takaosan päältä.
              Ja kannattaa nitkutella niitä liittimiä moottorin käydessä, jolloin vika paljastuu jos moottorin käyntiääni / kierrosluku muuttuu..
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • A_C_E
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 26
                • Ilmajoki

                #8
                Tilasin uuden paineregulaattorin kun ei liittimien heiluttelu ja puhdistus tuntunut auttavan, onko vaihdossa mitään ihmeellistä ,TIS:in mukaan regulaattori on kertakäyttökamaa ??. Asennnolla ilmeisesti ainakin on väliä kun siitä mainittu myös TIS:sis
                F30 330E m-sport
                ex:
                Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
                e39 540i m-sport -96
                e65 730d -03
                e39 530da m-sport -03
                e39 530dat -02,
                e34 540i -94 Sedan
                e34 525tds -93 Touring
                e36 325i -93 Coupe,
                e36 325i -91 sedan

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Onko moottorin lämmöillä vaikutusta vian esiintymisessä? Itse olisin tilapäisesti irrottanut pumpun perässä olevan määräsäätimen liitimen, niin olisi ollut puhtaasti painesäätimen varassa. Normaalistihan tuo määräsäädin hoitaa hommat, kun jäähdytysnesteen lämpötila on yli 19 C.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 330Driver
                    BTCF Member
                    • Feb 2015
                    • 461
                    • Pori

                    #10
                    Tosiaan kannattaa livedatasta katsoa miten paineet pysyy vedättäessä yms. yleensä jos railpaineanturi sais väärää tietoa taikka pätkisi niin sytyttäs dde valon heti. näin itsellä. jossei vikakoodeja tule niin katsoisin juuri tuon määränsäätimen ja tietysti samalla kannattaa katsoa se railpaine anturi jos siellä liittimissä onkin jotain häikkää.

                    Ihan arpapelillä noita ei kannata mennä ostelemaan kunnei tarvikkeet välttämättä toimi ja OEM osat ovat kalliita
                    eihän näissä ole niin hullunmontaa anturia mikä voisi vaikuttaa tuollaiseen muutakun määränsäätimen anturi, railpaine anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Seuraavana sitten siirtopumppu, korkeapainepumppu.

                    Edittinä: itsellä teki ohjeloinnin jälkeen vähän samanmoista että välillä kaasutuksessa niin ihankuin sammuis mutta uudelleen kaasua painaessa toimi taas.
                    Syynä oli silloin korkeapaine pumppu.

                    tietysti onhan tuo suuttimien ohivuodon testaus aika helppo homma myös testata. Korjausarvoihin en aina luottais.... Itsellä inpa väitti nelos suuttimen arvon noin +3 ja suutin kusi 2min aikana 200ml. Minun topicissa yhdenmoinen suuttimien ohivuoto "testilaitteisto" rahaa meni 1.5e letkuun
                    Last edited by 330Driver; 04-01-2017, 17:02. Reason: lisäys
                    E36 ///M3 evolution cabriolet
                    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                    E91 330D Käyttis
                    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                    Koodit/koodaukset PORI
                    ___________________________
                    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                    EX E46 330D Touring
                    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by 330Driver View Post
                      Tosiaan kannattaa livedatasta katsoa miten paineet pysyy vedättäessä yms. yleensä jos railpaineanturi sais väärää tietoa taikka pätkisi niin sytyttäs dde valon heti. näin itsellä. jossei vikakoodeja tule niin katsoisin juuri tuon määränsäätimen ja tietysti samalla kannattaa katsoa se railpaine anturi jos siellä liittimissä onkin jotain häikkää.

                      Ihan arpapelillä noita ei kannata mennä ostelemaan kunnei tarvikkeet välttämättä toimi ja OEM osat ovat kalliita
                      eihän näissä ole niin hullunmontaa anturia mikä voisi vaikuttaa tuollaiseen muutakun määränsäätimen anturi, railpaine anturi ja kampiakselin asentotunnistin. Seuraavana sitten siirtopumppu, korkeapainepumppu.

                      Edittinä: itsellä teki ohjeloinnin jälkeen vähän samanmoista että välillä kaasutuksessa niin ihankuin sammuis mutta uudelleen kaasua painaessa toimi taas.
                      Syynä oli silloin korkeapaine pumppu.

                      tietysti onhan tuo suuttimien ohivuodon testaus aika helppo homma myös testata. Korjausarvoihin en aina luottais.... Itsellä inpa väitti nelos suuttimen arvon noin +3 ja suutin kusi 2min aikana 200ml. Minun topicissa yhdenmoinen suuttimien ohivuoto "testilaitteisto" rahaa meni 1.5e letkuun
                      Suuttimien korjausarvot ei pelkästään kerro koko totuutta vaan ne ohivuodot pitää myös mitata. Kuten sanoit, niin helppo mitata ne ohivuodot. Kannattaa yrittää se vika selvittää testaamalla, osien arpominen käy äkkiä kalliiksi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • 330Driver
                        BTCF Member
                        • Feb 2015
                        • 461
                        • Pori

                        #12
                        Kyllä. Toi kantsii varmaan ensimmäisenä kans kokeilla toi ohivuoto.

                        Itse hain 9mm letkua 2m pätkän ja pätkein sen 6kpl samanmittaisia letkuja ja tein lautaan 6kpl 12mm reikiä ja siihe alle kuusi kertsi kuppia.

                        E36 ///M3 evolution cabriolet
                        E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                        E91 330D Käyttis
                        Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                        Koodit/koodaukset PORI
                        ___________________________
                        EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                        EX E46 330D Touring
                        EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎