Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Dynamic drive Failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    E65 Dynamic drive Failure

    Ongelmana dynamic driven tippuminen pois päältä oikealle käännyttäessä.

    Vikakoodit tulee paineen muodostamisesta etu-ja taka-akselilla:think
    Mutta mutta,dynamic drive testi menee aina läpi kylmänä ja kuumana,uskoisin vian olevan kuitenkin ohjauskulma anturissa,koska kylmänä seurailin live dataa ja käyttäytyminen oli kyllä vähintäänkin erikoista. Anturihan on osa ohjausmodulia,eikä sitä erikseen saa.Anturin toimintaperiaate ei ole täysin selvillä,mutta ilmeisesti se on optinen ja vika liittyy ilmeisesti juuri siihen optiseen osaan.

    Joten onko mahdollista ehjätä/puhdistaa optista lukijaa vai voiko lika olla edes syypää toimimattomuuteen?(ei muuten niin väliä,vaan osat oli siinä 600€ hujakoissa,eikä hävittävää juuri ole).Toisaalta kun ilmanlämpötila tuntuu olevan ratkaiseva tekijä temppuilun esiintymistiheydessä,niin ehkä lika ei sittenkään ole syypää.

    Löytysköhän apuja elektromekan tai sercapin puolelta....?

    potilas on e65 740d -03
    Last edited by exautisti; 15-10-2011, 16:41. Reason: Muutin otsikkoa
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
  • jopeh
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 694
    • Tampere

    #2
    Originally posted by exautisti View Post
    Ongelmana dynamic driven tippuminen pois päältä oikealle käännyttäessä.

    Vikakoodit tulee paineen muodostamisesta etu-ja taka-akselilla:think
    Mutta mutta,dynamic drive testi menee aina läpi kylmänä ja kuumana,uskoisin vian olevan kuitenkin ohjauskulma anturissa,koska kylmänä seurailin live dataa ja käyttäytyminen oli kyllä vähintäänkin erikoista. Anturihan on osa ohjausmodulia,eikä sitä erikseen saa.Anturin toimintaperiaate ei ole täysin selvillä,mutta ilmeisesti se on optinen ja vika liittyy ilmeisesti juuri siihen optiseen osaan.

    Joten onko mahdollista ehjätä/puhdistaa optista lukijaa vai voiko lika olla edes syypää toimimattomuuteen?(ei muuten niin väliä,vaan osat oli siinä 600€ hujakoissa,eikä hävittävää juuri ole).Toisaalta kun ilmanlämpötila tuntuu olevan ratkaiseva tekijä temppuilun esiintymistiheydessä,niin ehkä lika ei sittenkään ole syypää.

    Löytysköhän apuja elektromekan tai sercapin puolelta....?

    potilas on e65 740d -03
    Omaan e65:seen täytyi vaihtaa ohjauspyöränasentotunnistin, joka on itseasiassa moduuli, joka ohjaa myös vilkkua. Kun tämä moduuli vikaantui, niin silloin ei vilkku palautunut ja ajonvakautusjärjestelmä lopetti toimintansa. Tuo vika ilmeni vain kovalla pakkasella. Tuo moduuli maksaa reilut 400€. Se on nopea vaihtaa, mutta tarvitsee ohjelmoinnin ja se voikin olla kinkkinen homma.

    Jos tuo vika ilmenee vain oikealle käännyttäessä, niin voisiko vika olla sivuttaiskiihtyvyysanturissa?
    "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      EDIT, ei mitää...
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Originally posted by jopeh View Post
        Omaan e65:seen täytyi vaihtaa ohjauspyöränasentotunnistin, joka on itseasiassa moduuli, joka ohjaa myös vilkkua. Kun tämä moduuli vikaantui, niin silloin ei vilkku palautunut ja ajonvakautusjärjestelmä lopetti toimintansa. Tuo vika ilmeni vain kovalla pakkasella. Tuo moduuli maksaa reilut 400€. Se on nopea vaihtaa, mutta tarvitsee ohjelmoinnin ja se voikin olla kinkkinen homma.

        Jos tuo vika ilmenee vain oikealle käännyttäessä, niin voisiko vika olla sivuttaiskiihtyvyysanturissa?
        Kyllä voi olla kiihtyvyysanturikin,mutta kuinka sulkea jompikumpi pois? Entä jos ohjauskulma-anturi valehtelee,mutta silti toimii? Livedatalla kun katsoin niin tieto hyppi miten sattuu,ikään kuin pätkii.Voiko johtua inpan pätkimisestä?Mitä meinaat kinkkisellä ohjelmoinnilla,eikö onnistu ncs;llä?
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Todennäköisesti se ohjauskulmaanturi on kunnossa, vanhemmissa peleissä se luettu arvo menee ympäri kun pyörittää rattia ja siks näyttää että "hyppii".
          Kyllä se varmasti osaa siitä vikakoodin jättää jossei toimi.
          Uskoisin vian liittyvän hydraulipuoleen kuitenkin, en oo tutustunu miten DD:ssä tuo toimii.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Todennäköisesti se ohjauskulmaanturi on kunnossa, vanhemmissa peleissä se luettu arvo menee ympäri kun pyörittää rattia ja siks näyttää että "hyppii".
            Kyllä se varmasti osaa siitä vikakoodin jättää jossei toimi.
            Uskoisin vian liittyvän hydraulipuoleen kuitenkin, en oo tutustunu miten DD:ssä tuo toimii.
            Itse en usko hydraulivikaan kun DD testi menee läpi ja arvot on samat molemmilla puolilla. Ajattelin testata viikonloppuna siten,että otan vuoronperään kiihtyvyysanturin ja ohjauskulma-anturin lämpimään tai lämmitän/jäähdytän osia vuoron perään... Missäkähän kiihtyvyysanturi on,vas etulokarin takana?

            edit: vänkärin jakkaran alta löytyy tuo kiihtyvyys anturi
            edit2: vänkärin jalkojen alla on dsc kiihtyvyys anturi ja lokasuojissa VE ja OT dynamic driven anturit.
            Last edited by exautisti; 15-10-2011, 16:44.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Dynamic Drive system function

              The Dynamic Drive controls two active anti-roll bars according to the transverse acceleration levels detected. By so doing, it reduces body roll when cornering and on uneven road surfaces.
              The Dynamic Drive control unit calculates from the input signals the commands that need to be sent to the hydraulic motors. The input signals are also checked for plausibility and used for system monitoring purposes.
              The Dynamic Drive control unit receives the following input signals: Pressure in front-suspension circuit, pressure in rear-suspension circuit, position of direction valve, transverse acceleration, oil reservoir level. The main input variable is the transverse acceleration. The following PT-CAN signals are also analysed: transverse acceleration, yaw velocity, vehicle road speed, steering wheel angle. This additional information improves the system's response time.
              The control unit has short circuit-proof outputs for: pressure control valve for front and rear axle, directional control valve, fail-safe valve and 5 Volt power supply for the 4 sensors (transverse acceleration, pressure sensors for front and rear suspension circuits and switch position sensor).
              The valves are controlled by current modulation (pulse width modulated signal). Signals are sent to across the PT-CAN to the engine DME/DDE indicating whether additional power is required. This is the only way the power requirement can be covered, for example when idling during the commissioning procedure.
              The Dynamic Drive is not active when the vehicle is stationary - all valves are de-energised. In other words, when the vehicle is stationary, the active anti-roll bars do not generate any torque. If the vehicle is leaning to one side when parked (e.g. with two wheels on the kerb or unevenly loaded), the system does not perform any adjustments despite the fact that there is a measurable lateral force. The Dynamic Drive comes into action at speeds upwards of approx. 15 km/h.


              WDS kertoi tämän,jäin käsitykseen,että ohjauskulma-anturi "vain" parantaa toimintaa:think


              Tuli tuossa mieleen,että kerran on antanut vikakoodin ohjauskulma-anturista ja sillon sekosi kyllä hetkeksi ajonhallinnat sun muut.Myös se tuli käännyttäessä oikealle


              kohta loppuu tupakit prkl.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • kyveri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 65

                #8
                Originally posted by exautisti View Post
                Ongelmana dynamic driven tippuminen pois päältä oikealle käännyttäessä.

                Vikakoodit tulee paineen muodostamisesta etu-ja taka-akselilla:think
                Mutta mutta,dynamic drive testi menee aina läpi kylmänä ja kuumana,uskoisin vian olevan kuitenkin ohjauskulma anturissa,koska kylmänä seurailin live dataa ja käyttäytyminen oli kyllä vähintäänkin erikoista. Anturihan on osa ohjausmodulia,eikä sitä erikseen saa.Anturin toimintaperiaate ei ole täysin selvillä,mutta ilmeisesti se on optinen ja vika liittyy ilmeisesti juuri siihen optiseen osaan.

                Joten onko mahdollista ehjätä/puhdistaa optista lukijaa vai voiko lika olla edes syypää toimimattomuuteen?(ei muuten niin väliä,vaan osat oli siinä 600€ hujakoissa,eikä hävittävää juuri ole).Toisaalta kun ilmanlämpötila tuntuu olevan ratkaiseva tekijä temppuilun esiintymistiheydessä,niin ehkä lika ei sittenkään ole syypää.

                Löytysköhän apuja elektromekan tai sercapin puolelta....?

                potilas on e65 740d -03

                Samaa ohjauspyöräanturivikaa herjaa mullakin vajaa 10 kertaa vuodessa, kun kelit menee lähelle nollaa(tuntuu että loskakeleillä eniten) ja tiputtaa luistoneston ja vilkun palautuksen pois pelistä. Kesäkelillä ei ole tullut kertaakaan herjaa! Epäilen kyllä kosteushommaa syyksi..

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Tuli tässä mieleen kun en saa mitään tolkkua tuohon vikaan,että voisko johtua kuitenkin niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin iskarit:think

                  miten nuo edc iskarit oikein toimii,kun otin sulakkeen pois niin alusta meni tosi jäykäksi....

                  On taas sellaisia osia,ettei viittia kokeilu mielessä hankkia.Etupumput ois 1434€ saksassa ja wetteriltä ei selvinpäin ees viitti kysyä.

                  Muutin samalla otsikon paremmin aiheeseen sopivaksi.
                  Last edited by exautisti; 15-10-2011, 16:42.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #10
                    sen verran tehny amusella testiä,että öhötin sisätilan lämppärillä sisätilat lämpimäksi ja avot,ei saanu dynamic drive failurea tauluun sitten millään,tosin oli märät tiet joten ei pystyny mitään uber kanttailua tekeen.

                    Eli,jos tämä menee näin,niin jäljelle jäis ohjauskulma-anturi,ohjaus moduuli ja dsc kiihtyvyysanturi (ei tietoa vaikuttaako dynamic driven toimintaan vai ei)

                    noh,etiäpäin
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #11
                      No niin vika on sitten (vaihteeksi) paikallistettu ja täytyy myöntää,että Supa oli kyllä osittain oikeassa,eli valve blockissa on ns.magneetti venttiilejä jotka vikaantuessaan käyttäytyy juurikin näin.
                      Positiivista tässä on se ettei Bemarilta saa näitä erikseen vaan täytyy hankkia koko valve blockki (toimintatonni sinne taas).öljyt lämpenee järjestelmässä suht.nopeaa ja parantaa järjestelmän vikaa.tuon takia epäilinkin antureita aluksi,kun tuntu,että kun lämpenee sisältä niin auto toimii paremmin.Tosin vieläkin ihmettelen miten DD testi menee silti läpi:think

                      Tuossa vähän enemmälti asiasta
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #12
                        Nonni,kikotin on toiminu jo jonkun aikaa,eli voi aikasta varmaksi sanoa,että vika oli noissa proportional venttiileissä,ne kun vaihto nii rupes DD rokkaan
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • TK535
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 17

                          #13
                          E65,12/2005 "Dynamic drive failure" kanssa heitti tauluun viikko sen jälkeen kun vaihdoin kesärenkaat (19"->20"). Rauhallisesti kun ajelee niin ilmoitusta ei tule ja vaikka ajaisikin rauhallisesti niin joskus yhtäkkiä tulee ilmoitus "Dynamic drive failure" (ei edes jyrkkiä mutkia). Ens hätään tilasin just vikakoodinlukijan niin näkee missä mennään. Mututuntumalla "kylmällä koneella" jos koittaa vauhdikkaamin niin vikailmoitusta ei tule ainakaan oman kokemuksen perusteella. Jos lähtee "lämpimällä" koneella liikkeelle niin ilmoitus tulee herkemmin. Akku testattu, ok.

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #14
                            Originally posted by TK535 View Post
                            E65,12/2005 "Dynamic drive failure" kanssa heitti tauluun viikko sen jälkeen kun vaihdoin kesärenkaat (19"->20"). Rauhallisesti kun ajelee niin ilmoitusta ei tule ja vaikka ajaisikin rauhallisesti niin joskus yhtäkkiä tulee ilmoitus "Dynamic drive failure" (ei edes jyrkkiä mutkia). Ens hätään tilasin just vikakoodinlukijan niin näkee missä mennään. Mututuntumalla "kylmällä koneella" jos koittaa vauhdikkaamin niin vikailmoitusta ei tule ainakaan oman kokemuksen perusteella. Jos lähtee "lämpimällä" koneella liikkeelle niin ilmoitus tulee herkemmin. Akku testattu, ok.

                            Käy jollakin joka osaa ajaa inpalla tai dissillä dynamic drive testin. Tuo haiskahtaa vähän pumppu ongelmalta.
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • TK535
                              Newbiemmer
                              • Jun 2006
                              • 17

                              #15
                              Originally posted by exautisti View Post
                              Käy jollakin joka osaa ajaa inpalla tai dissillä dynamic drive testin. Tuo haiskahtaa vähän pumppu ongelmalta.
                              Auto oli kadottanut "0-pisteen" dynamic driven osalta, joka ilmeni huollossa dd-testauksessa. Pääsipäs taas vähällä :

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎