Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 kylmäkäyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #16
    Autoa tukailivat liikkeessä ja eihän siinä muu auta kun aika varattu 6.2. vasemman puolen valvetronicin aukaisuun ja tarvittavat osat vaihtoon. En taida kuitenkaan vielä toista puolta laittaa jos ei pakko ole, eipähän maksa niin paljoa kerralla.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Kerro sitten mitä maksoi, keinut tuli kuulemma tänne tänään 1-4 sylintereihin Nopeaa toimintaa. Nyt pitäis vielä löytää jostain aika tehdä tuo :think
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #18
        Onko tarkoitus vaihtaa vain pelkät intermediate leverit eikä muuta? Katseltiin liikkeessä eräästä m43 koneesta irroitettuja valvetronicin osia, oli kyllä selvä kuluma siinäkin itse akselissa. Pitää vaan toivoa että itse selviää noiden väliakseleiden vaihdolla, pitää ilmoitella kuinka käy kun sinne asti eletään.

        Laitahan infoa kun kerkeät osat vaihtamaan, että paraniko ongelmat?
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Pelkät leverit vaihdetaan ensin, on noi valvetronicin kepit sen verran hintavia ettei vaihdeta "varmuuden vuoksi" täälläkään. Vikaa siinä ei näy eikä tunnu, joten oletus on että ehjä. Kiillottunut toki epäkeskon molemmin puolin.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #20
            Nyt on sitten osat tilattu... oli aikamoiset kulumat tuossa eccentric shaftissa vasemmalla puolella. Varmaan parin kymmenyksen kuopat 5. ja 8. pytyn kohdalla akselissa. Nyt tulee sitten vasemmalle puolelle akseli, leverit ja keinut uutta... Ai vittu miten ihanan halpaa... Ja parin kk päästä varmaan toinen puoli sitten leviää...

            On muuten todella karstainen tuo kansi vaikka pitäs olla ihan merkkihuollettu peli. Taitaa tuo 25-30tkm huoltoväli olla hiukka liian pitkä noille. Varmaankin voitelu on loppunut tuolta akselilta jossain vaiheessa kun noin kulunut km nähden.
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #21
              Auto nipussa ja yhden puolen korjaushinta on 1819,71€, ei aivan saippuan hintaista tuon laitto... Kaiken lisäksi toinenkin puoli vaatii korjauksen, antaa jo koodia 3. sylinteriltä.... että näin.
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Eli maksaa yhteensä about saman mitä oli merkkiliikkeen tarjous M62TU:n laahainrempasta aikanaan.

                Täällä on makuuteltu osia hyllyssä, ja odoteltu sopivaa aikaa aloittaa. Josko parin viikon päästä, omistaja on pärjäillyt ajoituksen jälkeen sopivalla ajotyylillä ilman vikatilaa.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • aapok
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 807
                  • Liperi

                  #23
                  Jaahas, kyllä se vaan taitaa olla aika varata aikaa toisenkin puolen remonttiin, sen verran hyvin temppuileee kylmänä ja vikavalot palaa. Melko mukava on tuo rynkytys tuossa 1500rpm kohdalla! Pieni pelko on kyllä, että entä jos auto ei tulekkaa kuntoon tuon toisen remontin jälkeen...

                  Joko Cell olet jatkanut em. remppaa?
                  -Aapo-

                  520da touring Lci M-sport -07
                  1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                  Chevrolet Avalanche LTZ -09
                  Sea Ray 230 sundancer -94

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Noup, on laiskoteltu kun auto on toiminut niin pienin ongelmin ettei päivittäistä käyttöä haittaa. Säädettiinkö sulta remppaamattoman puolen ajoitusta?

                    Jos viitsit, käy jollain jolla on Tool32 (inpa-paketin mukana asentuu) ja osaa katsoa sieltä nokkien referenssiasentoa. Voidaan vertailla
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Sitte ainaki dississä oli joku valvetronic synkkausjuttu mikä kannattaa ajaa jos jotain remppaa tehty.
                      Käsittääkseni koittaa johonki rajaan asti tasata lohkojen välistä "käyntinopeuseroa" mutta jos menee yli rajan niin ei osaa korjata vaan pitää nollata (tietty vika korjata eka).
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Se synkkausjuttu lienee servomoottorien opetus, se onnistuu myös vaihtamalla moottorit ristiin ja käynnistämällä, tuli kokeiltua Lohkojen välisessä synkassa ei oo ongelmia ollut ainakaan täällä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #27
                          Remppaamaton puoli on vielä koskematta kun ei ollut huollossa silloin aikaa. Nyt pitää varata aika toisen puolen remonttiin. On mulla itselläkin tool32 mutta en kyllä osaa sitä vielä käyttää...
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • aapok
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 807
                            • Liperi

                            #28
                            Luin tossa autosta koodit ja tuli vastaan normi missfiren jälkeen seuraava: 2772 TEV:Controller (no signal or value) Mikähän tuo voi olla kun ei itselle kerro mitään?
                            -Aapo-

                            520da touring Lci M-sport -07
                            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                            Chevrolet Avalanche LTZ -09
                            Sea Ray 230 sundancer -94

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #29
                              Bensatankin huohotinjärjestelmästä valittaa. En muista oliko tuossa seiskassa se sähköinen venttiili?

                              The TEV is the Evaporative Purge Valve. This is the valve that controls the fuel vapor recovery system’s venting to the intake manifold. Your fault code could be pointing to the valve itself or to the control of the valve.

                              Juu olihan siellä.
                              Last edited by Rale; 24-10-2012, 08:28.

                              Comment

                              • aapok
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 807
                                • Liperi

                                #30
                                No niinpä onkin, pitää vissiin ottaa tuokin käteen ja tarkastella tilannetta.
                                -Aapo-

                                520da touring Lci M-sport -07
                                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                                Sea Ray 230 sundancer -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎