Iltaa. Tuli tuossa hankittua 03 vuotinen 730d joku aika sitten. Sähköt oli ostaessa aivan sekaisin ja auto starttas pitkän ränkkäämisen jälkeen satunnaisesti eikä mitään vikakoodeja oikeen antanut. Tähän googlettelun jälkeen kokeilin dde pääreleen vaihtamista ja sillä ongelmat hävisikin pitkäksi aikaa ja uuden akun laitoin myös ja se koodattiin. Sittemmin auto ei lähtenyt enää käyntiin vaan sahuutti ja kerran antoi viivakoodin kampiakselin asentoanturista. Anturi uusittiin Bosch osalla ja toimi sen jälkeen vähän niin ja näin, yleensä startti on pitkähkö tai sitten ei lähde käyntiin moneen päivään. Aina kun ei lähde käymään alkaa herjaamaan käsijarrua ja öljyn pinnan anturista on antanut vikakoodia kokoajan. Onko tällä öljyanturilla ja käsijarrulla nyt jonkinlainen yhteys siihen että auto starttaa mutta ei käynnisty. Googlea oon käännelly ja väänelly ja vikakoodeja on luettu carlyllä ja inpalla, jälkimmäisellä myös livedataa. Jos joku osais neuvoo vian korjaamisessa niin olisi hieno juttu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 730d oudot sähköviat
Collapse
X
-
Originally posted by TFV View PostJos pitkään käynnistellessä akku hiipuu, niin tulee mystisiä vikakoodeja.
Oliko hehkut ja polttoaineen siirtopumppu tsekattu?
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSuuttimien paluuvuodot mittaukseen.
Comment
-
-
Rail paine ei nouse startissa, eikä silti anna vikakoodia? Eihän tässä ole lastua?
Jotenkin haiskahtais siirtopumpulta...
edit: tai määränsäätimeltä, tai niiltä suuttimilta, koska raili ei varmaan nousisi mihinkään jos siirtopumppu ei toimi...Last edited by hetfield; 22-03-2018, 09:52.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Jos suuttimissa on ohivuotoa niin railipaine jää alas, mutta sitten kun käynnistyy niin toimii suht normaalisti.
Eli kyllä se ohivuoto kannattaa mitata.
Muistaakseni luokkaa 300bar pitäisi raili nousta startatessa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostJos suuttimissa on ohivuotoa niin railipaine jää alas, mutta sitten kun käynnistyy niin toimii suht normaalisti.
Eli kyllä se ohivuoto kannattaa mitata.
Muistaakseni luokkaa 300bar pitäisi raili nousta startatessa.
Comment
-
-
lähtee vielä 15c pakkasessakin nätisti tulille vaikka hehkupurkki on pimeä. Hetken leikkii traktoria.
edit: ton ikäsessähän ei vielä ole öljypinnan anturia? ainakaan mulla ei ole... onko sulla valikossa pinnan taso? Joku "thermal oil level" -herja mullekkin on joskus tullut, mutta syy ei ole selvinnyt.Last edited by hetfield; 22-03-2018, 21:03.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View Postlähtee vielä 15c pakkasessakin nätisti tulille vaikka hehkupurkki on pimeä. Hetken leikkii traktoria.
edit: ton ikäsessähän ei vielä ole öljypinnan anturia? ainakaan mulla ei ole... onko sulla valikossa pinnan taso? Joku "thermal oil level" -herja mullekkin on joskus tullut, mutta syy ei ole selvinnyt.
Comment
-
-
Eipä ole kaasuläppääkään. Taitaa olla vasta hiukkaskiihdyttimen kera.
Näyttää kyllä pinnan anturi löytyvän varaosana, mutta miksi öljyn pintaa ei nää valikosta vielä tässä vuodessa ja tikku löytyy konetilasta...:think No, nää on näitä... pitää vilkasta josko anturi siellä möllöttää, kun seuraavan kerran alle sattuu.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Oma on 07/04 ja kyllä se jostain syystä kun öljyt vaihdoin ja olin ajanut n. 20km ilmoitti että engine oil level low ja anturista vikakoodia viikon verran näytti. Nyttemmin kadonnut vikakoodi ja ei ole öljyn tasosta herjaillut. Äkkiseltään näytti halpa kiina anturi olevan öljypohjassa paikallaan ja vuotaa öljyä... Hyllyssä on jostain edellisistä autoista jäänyt uusi hellan anturi, pitänee vaihtaa seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä.
Comment
-
-
Sitä öljyntaso anturia on ollut Bmw:ssä jo E30 ja M20 ajoista saakka ja ei E30:kään mittaristosta pääse tasoja tiiraamaan vaan se on sitä varten että se voi ilmoittaa jos siellä on liian vähän öljyä.
Kun tavallinen öljynpaine valohan on mlko turha kapistus, jos se syttyy ajon aikana on kone jo rikki, kun taas öljyntaso anturi kun ilmoittaa että se on mittatikun rajan alapuolella eli n. 1l vajautta niin kone ei vielä ole rikki ja kerkeät ennen sitä kaatamaan sen litran sinne ja pelastaa moottorinRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostSitä öljyntaso anturia on ollut Bmw:ssä jo E30 ja M20 ajoista saakka ja ei E30:kään mittaristosta pääse tasoja tiiraamaan vaan se on sitä varten että se voi ilmoittaa jos siellä on liian vähän öljyä.
Kun tavallinen öljynpaine valohan on mlko turha kapistus, jos se syttyy ajon aikana on kone jo rikki, kun taas öljyntaso anturi kun ilmoittaa että se on mittatikun rajan alapuolella eli n. 1l vajautta niin kone ei vielä ole rikki ja kerkeät ennen sitä kaatamaan sen litran sinne ja pelastaa moottorin- E65 730d 2003
Comment
-
Comment