Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 745 -03 engine fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    e65 745 -03 engine fault

    Auto tiputti hieman öljyä, joten arvioitutin ja pyysin korjaamolta tarjouksen tarvittavien tiivisteiden vaihdosta. Vaihtoivat tiivisteet, mutta soittivat että olivatkin väärät tiivisteet vaihtaneet (yläpuolen ilmeisesti). Sanoivat, että vuotaa jostain laturin kohdilta. Tilasivat ja vaihtoivat oikeat tiivisteet. Ei vuotanut enää öljyä, mutta alle kymmenen kilometrin ajon jälkeen koneen käyntiääni muuttui huonoksi ja ruutuun ENGINE FAULT, DRIVE MODERATELY! Mikä mahdollisesti mennyt asennuksissa pieleen? En millään usko, että sattuma rikkoi jotain noin lyhyellä ajolla, kun ennen pajoitusta toimi auto normaalisti. Auto hinurilla pajalle uudestaan ja sanoivat vaihtaneensa öljyt ja suodattimen (mikä kuulostaa ihmeelliseltä vian korjausyritykseltä) sekä väittivät auton toimivan nyt normaalisti. Yritin hakea autoa nyt korjaamon sulkemisajan jälkeen, kun en päässyt aikaisemmin mutta heti startatessa sama ENGINE FAULT!
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 366
    • Oulu

    #2
    Vikakoodien luku ihan ensimmäisenä. Sen jälkeen voidaan miettiä mikä vikana. Eikä sitten millään 10e yleismallin lukijalla, ne näyttää mitä sattuu. Vika on todennäköisesti moottorinohjaukseen liittyvä. Unohtaneet jonkin liittimen irti huollossa ym.

    Comment

    • samtheman1
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 208
      • Mikkeli

      #3
      Auto kasattu uudelleen. Kuulemma oli menny nokka-akselin asennontunnistimen solenoidien (?) piuhat edellisellä kerralla ristiin. Nyt pitäis toimia. Illalla testaamaan.
      -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

      Exiä E39 520D, E38 735

      Nykyisiä E61 525D, E65 745

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 366
        • Oulu

        #4
        Helposti voi lipsahtaa pako ja imusolenoidin piuhat ristiin.

        Comment

        • samtheman1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 208
          • Mikkeli

          #5
          Auto tosiaan toimii taas. Tarkentu vikaselvityksin. Piuhat ei ollu menny ristiin vaan solenoidien paikat oli vaihtunut kasatessa. Se pakopuolen solenoidi ei toiminut kaikistellen ja aiheutti imupuolelle vaihduttuaan ongelmat. Pakopuolella ollessaan sitä ei huomannut. Pitänee uusia se seuraavaks. Ei näytä olevan kallis osa.
          -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

          Exiä E39 520D, E38 735

          Nykyisiä E61 525D, E65 745

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎