Announcement

Collapse
No announcement yet.

730d ei käynnisty vm 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_oulu
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 19
    • KEMPELE

    730d ei käynnisty vm 2002

    Ei suostunut käyntiin!
    Ensin starttas ja lähti käyntiin mutta kun sain D:n päälle niin sammui.
    Pari kolme kertaa vielä starttas jä kävi muutaman sekunnin ja sammui.
    Sen jälkeen ei suostu edes starttaamaan. Pre heating ilmoitus tulee mutta sen sammuttua ei tapahdu mitään.
    Pakkasta -10 astetta.

    DDE-releen vaihdoin, ei vaikutusta.
    Akku ja laturi vaihdettu juuri muutama päivä sitten.

    Pari päivää ( -17 astetta ) sitten lähti mielestäni ekalla lyhyellä startilla ILMAN pre heating ilmoitusta ongelmitta.

    Tankissa oleva siirtopumppuko?
    Lopettaako tuo starttaamisen kokonaan jos pumpun paine ei nouse riittäväksi?


    INPAn nokkaan vaikea saada kun pönttö-PC tallissa ja auto pihalla.

    Saisiko tuota jotenkin "huijattua" että saisi talliin asti ajettua?

    edit: juuri kävin koittamassa taas... tarpeeksi kun painelee starttinappia niin sillloin tällöin yrittää lyhyesti startata ( ihan pieni yritys, sen verran että bendix pyörä menee starttikehälle ja liikauttaa kampiakselia hiukan)
    Last edited by jussi_oulu; 01-12-2021, 20:27.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Ei lopeta starttaamista vaikka paine ei nousisi. Usb-kaapeliin voi laittaa melko pitkän jatkon (taitaa yleisesti löytyä jotain 20m jatkoja), niin pääsisi lukemaan, jos on lähellä tallia. Vika voi olla startissakin, kokeile pyöriikö ruuvimeisselillä normaalisti.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jussi_oulu
      Newbiemmer
      • Aug 2021
      • 19
      • KEMPELE

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei lopeta starttaamista vaikka paine ei nousisi. Usb-kaapeliin voi laittaa melko pitkän jatkon (taitaa yleisesti löytyä jotain 20m jatkoja), niin pääsisi lukemaan, jos on lähellä tallia. Vika voi olla startissakin, kokeile pyöriikö ruuvimeisselillä normaalisti.
      jaa-ha...eli pitäis startata vaikka paine ei nousisi riittävästi.
      Siksi pumppua epäilin kun kävi muutaman kerran hetken ja sitten ei enää ollenkaan.

      Startti pyöri ruuvimeisselillä navat yhdistämällä. (edit: jaa, mutta jäähän tuossa mahdollisuus että solenoidi on viallinen silti, pitääpä huomenna antaa hyppyjohdolla virtaa solenoidille ja katsoa pyöriikö startti)

      Pitänee huomenna kantaa pönttö-PC autoon sisälle niin saa INPA:n nokkaan.

      edit2: polttoainesuodatinkin vaihdettu viikko sitten niin ei pitäisi vettäkään olla suodattimessa

      edit3: teki muuten tuota sammumista noin kuukausi takaperinkin, mutta luulin korjautuneen kun uusin akun & laturin
      Last edited by jussi_oulu; 01-12-2021, 21:35.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5134
        • Pirkkala

        #4
        Railpaineanturin liittimen kosketushäiriö voi tehä monenlaista vikaa, mutta yleensä se vaan käy miten sattuu.
        Kannattaa silti tarkistaa
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • jussi_oulu
          Newbiemmer
          • Aug 2021
          • 19
          • KEMPELE

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Railpaineanturin liittimen kosketushäiriö voi tehä monenlaista vikaa, mutta yleensä se vaan käy miten sattuu.
          Kannattaa silti tarkistaa
          Laitetaan tarkastulistalle.. tämä varmaan näkyy myös vikakoodeissa?

          Comment

          • jussi_oulu
            Newbiemmer
            • Aug 2021
            • 19
            • KEMPELE

            #6
            Nyt kokeilin yön jälkeen ( oli yön yli lokilämppärissä, säteilylämmitin? ).
            Pre heating ilmoitusta ei nyt tule, eikä tapahdu starttinapista mitään.
            Kokeilin startin hyppylangalla solenoidin liittimeen ja hyvin pyörii, eli startti on kunnossa.
            Laitoin nyt vielä sisätilanlämppärin konehuoneeseen jos se auttais.........
            edit: ja sisälle 2kW rakennuslämmittimen......
            Last edited by jussi_oulu; 02-12-2021, 09:10.

            Comment

            • jussi_oulu
              Newbiemmer
              • Aug 2021
              • 19
              • KEMPELE

              #7
              nyt lähti lämmitysten avulla käymään...saa ainakin talliin tuosta pihalta...

              Comment

              • jussi_oulu
                Newbiemmer
                • Aug 2021
                • 19
                • KEMPELE

                #8
                se tais tämä ongelma ratketa, ei syy ole BMW:n
                Autossa on nimittäin SkyBrake-niminen virolainen ajonestolaite.
                Siinä on kaksi paristoilla toimivaa radiolähetinta jotka ovat pyörineen tuolla keskikonsolin laatikossa.

                Muistin ne ja nyt kun auto lämpimässä tallissa, niin otin patterit niistä pois --> käytös aivan kuin ulkona pakkasessa:
                muutaman kerran käy lyheyen aikaa ja sen jälkeen ei startti nappulasta tapahdu enää mitään!
                Eli noissa rf-lähettimissä vanhat paristot jotka hyytyvät nyt pakkasella!

                Ei olis tarttenu koko autoa rakennus puhaltimilla sisätilan lämppärillä lämmittää, olis riitänyt kun ois käsissä lämmitellyt niitä rf-lähettimiä

                Comment

                • ekkoo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2019
                  • 1291
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by jussi_oulu View Post
                  se tais tämä ongelma ratketa, ei syy ole BMW:n
                  Autossa on nimittäin SkyBrake-niminen virolainen ajonestolaite.
                  Siinä on kaksi paristoilla toimivaa radiolähetinta jotka ovat pyörineen tuolla keskikonsolin laatikossa.

                  Muistin ne ja nyt kun auto lämpimässä tallissa, niin otin patterit niistä pois --> käytös aivan kuin ulkona pakkasessa:
                  muutaman kerran käy lyheyen aikaa ja sen jälkeen ei startti nappulasta tapahdu enää mitään!
                  Eli noissa rf-lähettimissä vanhat paristot jotka hyytyvät nyt pakkasella!

                  Ei olis tarttenu koko autoa rakennus puhaltimilla sisätilan lämppärillä lämmittää, olis riitänyt kun ois käsissä lämmitellyt niitä rf-lähettimiä
                  Kannattaiskohan tuommoiset viritykset poistaa? Kyllä tuo auton oma ajonesto pitää perus narkkarit loitolla ja high tech rosmoilla on parempaa tekemistä kun himoita E65.
                  E39 540i -96 Ajamisen iloa
                  E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                  E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                  Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                  Comment

                  • jussi_oulu
                    Newbiemmer
                    • Aug 2021
                    • 19
                    • KEMPELE

                    #10
                    kannattais varmasti poistaa! Tietäis vain missä se yksikkö luuraa...luultavasti hanskalokeron takana arveli entinen omistaja :think
                    Ei kait tuossa olisi muuta kuin purkaa pois, can-väylään se on kytketty.
                    Luultavasti tämä laite:
                    http://www.skybrake.com/filebase/Sky...N_info_ENG.pdf
                    http://www.skybrake.com/filebase/Sky...N_user_ENG.pdf

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by ekkoo1 View Post
                      Kannattaiskohan tuommoiset viritykset poistaa? Kyllä tuo auton oma ajonesto pitää perus narkkarit loitolla ja high tech rosmoilla on parempaa tekemistä kun himoita E65.
                      Juuri näin. Nämä aftermarket ajonestot on kyllä sieltä ja syvältä. Tämän ikäisiä ei ammattilaiset halua ja perusnikkari ei osaa tehdä mitään alkuperäiselle ajonestolle.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎